Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Modernizacja komputera z 2012 roku

upgrade modernizacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 mazur-dsf

mazur-dsf
  • Nowicjusz

  • 16 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 13:25

Cześć!

 

Powoli zbieram sie do upgrade mojej jednostki stacjonarnej którą kupiłem w 2012roku:

`zastosowanie GRY

`nie podkręcam bo nie chce sie bawić

`czas zakupu uzalezniam od propozycji i ich cen.

`liczy sie co warto kupić teraz i nie zbankrutować budz - ok 2000zł natomiast jeżeli warto tylko kupić wiecej ramu i poczekać pare miesiacy to też mnie to zadowala ;)

 

płyta:  AS ROCK H61DE /s3

proc:  Intel Core i5-2320 3.00ghz

ram:   2x 4G  1067mhz  64bit

grafika: MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G

zasilacz: strike X - 500W

dysk ssd 120Giga transcend 370s

dysk twardy 500giga

 

Jak widać dokupiłem w międzyczasie dysk ssd i karte graficzą. Przeglądałem fora i czytałem różne artykuły i niestety nie wiem już co dalej.

 

I tutaj jest moje pytanie i prośba o pomoc:  Co wymienić/dokupić teraz?

Budżet dostosuje do ewentualnych propozycji.

Pozdrawiam!


Użytkownik mazur-dsf edytował ten post 03 styczeń 2017 - 13:35

  • 0

#2 szczablik

szczablik
  • Bywalec

  • 77 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 14:04

Zrobiłbym tak(jeżeli nie chcesz zmieniać platformy):

 

http://allegro.pl/pr...6598999898.html

ewentualnie tańszy, np.

http://allegro.pl/in...6585379936.html

+

2x

http://allegro.pl/pa...6605548351.html

+

http://allegro.pl/ou...6662271966.html

 

Lub jak chcesz zmienić platformę na LGA 1151 to:

 

http://allegro.pl/pr...6654628222.html

+

http://allegro.pl/pl...6632238890.html

+

http://allegro.pl/pa...6656886143.html (w późniejszym czasie możesz dokupić drugą)

 

i zostawić aktualną kartę graficzną która dalej pozwala pograć komfortowo w nowe tytuły w ustawieniach medium/high lub jak w przypadku pierwszej propozycji kupić:

 

http://allegro.pl/ou...6662271966.html

 

pozdrawiam :)


Użytkownik szczablik edytował ten post 03 styczeń 2017 - 14:07

  • 1

i5 8600k@4.8 ; DDR4 Gskill Trident Z RGB 2133@3200 ; AsRock Taichi Z370


#3 mazur-dsf

mazur-dsf
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 16 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:13

Bardzo dziekuję za odpowiedź!

 

Piszesz "jeżeli nie chce zmienić platformy". - Jeżeli bardziej opłacalna jest wymiana to tak własnie zrobię.  :)

Jeżeli chodzi o ram w pierwszym wariancie - to dodać do tego co już mam czy całkiem wymienić na ten nowy? I czy daję to jakiś skok w wydajnosci jezeli zacząłbym od niego juz teraz a potem dopiero zmienil procka.

Drugi wariant jest dla mnie jasny bo zmieniam calkowicie plyte glowna i pod nią wymieniam procka i wkladam wydajniejszy ram.

Pozdrawiam ,

Robert! ;)


  • 0

#4 Mir00

Mir00
  • Po prostu Miro

  • 318 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:18

Co Ty mu człowieku polecasz? :o

Płacić za procesor, który będzie kilka % wydajniejszy to jest głupota, zwłaszcza za taką cenę. Różnicy by nie zauważył żadnej. Niewiele drożej można dorwać i5-6400

Wymiana ramu, na taką samą ilość, ale z większym taktowaniem, to też jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. Przyrost byłby tak marginalny, że wręcz niewidoczny. Tutaj masz porównanie. W większości przypadków różnica wynosiłaby kilka %, co mieści się w granicy błędu pomiarowego.

