Skocz do zawartości

morele.net - powrót sprzętu z serwisu


Recommended Posts

Witam, mam problem z morelami, a dokładnie chodzi o to, że naprawiony sprzęt odesłali nie do mnie, ale do poprzedniego właściciela. Kartę graficzną wysłałem im pod koniec sierpnia i wróciła z serwisu 27 września, o czym dostałem informację dopiero 4 października... Zadzwoniłem jeszcze tego samego dnia na infolinię, żeby wyjaśnić sprawę - pani powiedziała, że przekaże do działu reklamacji i dadzą znać co dalej. Oczywiście nie dostałem żadnej informacji, co tydzień tak dzwonię i się przypominam, a oni za każdym razem przekazują do działu reklamacji i mają dać znać...

 

Od razu mówię - nie jest to moje przeoczenie, że nie podałem adresu zwrotnego itp., wyraźnie zaznaczyłem opcję "wysyłka na adres podany w profilu", czyli mój, tym bardziej, że to była jej druga wizyta w serwisie i za pierwszym razem bezproblemowo wróciła do mnie. Co mogę z tym zrobić? Mam ich zacząć dręczyć telefonami każdego dnia?

Link to post
Share on other sites

Musisz ich nękać - skoro podałeś swój adres do zwrotu, a oni wysłali gdzie indziej to dręcz ich co chwila telefonami i powołaj się na art. 580 paragraf 3 kodeksu cywilnego, który mówi, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi (Morele.net) do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji (czyli Ciebie) ponosi gwarant - na tej podstawie możesz domagać się zwrotu kasy lub wydania identycznej rzeczy, gdyby nie załatwili powrotu karty do Ciebie.

Niestety w przepisach nie ma żadnego terminu w jakim powinni załatwić w przypadku utraty karty sprawę pozytywnie dla Ciebie - zwykle przyjmuje się, że niezwłocznie, czyli w przeciągu zwyczajowych 14 dni.

Karta to towar, który można swobodnie sprzedać innej osobie, więc nie mogą się na to powoływać.

 

Zwróć się też do poprzedniego właściciela i poproś go grzecznie na początek o natychmiastowy zwrot twojej karty - dla zachęty zaproponuj zwrot kosztów przesyłki do Ciebie (wiem, że  nie twoja wina, ale to najszybszy sposób załatwienia sprawy) - jak się nie zgodzi to postrasz go konsekwencjami prawnymi - to nie jego karta i jak ją zatrzyma to jest umyślne przywłaszczenie cudzej rzeczy - nie może udawać, że nie wie, że to nie jego karta.

Edytowane przez Franz
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...