Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

AMD! Ja się pytam gdzie jest nasycenie!

AMD Sterowniki Nasycenie r9 cs go

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 kroni

kroni
  • Gaduła

  • 397 postów
  • GG:21701108
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 20 styczeń 2017 - 23:37

Witam, 

 

Czyżby AMD usuwało przydatne funkcje w swoich sterownikach?

Obecnie mam Sterowniki do r9 280x 16.9.2 i gdy wchodzę

 

Preferencje>Dodatkowe ustawienia karty Radeon>Moje płaskie panele cyfrowe>Kolor ekranu (Płaski panel cyfrowy)

 

Mam tam takie opcje jak Odcień, Nasycenie, Jasność, Kontrast.

 

W kolejnych nowszych sterownikach tych opcji tam nie ma. Są one gdzieś ukryte czy AMD według mnie "strzeliło sobie w kolano".

 

Bez tej funkcji czuję się jak bez ręki i mam zamiar siedzieć na 16.9.2 dopóki ona nie wróci.


  • 0

PC -> 

Spoiler

White Dream // Deluxe // Royal Sample


#2 pietrov

pietrov
  • Gaduła

  • 308 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 00:37

Poszukaj dobrze, może zmieniała się lokalizacja tych ustawień.
  • 0

CPU:INTEL Core i7 920 rev D0 4Ghz <Silver Arrow sbe extreme> ATX:Foxconn Blood Rage x58 RAM:3x4gb G.skill RIPjaws 1600mhzGPU:GTX 1070 Palit Gamerock HDD:CORSAIR FORCE 3 120GB & SAMSUNG SpinPoint F3 500GB PSU:(TAGAN 1,1kW R.I.P. burza16.07.2014 :D ) Corsair TX850W Case:Coolermaster Elite 370 ||| LG G FLEX


#3 kroni

kroni
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 397 postów
  • GG:21701108
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 21 styczeń 2017 - 02:48

Autentycznie tego nie ma, są jakieś ustawienia ekranu, ale wtedy przenosi do kalibracji kolorów windowsa, a to całkiem co innego. 


  • 0

PC -> 

Spoiler

White Dream // Deluxe // Royal Sample


#4 ultramateo

ultramateo
  • Gaduła

  • 262 postów

Napisano 21 styczeń 2017 - 09:14

AMD to skasowało, bo najwyraźniej uznało, że było to zbędną. Zresztą ustawienia obrazu to zawsze powinno się zmieniać w menu monitora. Chyba że chcesz mieć przesycone kolory i obraz.
  • 0

#5 ReznoR

ReznoR
  • Your humble servant

  • 1859 postów
  • Miejscowość:reznor.tech
  • 3DMark 06:41632 / FireStrike: 18807

Napisano 21 styczeń 2017 - 13:00

Jak dla kogoś kto siedzi w fotografii i grafice, to powiem ci, że bardzo dobrze że AMD wywaliło te opcje. Nie powinno się ich wogóle tykać. Takie rzeczy należy ZAWSZE ustawiać tylko i wyłącznie w monitorze, bo inaczej liczby RGB są obcinane i tak naprawdę tracisz pełną paletę barw.


  • 0

■ i7-4790K ■ Z97X ■ DDR3-2400MHz ■ GTX 1080
■ Beyerdynamic DT150 ■ Aune X1S ■ AIMP4
■ Inne spojrzenie na licznik FPS w grach (poradnik z wykresami)

■ Blog - reznor.tech (poradniki i info o PC, Audio, Hardware, Software, Grach)


#6 kroni

kroni
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 397 postów
  • GG:21701108
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 21 styczeń 2017 - 13:57

Ja zawsze gdy grałem dawałem nasycenie na maxa, nie dało się wtedy korzystać normalnie z komputera, ale za to dużo lepiej gra się w CS:go
  • 0

#7 ultramateo

ultramateo
  • Gaduła

  • 262 postów

Napisano 23 styczeń 2017 - 15:00

Widzę, że większość osób tutaj lubi przejaskrawione kolory. Efekt na początku jest WOW!, ale potem to można tylko stracić. Może to wina stoswania OLED-ów w telefonach?
  • 0

#8 ReznoR

ReznoR
  • Your humble servant

  • 1859 postów
  • Miejscowość:reznor.tech
  • 3DMark 06:41632 / FireStrike: 18807

Napisano 23 styczeń 2017 - 17:25

OLED OLEDowi nierówny. Zależy jak dany producent skalibruje ekran. Czy pod tani efekt "wow" bez możliwości zmiany czy zrobi podejście bardziej profesjonalne i da również możliwość samodzielnej korekcji. Sam mam Lumię 930 z prawidłowo użytym OLEDowym ekranem + możliwości korekty, i nigdy więcej nie wrócę do telefonów z LCD.

