Skocz do zawartości

Podkręcanie i5 4690K na MSI Z97 Gaming 3 krok po kroku


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Chrooms,

Recommended Posts

Witam.

 

Mam taki o to sprzęt:

 

MSI Z97 GAMING 3,

Core i5-4690K,

Fortis 3 HE1425,

HyperX Savage 2x8GB 2400MHz DDR3 CL11,

Asus GTX 780Ti (referencyjna)

Dysk SSD,

Zasilacz GPS-700A8 (700W),

Chaser MK-1 Full tower

 

Chciałbym podkręcić procesor do 4,5GHz, ale jestem tak z tego zielony, że nie umiem (nie rozumiem poradników), z tym związanych.

 

Na jakimś forum, nie mogę znaleźć teraz na jakim, ktoś napisał, by wejść do Biosu, ustawić zegar na 45, dać napięcie "takie a takie": i przetestować stabilność. Tak też zrobiłem. Testy robiłem programami Linx i OCCT, przez 2 godziny i wtedy wszystko było ok.

 

Niestety po dłuższych sesjach w Tera Online, mimo, że temperatury były ok, wyrzucało mi Blue Screen :/ .

 

W tej chwili mam procesor podniesiony do 4,0GHz, ale z pomocą OC Genie z Biosu :-> .

 

Nie wiem kompletnie, jak ustawić odpowiednie parametry, tak aby było ok. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże i dokładnie, ze szczegółami, jak małemu dziecku wytłumaczy co trzeba zrobić, najlepiej ze screen'ami z mojej płyty ^^ .

 

Z góry dziękuję :)

Edytowane przez Chrooms
Link to post
Share on other sites

Drogi autorze. Jeśli,jak napisałeś,nie masz pojęcia i nie rozumiesz,to ja bym radził ci się za to nie zabierać.

http://forum.benchmark.pl/topic/70475-overclocking-%E2%80%93-czyli-jak-przyspieszy%C4%87-pc/

Podkręcanie "z automatu" nie daje tak dobrych wyników ,jak podkręcanie ręczne,ale jest przeznaczone właśnie dla tych,którzy nie mają o tym pojęcia. A poza tym,to przecież żaden wstyd...:)

Link to post
Share on other sites

Witam, jakbys mogl zapodac napiecie CPU na stocku to juz cos bedziemy wiedziec wiecej i mozna przejsc do kolejnego kroku.

Zresetuj najlepiiej bios zeby mial fabryczne ustawienia i wtedy zaczniemy od poczatku.