Skocz do zawartości

Jaka karta muzyczna do Sennheiserów HD515 lub HD555 ?


Recommended Posts

Witam, przymierzam się właśnie do kupna nowych słuchawek Sennheiser 515 lub 555. Słuchawki będą mi służyły głównie do gier multiplayer i słuchania muzyki na komputerze. Zdaje sobie sprawę, że takie słuchawki potrzebują dobrego źródła dźwięku, ale o ile orientuję się w sprzęcie komputerowym to w kwestii kart muzycznych jestem kompletnie zielony. Obecnie mam płytę główną (Gigabyte 770T-USB3) ze zintegrowaną dźwiękówką Realteka. I teraz kilka pytań:

 

1. Czy w moim wypadku kupno karty będzie niezbędne żeby odczuć różnicę pomiędzy moimi obecnymi słuchawkami (Creative Fatal1ty)?

 

2. Ile trzeba przeznaczyć na kartę dźwiękową, która dobrze by współpracowała z moimi nowymi słuchawkami?

 

3. W sumie najważniejsze: jakie modele kart są warte polecenia? Tutaj chciałbym coś możliwie nie bardzo drogiego, ale żeby zakup miał sens. Wolę dołożyć do słuchawek niż pakować się w drogą dźwiękówkę. Nie jestem audiofilem więc nie mam jakichś ogromnych wymagań, ale potrafię rozróżnić dobrą jakość dźwięku.

 

4. Słuchawki będą mieć dużego jacka i przejściówkę na małego, czy powinienem dołączyć jeszcze jakiś mały przedłużaczyk do małego jacka żeby cała przejściówka nie wisiała w powietrzu i nie wywierała nacisku na wyjście słuchawkowe?

Link to post
Share on other sites

1. nie

2. 400-500

3. szukasz wzmacniacza a nie karty, tudziez karty ze wzmacniaczem. najtansze, dobre, to wzmak: holdegron(400zl), "karty" ze wzmacniaczem: audinst lub nuforce udac (500zl).

4. nie(koniecznie), gdyz dzwiek dupnym przedluzaczem mozesz zdegradowac. sam sie zdrowiem gniazda nigdy nie przejmowalem.

Link to post
Share on other sites

Czy do wzmacniacza słuchawkowego nie będzie trzeba i tak lepszego źródła jak zintegrowana karta dźwiękowa? W przypadku tych kart ze wzmacniaczem czy chodzi o coś co się nazywa DAC? Będzie on lepszy od karty na PCI / PCI-E?