Samsungi zawsze miały takie cukierkowe kolorki.

To samo można zresztą odnieść do kalibracji ekranów LCD w niektórych telefonach (a takze monitorach, zwłaszcza tych tanich) innych producentów, więc nie jest to reguła.


Użytkownik ReznoR edytował ten post 23 styczeń 2017 - 17:29

  • 0

■ i7-4790K ■ Z97X ■ DDR3-2400MHz ■ GTX 1080
■ Beyerdynamic DT150 ■ Aune X1S ■ AIMP4
■ Inne spojrzenie na licznik FPS w grach (poradnik z wykresami)

■ Blog - reznor.tech (poradniki i info o PC, Audio, Hardware, Software, Grach)


#9 ultramateo

ultramateo
  • Gaduła

  • 262 postów

Napisano 23 styczeń 2017 - 17:28

Samsungi zawsze miały takie cukierkowe kolorki.

 

No właśnie chodziło mi o to "podkręcanie" kolorków w Samsungach. 


  • 0

#10 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1788 postów

Napisano 23 styczeń 2017 - 17:38

A co ma do tego OLED? Z tego co wiem graficy nie pracują na sRGB, tylko na AdobeRGB, albo ProPhoto, czyli na paletach zdecydowanie szerszych od sRGB (lub jak wolisz przejaskrawionych), a to właśnie wynik ich pracy obserwujemy na naszych urządzeniach. Czyli, że szare, wyblakłe ekrany zdolne jedynie reprodukować sRGB i to na ogół z odchyłami są ok, a wyświetlacze mogące odtworzyć profesjonalną AdobeRGB i to z minimalnym odchyłem (patrz S7) już nie? I co dokładniej można stracić?
  • 0

#11 ReznoR

ReznoR
  • Your humble servant

  • 1859 postów
  • Miejscowość:reznor.tech
  • 3DMark 06:41632 / FireStrike: 18807

Napisano 24 styczeń 2017 - 14:54

Żeby zrozumieć to zagadnienie w pełni, trzeba najpierw zrozumieć, na czym polegają różnice między używanymi profilami kolorów (przestrzeniami barw) i jak to się odnosi do ich prawidłowego wyświetlania. ;)

Ludzie którzy tego nie rozumieją, mogą sądzić, że jak ustawią w S7, w opcjach koloru "AMOLED Photo", który jest skalibrowany właśnie pod Adobe RGB, to będą mieli zawsze prawidłowo wyświetlane kolory. Jest to bardzo dalekie od prawdy...


Użytkownik ReznoR edytował ten post 24 styczeń 2017 - 15:23

  • 0

■ i7-4790K ■ Z97X ■ DDR3-2400MHz ■ GTX 1080
■ Beyerdynamic DT150 ■ Aune X1S ■ AIMP4
■ Inne spojrzenie na licznik FPS w grach (poradnik z wykresami)

■ Blog - reznor.tech (poradniki i info o PC, Audio, Hardware, Software, Grach)


#12 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1788 postów

Napisano 24 styczeń 2017 - 15:09

http://www.displayma..._ShootOut_1.htm Mógłbyś rozwinąć? Z tego co widzę pod podanym linkiem wynika, że profil "AMOLED photo" jest niezwykle precyzyjny.
  • 0

#13 ReznoR

ReznoR
  • Your humble servant

  • 1859 postów
  • Miejscowość:reznor.tech
  • 3DMark 06:41632 / FireStrike: 18807

Napisano 24 styczeń 2017 - 15:20

Widziałem. Jest w miarę dobry. Ale tylko w odniesieniu do plików (czyli zdjęć) zapisanych w przestrzeni kolorów Adobe RGB. Cała reszta (czyli znaczna większość) będzie wyświetlana nieprawidłowo.
Do tej całej reszty wybiera się właśnie profil "Basic", który jest skalibrowany do sRGB.
Przyznaj się, kiedy ostatnio ktoś wysłał ci jakieś zdjęcie zapisane w przestrzeni Adobe RGB? ;)

Tematy o kolorach...to są ogólnie bardzo złożone tematy.

Więcej szczegółów możesz poczytać np. tutaj: https://forums.adobe.../thread/1274378
Jest tam dużo info, jak można rozpocząć przygodę z kolorami.


Użytkownik ReznoR edytował ten post 24 styczeń 2017 - 15:22

  • 0

■ i7-4790K ■ Z97X ■ DDR3-2400MHz ■ GTX 1080
■ Beyerdynamic DT150 ■ Aune X1S ■ AIMP4
■ Inne spojrzenie na licznik FPS w grach (poradnik z wykresami)

■ Blog - reznor.tech (poradniki i info o PC, Audio, Hardware, Software, Grach)


#14 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1788 postów

Napisano 24 styczeń 2017 - 17:38

Rzeczywiście, wciąż większą część materiałów trzyma się tego "wybrakowanego" standardu (albo zwyczajnie przestarzałego), co nie znaczy, że i ja muszę mieć w tym udział. Nie używamy sRGB dla tego, że jest idealny (niestety, wiele osób wciąż uważa, że tak właśnie jest i dla tego wszystko do niego porównują), a dla tego, że był standardem i... tak już zostało (tak samo jak mp3). Popraw mnie jeżeli się mylę.
  • 0

#15 ReznoR

ReznoR
  • Your humble servant

  • 1859 postów
  • Miejscowość:reznor.tech
  • 3DMark 06:41632 / FireStrike: 18807

Napisano 24 styczeń 2017 - 19:13

Mniej więcej ;) Tak naprawdę, to jeszcze rynek nie jest gotowy na tak bardzo kolorystyczną zmianę. sRGB jest wciąż bardzo poprawnym standardem, i tak naprawdę urządzenia które potrafiłyby wyświetlić coś więcej, są jeszcze zbyt drogie i za mało zaawansowane. Bardzo mało jest monitorów które wogóle obsługują 10-bitowy sygnał, jeśli już są, to bardzo drogie, a karty graficzne które potrafią go wyświetlić, to jak narazie tylko te z segmentu profesjonalnego (Quadro i FirePro). A tylko z sygnałem większym niż 8-bit działanie w poszerzonej przestrzeni kolorów ma jakiś sens. A to z kolei generuje większe koszty obliczeniowe dla sprzętu.

W urządzeniach wymiana standardu sRGB na nowy o poszerzonym zakresie kolorów (np. na taki Adobe RGB) powodowałaby również konieczność konwersji "w locie" materiałów sRGB otwieranych na takich urządzeniach, bo inaczej będą wydawać się wyprane z kolorów - i znowu koszty obliczeniowe.

Tzn. mp3 jest najpopularniejszy, bo daje dobry stosunek jakości do rozmiaru, i może być odtworzony praktycznie wszędzie, nie zużywa również za dużo mocy obliczeniowej. Tak samo jest z jpg.

Trochę inna sytuacja jest z plikami zdjęć zapisanymi w poszerzonej przestrzeni kolorów. Do ich otwarcia w postaci w której dostrzeże się zalety takiego zapisu konieczna jest odpowiednia karta graficzna, monitor, ustawienia w systemie i oprogramowanie. Zajmują też znacznie więcej miejsca. Typowe zdjęcie w 16-bit + poszerzona przestrzeń kolorów z 12-megapikselowego Nikona D90 zajmuje po kompresji bezstratnej TIFF/LZW ok. 77 MB.
Same matryce w lustrzankach też nie są idealne. Te najlepsze, przetestowane przez DxOMark do tej pory, potrafią złapać "jedynie" nieco powyżej 26 bitów kolorów. A typowa dzisiejsza lustrzanka Kowalskiego - czyli np. Canon 750D - ledwo 22,7 bit, czyli nawet poniżej standardu sRGB.

No ale jest jakaś nadzieja, monitory się powoli rozwijają, pojemność dysków rośnie, szybkości neta rosną, a ostatnio głośniej się mówi o tym całym HDR w TV. A to HDR to właśnie nic innego jak powiększona głębia bitów, czyli więcej kolorów + poszerzone przestrzenie barw w standardzie DCI P3. Można już konwertować video 10-bit do np. HEVC/H265. W poprzednim roku miał premierę Shadow Warrior 2, który obsługuje 10-bit HDR. Także wszystko kwestia czasu, powoli się to rozwija.

 

Czas pokaże co z tego wyniknie. Przedewszystkim to na początek urządzenia wyświetlające większą głębię bitową muszą znacznie potanieć :) Przydałaby się też nowa technologia matryc w aparatach, taka, która potrafi złapać chociaż trochę więcej kolorów niż sRGB.


Użytkownik ReznoR edytował ten post 24 styczeń 2017 - 19:16

  • 0

■ i7-4790K ■ Z97X ■ DDR3-2400MHz ■ GTX 1080
■ Beyerdynamic DT150 ■ Aune X1S ■ AIMP4
■ Inne spojrzenie na licznik FPS w grach (poradnik z wykresami)

■ Blog - reznor.tech (poradniki i info o PC, Audio, Hardware, Software, Grach)


#16 ultramateo

ultramateo
  • Gaduła

  • 262 postów

Napisano 24 styczeń 2017 - 19:52

Dla ciekawostki Note 7 był jedynym telefonem zgodnym z HDR. Już niestety nie jest.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: AMD, Sterowniki, Nasycenie, r9, cs go

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych