Skocz do zawartości

Po restarcie nie wykrywa karty dźwiękowej - AIM SC808


Recommended Posts

Witam,

Posiadam płytę główną ASRock Z77 Pro4. Wszystko działa poprawnie do momentu restartu komputera, gdy już to się stanie komputer nie widzi karty dźwiękowej AIM SC808.

Byłem w x-kom'ie zapytać się czy spotkali się już z takim problemem. Pracownik powiedział, że to być może wina biosu. Tłumaczył, że być może płyta nie potrafi od razu po restarcie "na szybko" wczytać w/w karty. Zaproponowano mi aktualizacje biosu.

 

Kiedyś podjąłem się aktualizacji co nie skończyło się dobrze. Skorzystałem z dołączonego do płyty (firmy MSI) oprogramowania. Na złość podczas aktualizacji siadł mi prąd i nie obyło się bez reklamacji. http://forum.benchmark.pl/topic/104598-b%C5%82%C4%85d-podczas-aktualizacji-programem-msi-update-5/

 

Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o tym problemie. Czy to Waszym zdaniem faktycznie wina biosu, a jeśli tak to czy moglibyście mnie poinstruować w jaki sposób najbezpieczniej go zaktualizować?

 

Z góry bardzo dziękuje za pomoc. 

Pozdrawiam,

SpeediQ

Link to post
Share on other sites

Aktualizacja zrobiona zgodnie z zaleceniami producenta- powiodła się.

Niestety to nie rozwiązało problemu. Zaufam Patrykowi i zaryzykuje odesłaniem na gwarancje. 

 

Edit:

Faktycznie nie tylko ja mam ten problem. Zamiast chodzić i pytać jak dureń w x-komie trzeba było od razu na forum poszperać. 

 

http://forum.benchmark.pl/topic/207595-aim-sc808-nie-wykrywa-system-po-wymianie-monitora/

 

Mam nadzieję, że problem zniknie po ewentualnej naprawie/wymianie.

 

Pozdrawiam ;)

Edytowane przez SpeediQ
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Dostałem właśnie nową kartę. Problem dokładnie ten sam, jutro będę w tej sprawie do nich dzwonił i postaram się o zwrot gotówki. 

 

Macie jakiś pomysł dlaczego tak to wygląda? Może się gryzie z płytą główną?!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez SpeediQ
Link to post
Share on other sites

Aktualnie korzystam z Windowsa 8.1

Sterowniki płyty były aktualizowane, niestety nic to nie dało.

 

Jeśli chodzi o postęp w moich poszukiwaniach to znalazłem bardzo ciekawy artykuł - http://www.audiofanatyk.pl/rozwiazywanie-problemow-z-aim-sc808/

Wyczytałem w nim, że gwarancja nie zawsze przynosi efekt- tak jak to jest w moim przypadku. 

 

"Osobiście nie zdarzyło mi się to jeszcze, ale użytkownicy sporadycznie skarżyli się na znikanie karty po restarcie komputera. Problem znikania kart został dokładnie zlokalizowany i ma swoje źródło w samej karcie. Dotyczy to głównie nowszej rewizji po zmianach w obrębie pudełka, toteż wymiana karty na nową w ramach gwarancji wcale nie musi oznaczać zniknięcia kłopotów. Jak na razie problem znikania w 100% rozwiązuje naprawa, którą przeprowadza na dzień dzisiejszy tylko serwis sklepu Audeos.pl."

 

Napisałem do x-kom'u maila w tej sprawie. Wytłumaczyłem jak sytuacja wygląda, oraz zaznaczyłem, że nie wyobrażam sobie tracić miesiąc po miesiącu (reklamacja trwała równy miesiąc) w poszukiwaniu sprawnej sztuki. Mam nadzieję, że zgodzą się na zwrot gotówki i zakupię kartę od innego producenta.
 


Myślicie, że zmiana Windowsa pomoże?

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Aktualnie korzystam z Windowsa 8.1

Sterowniki płyty były aktualizowane, niestety nic to nie dało.

 

Jeśli chodzi o postęp w moich poszukiwaniach to znalazłem bardzo ciekawy artykuł - http://www.audiofanatyk.pl/rozwiazywanie-problemow-z-aim-sc808/

Wyczytałem w nim, że gwarancja nie zawsze przynosi efekt- tak jak to jest w moim przypadku. 

 

"Osobiście nie zdarzyło mi się to jeszcze, ale użytkownicy sporadycznie skarżyli się na znikanie karty po restarcie komputera. Problem znikania kart został dokładnie zlokalizowany i ma swoje źródło w samej karcie. Dotyczy to głównie nowszej rewizji po zmianach w obrębie pudełka, toteż wymiana karty na nową w ramach gwarancji wcale nie musi oznaczać zniknięcia kłopotów. Jak na razie problem znikania w 100% rozwiązuje naprawa, którą przeprowadza na dzień dzisiejszy tylko serwis sklepu Audeos.pl."

 

Napisałem do x-kom'u maila w tej sprawie. Wytłumaczyłem jak sytuacja wygląda, oraz zaznaczyłem, że nie wyobrażam sobie tracić miesiąc po miesiącu (reklamacja trwała równy miesiąc) w poszukiwaniu sprawnej sztuki. Mam nadzieję, że zgodzą się na zwrot gotówki i zakupię kartę od innego producenta.

 

Myślicie, że zmiana Windowsa pomoże?

Zmiana Windowsa nie pomoże, mi znikała pod win 7 i win 10. Po wymianie na nową, około 2 - 3 miesięcy było ok. Po tym czasie  kilka razy mi już zniknęła.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...