 

A odnośnie propozycji na najnowszą podstawkę. Po co ładować tak szybki ram, jak płyta i tak zbije takty do 2133 Mhz?

Lepiej się nie udzielaj jak się nie znasz, bo namawiasz kogoś na marnowanie pieniędzy.

 

Już lepiej by wyszedł, gdyby kupił GTX'a 1070. Wzrost były względem Twoich propozycji dużo większy.

 

Do autora tematu. Najlepiej jakbyś podał do jakich gier chcesz mieć kompa i czy przewidujesz rozbudowę w przyszłości? Jeśli tak to kiedy? Za pasem premiera procesorów AMD, nowa generacja Intela, oraz koniec podwyżek które były ze względu na święta. Warto byłoby trochę poczekać ;)


  • 1

#5 mazur-dsf

mazur-dsf
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 16 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:29

Dziekuje za poradę!
Poniewaz staram sie podejsc do tematu racjonalnie nie przewiduje jakiegos deadline co do upgrade. Wlasnie takze o takie info mi chodzilo - czy poczekac. Czy warto juz.
W gry gram rozne. Od wiedzmina po Lola przez Csa a na Overwatch konczac. Poki co zestaw sprawdzal sie calkiem niezle szczegolnie po zakupie karty specjalnie pod wieska rok temu.
Wiem jednak ze to dlugo nie potrwa - majac na uwadze takie tytule jal ME Andromeda czy tez now strzelanki. Dlatego tez staram sie planowac te modernizacje z glowa.
  • 0

#6 Mir00

Mir00
  • Po prostu Miro

  • 318 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:45

Tak jak napisałem, na Twoim miejscu bym poczekał z tą modernizacją, zwłaszcza, że Ci się nie śpieszy, oraz że nie jest to najgorszy sprzęt.

Trochę źle zrobiłeś, że kupiłeś ten SSD. Nie wiem kiedy go kupowałeś, ale dyski o takiej pojemności są słabo wycenione. Niewiele drożej można mieć GoodRam Iridium Pro 240 GB. Ma 5 lat gwarancji, większą pojemność, a różnica w cenie była by ok 100zł.

Ma też szybszy zapis. Aczkolwiek dobrze, że jest na kościach MLC. Nie musisz się przejmować, że szybko padnie :)

Jeśli dysk 500 GB wystarcza to też nie ma sensu go wymieniać, bo to nic w wydajności zauważalnego nie da. Jeśli byś jednak miał zamiar go wymienić, to najlepszy będzie WD Blue 1TB. Aktualnie chyba nie ma lepszego :D

Zasilacz masz ok, posiada certyfikat 80+, i zbyt stary nie jest więc jego na razie nie trzeba wymieniać.

O procesorze i ramie już się wyżej wypowiedziałem.

 

Na Twoim miejscu bym zrobił tak. Poczekałbym właśnie na premiery nowych procesorów, oraz aż minie cały ten świąteczny szał. Ma to spory wpływ na ceny podzespołów. Przy okazji jeśli udałoby się nawiązać jakąkolwiek konkurencje między AMD a Intelem to też by miało wpływ na ceny. Po jakimś czasie od premiery (nie wiem 2-3 miesiące) ceny nowych podzespołów powinny się unormować. Wtedy zmienić platformę, czyli CPU+Mobo+Ram. Grafika jest na prawdę ok, i wymiana na RX 480 nie ma większego sensu. Kupisz nową kartę o praktycznie takiej samej wydajności. Tutaj masz testy.

 

W przyszłości dorzucisz jakąś kartę grafiki, w zależności od Twojego budżetu i będzie ok :)

Poczekaj oczywiście, aż wypowiedzą się także bardziej doświadczeni użytkownicy, ale uważam że to jak ja Ci napisałem byłoby najlepszym rozwiązaniem. :)


  • 1

#7 mazur-dsf

mazur-dsf
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 16 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 16:41

Bardzo dziekuje.
Nie spiesze sie wiec zrobie tak jak radzisz i za jakis czas zmienie plyte z prockiem i ram. Upewnie sie tylko: - Nie warto np dokupic wiecej ramu to tego zestawu co juz mam? Nie jest to przeciez duzy wydatek. Czy po prostu mobo nie wyciagnie lepszego/wiecej.

