Skocz do zawartości

[3ds max] Problem z przybliżaniem


Recommended Posts

Witam, mam problem z kamerą w 3ds maxie, otóż gdy chcę blisko przybliżyć obiekt to w efekcie kamera tak jakby przenika przez daną ścianę i nie mogę swobodnie edytować małych elementów, mógłbym prosić o pomoc jak dezaktywować ten efekt i móc swobodnie przybliżać kamerę naprawdę blisko do obiektu?

 

Dodam, że gdy naciskam "z" to zamiast przybliżyć kamerę do obiektu to ją oddala

 

Tutaj zdjęcia jak to wygląda:

a) Przenikanie kamery przy bliskim przybliżaniu

http://imgup.pl/di/MRSW/1a.png

 

b) Po naciśnięciu "z"

http://imgup.pl/di/7FWK/2a.png

Edytowane przez Teglo
Link to post
Share on other sites

W pewnym momencie po prostu wejdziesz kamerą w obiekt, normalka. Zmień sobie wtedy widok z perspective na ortographic.

 

"Z" jest do centrowania camery na obiekt i raczej ma pokazać go w pełnej krasie. Przydatne jak gdzieś ucieknie Ci kamera.

 

Dorzuć sobie jeszcze do tych skrótów podstawowych typu Q,W,E,R,Shift, Alt - W itp. "Alt - X" by model w viewporcie stał się w pół przezroczysty, i "F4" to pokazywania siatki, F3 do widoku samej siatki, "1", "2", "3" , "4" , "5" w editable poly vertex,edge,border, polygon (jak chcesz cofnąć efekt klikasz ponownie). 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...