Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Błędy z internetem i połączeniach z tego samego dostawcy

internet połączenie fiberway porty dostawca sieci

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 NikosR

NikosR
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 22:08

Witam, mam bardzo specyficzny problem, którego nawet nie potrafił wytłumaczyć mi dostawca. Mam internet światłowodowy z fiberwaya o prędkości 100MB, do sedna - mianowicie, gdy chcemy się połączyć np. z bratem lub kolegą, który też ma internet z fiberway'a zarówno przez LAN jak i próbowaliśmy też przez WiFi przykładowo do jednego serwera w jakiejś grze to zaczyna dziać się magia opisana w kilku przypadkach:
1) jedna osoba może wejść na serwer a drugą wywala z poziomu menu, lub nie może dołączyć do drużyny z tradycyjnym błędem "nie udało się dołączyć do sesji" etc.
2) wchodzimy oboje ale są tak mocne utraty pakietów, wysoki ping i jego wariacje że nie można kompletnie nic zrobić (dodam, że jak w takiej sytuacji odpali się speedtest'a to oczywiście ping pokazuje na 10ms pomimo, że w danej grze nie da się nawet ruszyć)
3) łączymy się z trybem sieciowym na dwie kompletnie inne gry i problem ten sam co wyżej (czyli np. on gra w bf'a a ja odpalam fifę i oboje mamy mocne lagi)
4) jedna osoba normalnie korzysta z internetu, a druga próbuje grać i efekt wymieniony wyżej
5) wszystko śmiga pięknie cacy tak jak powinna - taka sytuacja ma miejsce najczęściej po zresetowaniu routera, lecz na drugim dzień wszystko się sypie, prawdopodobnie do ponownego uruchomienia komputera

Z góry od razu mówię, że próbowaliśmy z menu routera wszystkiego co zalecił mi support Origin'a, Uplay'a, Steam'a w tej sytuacji czyli przekierowania portów, włączenia jak i wyłączenia UnPnP, a nawet ryzykownego dodania routera do DMZ. Wszystko bez skutków, albo działało na chwilę, np. z rainbow six siege podziałały porty ale co z tego jak po zmianie IP trzeba było ustawiać od nowa...
A co najlepsze, jeśli chodzi o jakiekolwiek połączenia z graczami czy też moimi kolegami co mają internet z innego dostawcy - nie ma jakichkolwiek problemów, wszystko śmiga cacy, próbowałem też łączyć się przez mój internet mobilny i też w ten sposób nie ma jakichkolwiek problemów, dodam też, że istnieją gry typu League Of Legends, w którym nie ma żadnych trudności z dołączeniem do sesji, pingiem ani utratami pakietów, nie wiem czy wtedy nic nas nie blokuje i nie "gryzie"? Nie mam pojęcia jak to działa. Przed chwilą stała się jeszcze śmieszniejsza sytuacja, zalogowałem się tylko na menu routera a brat dostał masakrycznych lagów przez jakieś 2 minuty. Przy takiej prędkości takie sytuacje w ogóle nie powinny mieć miejsca. Jestem pewny, że to nie wina komputerów. Dzisiaj dzwoniłem do nich i mi tłumaczyli, że to podstawowe problemy typu "że serwer daleko leży w Ameryce i dlatego jest taki wysoki ping bla bla bla" tyle, że nawet jakbym się połączył z bratem do serwera, który leżał by 2 metry od nas to problem by był taki sam. Zresetowali mi router i powiedzieli że wina nie leży po ich stronie i koniec rozmowy. Problem nadal występuje a ja już nie mam siły, coś musi być nie tak, że się "gryziemy" i z każdym mogę grać normalnie tylko nie z ludźmi, którzy mają w moim przypadku internet z fiberwaya.
Myślę, że dosyć szczegółowo opisałem problem i niczego nie pominąłem. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub wskazówkę jak to zwalczyć.


  • 0

#2 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4131 postów

Napisano 04 marzec 2017 - 09:43

Jeśli wszystkie opisane przez Ciebie problemy z działaniem gier sieciowych są tylko u jednego dostawcy internetu tzn. że blokuje on gry sieciowe w swoich urządzeniach i co byś nie zrobił zawszę będziesz miał problemy. Niektórzy usługodawcy blokują np. sieci P2P i korzystanie z tych usług jest wtedy nie możliwe. Można próbować tunelowania ale pobieranie działa dużo wolniej niż normalnie. Przeczytaj dokładnie umowę od dostawcy czy nie ma tam takich zapisów związanych grami online. Jeśli są to nic nie zrobisz bo już podpisałeś umowę, natomiast jeśli ich nie ma możesz próbować męczyć operatora, żeby odblokował gry online albo zerwiesz z nimi umowę, ponieważ masz dowód, że na innym łączu(mobilnym) te usługi działają, a to oznacza niegodność usługi z umową. Ponieważ nikt nie poinformował Cię, że gry online będą blokowane w infrastrukturze operatora internetu. 