Jeszcze raz pozdrawiam i dziekuje za wszystkie rady!
  • 0

#8 szczablik

szczablik
  • Bywalec

  • 77 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 18:47

Dlatego proponowałem drugą, droższą wersję z przesiadką na nową podstawkę. Po za tym płyta obsłuży szybkie ramy. Wszędzie jest napisane że obsługują szybsze niż jest podane w opisie. A jak będzie chciał czekać to za miesiąc znowu usłyszy od "fachowców" o ponownym czekaniu bo może się coś zmienić. 


  • 1

i5 8600k@4.8 ; DDR4 Gskill Trident Z RGB 2133@3200 ; AsRock Taichi Z370


#9 Mir00

Mir00
  • Po prostu Miro

  • 318 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 19:07

Ziomek, ale Ty nie rozumiesz, że po prostu warto jest poczekać? Zen zapowiada się nieźle, Już znamy ceny i wydajność nowych procesorów Intela, a także ceny po świętach zaczną lekko spadać (jeśli dolar nie pójdzie w górę). Może się okazać, że Zen będzie bardziej opłacalny. Poza tym pojawienie się nowych procesorów oznacza spadek cen starszych czyli serii 6xxx, która będzie na tą samą podstawkę, a do tego jeśli uda się nawiązać AMD konkurencje, oznacza to również walkę cenową o klientów.

"Fachowiec" to jest z Ciebie bo się nie orientujesz w temacie. Powiedz po co ma brać płytę na B150, skoro nie oferuje ona nic znacząco lepszego niż zwykła na H110? Nie zauważy żadnej różnicy. Poza tym po co ma kupować szybsze ramy i dopłacać skoro one i tak zgubią prędkość do 2133 Mhz bo więcej ani płyta ani procek nie obsługują i nie będą one lepsze od tych na 2133mhz? Ma się jarać tym, że są szybsze?

Jakby miał już zmieniać platformę teraz to lepiej jakby wziął MSI H110m PRO-VD, ramy GoodRama 2133 Mhz i procek I5-6402p. Wyjdzie taniej, ale będzie miał nawet lekko lepszy procek o te 100mhz na rdzeniu. Zaoszczędzone pieniądze może schować w skarpetę dołożyć trochę kasy (100-150 zł) i kupić drugą kość takiego samego ramu, żeby działały w dual-channel, co dodatkowo da kilka % wydajności...

A jak będzie chciał czekać to za miesiąc znowu usłyszy od "fachowców" o ponownym czekaniu bo może się coś zmienić.

 

Nowe procesory nie wychodzą co tydzień, więc tak warto poczekać choćby dla obniżki cen starszych procesorów, bądź jeśli chce do kupienia od razu najnowszych procesorów..

Jeszcze raz jak się nie znasz to się nie udzielaj bo to nie Twoje pieniądze będą wydawane.

 

Tak jak napisałem, ja uważam że warto poczekać, ale wszystko zależy od Ciebie. Poczekaj jeszcze, ażwypowiedzą się inni bardziej doświadczeni użytkownicy forum :)

 

A odnośnie tego ramu, to dołożyć zawsze można :P  Twoja płyta obsługuje max 16 Gb, więc zawsze możesz dołożyć te 4 Gb a potem drugie tyle, ponieważ posiadasz 4 sloty na kości. Pamiętaj tylko że jak będziesz miał 3x4GB to stracisz dual-channel (ale to jest te kilka niezauważalne kilka % wydajności. Jak dołożysz kolejną pamiątkę i będzie 4x4GB to o ile się orientuje chyba da jakoś radę znów włączyć ten tryb ;)


  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych