misioeq 0 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Witam, mam nadzieję, że umieściłem temat w dobry dziale.Do rzeczy przechodząc, od niedawna mam mały problem z PC, otóż zaraz po włączeniu go i rozpoczęciu jakiś działań (najczęściej podczas przeglądania Chrome, ale dziewczynie zdarzyło sie podczas grania w Sims 4 a mi w DiRT) PC się zawiesza, ale w taki sposób, że system nie odpowiada (można próbować otwierać różne okna i programy), nie da rady nic włączyć albo wyłączyć, za to myszka i klawiatura działają poprawnie. Problem mija po jakiś 5 minutach i potem jest ok. Nie jest tu super uciążliwe, jednak na pewno jest to działanie dziwne, niespotykane. Teraz nie wiem, jak dojść do senda problemu i go rozwiązać. PC pracuje pod systemem Win10 64-bit. i5 6500, GTX 1070, system na SSD GoodRam,drugi dysk WD Blue, 16GB RAM CorsairSprzęt w miarę nowy, około 4 miesięcy, wszystko aktualne i oryginalne. Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Link to post Share on other sites
RafiXll 178 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 16GB RAM Corsair czy one znajdują sie na qvl?? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Mir00 115 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Nie masz czasem w Windowsie włączonego dzielenia się aktualizacjami czy coś takiego? Strasznie to zamula kompa, a zużycie dysku potrafi dojść do 100%. Sporo użytkowników miało taki problem. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) @RafiXll wybacz, walnąłem gafę - mam pamięć RAM od Kingston (KHX2133C14D4/8G), teraz zajarzyłem, w momencie pisania przyćmiło mnie. dokładnie to 2 kości po 8GB @Mir00 mam wyłączoną ta funkcję, nie dało to żadnego efektu póki co Cześć, problem dalej nie rozwiązany, może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Edytowane 23 Stycznia 2017 przez misioeq Cytuj Link to post Share on other sites
Mir00 115 Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Może masz jakiegoś wirusa? Skanowałeś komputer jakimś programem? Ew jak nie szkoda Ci czasu i wysiłku to możesz zrobić formata. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomoże 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Mam Avire, ale raczej nic nie było, do tego czasami skanuję Malwarebyte i SpyBotem dla pewności Na format może sobie niedługo pozwolę jak będę musiał, ale wolałbym jednak jeszcze przez jakiś czas uniknąć tego (PC od października, wolałbym tak z rok przeczekać, ani dłużej) Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Na twoim miejscu sprawdziłbym dyski. Zarówno poprawne podłączenie (SSD jako SATA0, HDD jako SATA1, zmiana kabli w celu wykluczenia ich wad etc.), konfigurację w BIOS (AHCI zamiast IDE itd.), jak i skan na obecność wadliwych sektorów. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Witam, dyski podpięte są dobrze, SSD jako SATA1 a HDD jako SATA2 (SATA0 widać nie występuje). W BIOSie konfiguracja już była jako AHCI, nie zabrałem się jednak za testowanie dysków. Otóż rozwinę jeszcze myśl, jak PC się zawiesza. Często dzieje się to chwilę po włączeniu PC i Chrome - jeżeli otwieram którąś nową kartę z rzędu, Chrome zawiesza ładowanie tej strony tak jakby brakło internetu - jednak dalej mogę na przykład przeglądać strony już otwarte. Znowu podczas gry i zapisu nastąpiła zawiecha, przy czym aktywny był jedynie kursor - żadna z opcji nie da się uruchomić. Dopiero po chwili mogę normalnie wszystko klikać. Tak samo na pulpicie - chcę zamknąć lub otworzyć jakiś program/okno - nic się nie dzieje, dopiero po czasie zaczyna wszystko reagować. Przy okazji, większość programów mam na SSD, gry na HDD a dzieje się to w wszystkich (chyba) możliwych sytuacjach. Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Sprawdź RAM i dyski na obecność błędów. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 RAM testowałem narzędziem Windows10 - czysty, dyski testowane programem HD Tune - czyste Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Narzędziem Windows 10? Może ktoś się wypowie ile owo narzędzie jest wartę, gdyż nawet nie wiem o które chodzi. Osobiście, zaufałbym dopiero wynikom MemTest86. Przy następnej zwieszce sprawdź, czy ctrl alt del reaguje i może tam coś ciekawego się pojawi. Zastanawiam się jeszcze nad antywirusem. Może on obciąża dysk (np. skan w tle)? Rozumiem, że nie masz kilku antywirusów pracujących równolegle? Gra, która się zawiesiła znajduje się na HDD, tak? Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Mam tylko Avirę, raczej nic nie skanuje w tle, update mam włączony żeby raz dziennie się wykonywał, gra jest na HDD, ale mam tam też parę innych gier i jest ok, także od czego to zależy tutaj akurat nie powiem. Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Tylko ten RAM przychodzi mi do głowy uruchom na noc MemTest. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 w programie MemTest żadnych błędów - około 50 minut testu zakończone sukcesem, więc to chyba też nie RAM Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Kończą mi się pomysły. Jakie aplikacje pracują w tle? Zaktualizuj BIOS płyty, firmware dysków, oraz sterowniki i system. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 (edytowane) W tle zwykle działa Steam, GOG Galaxy, Avira, ThunderMaster (do karty graf.) i Malwarebytes. BIOS aktualizowałem niedawno, już nowszego nie mam, system też systematycznie aktualizuję, sterowników od dysków i grafiki dawno nie więc to sprawdzę. Edit: do dysków nowszych firmware nie ma, w każdym razie nigdzie nie są zamieszczone. Edytowane 3 Lutego 2017 przez misioeq Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Malwarebytes i Avira jako aktywne skanery? Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Tak są aktywne w tle (jeżeli o to chodzi) Avira ma Real-Time Protection a MB ma te 4 haczyki od ochrony włączone, ale to już wcześniej było i nie było problemu Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Daj screeny z parametrow SMART z programu CrystalDiskInfo dla tego dysku SSD oraz dla HDD (tylko w miare mozliwosci cała tabelke).Nastepnie screeny z obu dyskow z programu HDTune, zakladka "Error scan" (koniecznie z ODZNACZONĄ opcja "Quick scan" - skanowanie bedzie powolniejsze ale za to dokladniejsze i moze troche potrwac). Mozesz takze popracowac tylko na 1 kosci RAM,potem zmiana na 2 i zobaczyc czy problem dalej wystepuje. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 witam witam, przepraszam, że odpisuję tak późno, coś mnie innego bardzo wciągneło. w każdym razie tutaj mam screeny z CrystalDiskInfo http://i.imgur.com/ED7wDAu.jpg http://i.imgur.com/Gke7sje.jpg z programu HDTune juz robiłem sprawdzenie pod katem błędów, ale nie mam zrzutów, jutro zrobie testy jeszcze raz wraz z obrazkami. w każdym razie testy wyszły ok.pozdrawiam! Cytuj Link to post Share on other sites
currahee 292 Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 IMHO sprzęt jest ok i nie ma sensu wszystkiego skanować w nieskończoność. Jest to jakaś przypadłość programowa. Ja w pierwszym rzędzie wywaliłbym Avirę i Malwarebytes a włączył tylko Windows Defender (w zupełności wystarcza a nie stwarza problemów i nie zamula systemu jak inne antywirusy), później sprawdziłbym wszystkie procesy w Menadżerze zadań. Na koniec przejrzałbym dziennik zdarzeń pod kontem zapisanych tam błędów. Jeśli nie było by tam nic podejrzanego to wolałbym szybko reinstalować Windows i postawić wszystko na czysto, z praktyki wiem, że jest to szybsze i skuteczniejsze w takich przypadkach niż skanowanie i szukanie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
misioeq 0 Napisano 14 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Własnie sam dochodzę do tego stwierdzenia, ale wolałem go uniknąć. Malware już wywalony, Aviry chyba też się pozbędę w takim razie, procesy w Menadżerze wyglądają w sumie ok, większość jest systemowa plus tam Steam, GOG i coś od karty - raczej bezpieczne. Sprawdzam wszystko dokładnie, bo jeszcze nie zdążyłem się "przyzwyczaić" do sprzętu. W każdym razie więcej już nie wymyślimy, jak problem będzie dalej występował to zabieram się za przeinstalowanie OS.Dziękuję wszystkim za pomoc! Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.