  • 0

#3 rbialo

rbialo
  • Bywalec

  • 76 postów

Napisano 04 marzec 2017 - 10:21

Z FAQ Fiberway:

 

Mam problem z usługami PlayStation Network/Xbox Live

Jeśli obserwujesz problemy z grami sieciowymi na swojej konsoli np. niemożność dołączenia do rozgrywki on-line może się okazać, że będzie konieczne przydzielenie Ci tzw. publicznego IP. Ponad to niezbędne będzie włączenie tzw. protokołu UPnP na Twoim urządzeniu odbiorczym. W celu przeprowadzenia odpowiedniej konfiguracji urządzenia odbiorczego skontaktuj się z nami.

Po wykonaniu konfiguracji przeprowadź ponowną konfigurację połączenia sieciowego na swojej konsoli. Konsola powinna wykryć dostępny protokół UPnP i skonfigurować się automatycznie do pracy z nim.

 

Skoro mają taki punkt w FAQ to może jednak muszą coś u Ciebie skonfigurować.

 

 

A z innej beczki - piszesz, że problem dotyczy Ciebie, brata i kolegi. Jak się łączycie z serwerem - każdy ma osobne łącze od Fiberway czy do jednego łącza macie jakiś router i wszyscy trzej łączycie się do tego routera?


  • 0

#4 NikosR

NikosR
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 04 marzec 2017 - 15:56

Jeśli wszystkie opisane przez Ciebie problemy z działaniem gier sieciowych są tylko u jednego dostawcy internetu tzn. że blokuje on gry sieciowe w swoich urządzeniach i co byś nie zrobił zawszę będziesz miał problemy. Niektórzy usługodawcy blokują np. sieci P2P i korzystanie z tych usług jest wtedy nie możliwe. Można próbować tunelowania ale pobieranie działa dużo wolniej niż normalnie. Przeczytaj dokładnie umowę od dostawcy czy nie ma tam takich zapisów związanych grami online. Jeśli są to nic nie zrobisz bo już podpisałeś umowę, natomiast jeśli ich nie ma możesz próbować męczyć operatora, żeby odblokował gry online albo zerwiesz z nimi umowę, ponieważ masz dowód, że na innym łączu(mobilnym) te usługi działają, a to oznacza niegodność usługi z umową. Ponieważ nikt nie poinformował Cię, że gry online będą blokowane w infrastrukturze operatora internetu. 

 

Z FAQ Fiberway:

 

Mam problem z usługami PlayStation Network/Xbox Live

Jeśli obserwujesz problemy z grami sieciowymi na swojej konsoli np. niemożność dołączenia do rozgrywki on-line może się okazać, że będzie konieczne przydzielenie Ci tzw. publicznego IP. Ponad to niezbędne będzie włączenie tzw. protokołu UPnP na Twoim urządzeniu odbiorczym. W celu przeprowadzenia odpowiedniej konfiguracji urządzenia odbiorczego skontaktuj się z nami.

Po wykonaniu konfiguracji przeprowadź ponowną konfigurację połączenia sieciowego na swojej konsoli. Konsola powinna wykryć dostępny protokół UPnP i skonfigurować się automatycznie do pracy z nim.

 

Skoro mają taki punkt w FAQ to może jednak muszą coś u Ciebie skonfigurować.

 

 

A z innej beczki - piszesz, że problem dotyczy Ciebie, brata i kolegi. Jak się łączycie z serwerem - każdy ma osobne łącze od Fiberway czy do jednego łącza macie jakiś router i wszyscy trzej łączycie się do tego routera?

Dziękuje obu panom za zainteresowanie się tematem. Już wiem więcej i przy następnej rozmowie spytam o to co napisaliście i przytoczę im ten punkt z FAQ oraz mam nadzieję że uda mi się z ich pomocą skonfigurować te rzeczy poprawnie i czy da to jakiś pozytywny skutek. Dodam też że dziś próbowałem tworzyć wirtualną sieć hamachi i co ciekawe - po częśći podziałało i nawet po zresetowaniu komputerów działa, lecz po wyłączeniu i włączeniu routera kaplica... trzeba kombinować żeby znów zadziałało (próbowałem tylko tą opcję z bratem, jeszcze w planach mam sprawdzić czy podziała to z kolegą). A jeśli chodzi o ostatnie pytanie - ja z bratem łączymy się do jednego routera w domu, a kolega ma osobne łącze i router :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: internet, połączenie, fiberway, porty, dostawca, sieci

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych