Skocz do zawartości

Jak rozpoznać cofnięty licznik w aucie


Recommended Posts

Raczej tylko serwis jest w stanie to sprawdzić. 

nawet serwis nie daje 100% pewności za przebieg samochodu. jedynie gdy serwisy i przeglądy były robione na bieżąco i wpisywane do książki-przez serwis a nie w szopie u mechanika-  to mamy mniej więcej jakiś obraz.

Link to post
Share on other sites

Można też sprawdzic na stacji diagnostycznej od pewnego czasu są wpisywane liczniki przy przeglądach, jeżeli jest ktoś po raz 2 na przeglądzie to już możesz mieć odniesienie ostatnio w rok zrobił 20 tys a 4 letnie auto ma 40tys to już wiesz że licznik był cofany przed 1 przeglądem. Oczywiście w tym przypadku musisz uwzględnić czy auto zmieniało właściciela czy jest cały czas w jednych rękach.

Po 2 jeżeli jest to BMW ma przy liczniku pomarańczową kropkę przy liczniku jej zapalenie oznacza że jest jakiś błąd z przebiegiem w jednym z miejsc gdzie się zapamiętał a w bawarkach licznik jest zapamiętywany w kilku kompach. 

Temat jest rzeką 

Edytowane przez maku1980
Link to post
Share on other sites

Zgadza się, nowsze BMW jak E60, E90/91 zapisują przebieg w kluczyku czy np. radiu i innych ważniejszych sterownikach. Radio ma informacje kiedy płyta się zacięła, sterownik airbag kiedy poduszka wystrzeliła lub pojawił się błąd. To wszystko utrudnia szybkie i tanie cofnięcie przebiegu i jednocześnie daje szanse kupującemu. Trzeba też pamiętać, że kluczyki są 2. Może być że zapasowy zapisał inne info niż podstawowy. W ASO na wejściu jest taka baza do czytania tych kluczy, nie trzeba bawić się w przepisywanie VIN czy inne identyfikacje.

Jeśli auto przeszło przez zagranice, nie było serwisowane w serwisie który prowadziłby książke to przebieg może nie być łatwy do weryfikacji. Są strony typu vin-info, autobaza, ale jeszcze nie korzystałem z nich to nie wiem do końca co oferują w przypadku przeciętnego modelu (nie mówię o jakiś podstawionych przypadkach). Zawsze najlepiej jest w przypadku USA, ale też i Holandii (łatwa weryfikacja przebiegu po nr rejestracyjnych) czy Danii (tutaj można pobrać PDF z przeglądów, przebieg z tego co kojarze też jest). Na pewno uważaj na handlarzy, który podają VIN w ogłoszeniu czy później po kontakcie. Nie zawsze dotyczy akurat tego egzemplarza z ogłoszenia.

Link to post
Share on other sites

Kiedyś znajomy miał taką sytuację, że pojechał do komisu samochodowego kupić chyba Fiata Pandę. Licznik oczywiście cofjnięty, sprzedawca zapewnia, że przebieg oryginalny. Ale znajomy właśnie podłączył się do jakiegoś innego sterownika i okazało się, że realny przebieg jest większy o 70 tys km. Oczywiście gość zapewniał, że nie wie o co chodzi. Producenci przeciwdziałają takim praktykom rozpraszając miejsca w których zapisywane są parametry auta. Na http://kieruj.pl/cofanie-licznika-na-czym-polega-i-jak-je-rozpoznac jest dobry tekst o tym jak można próbować samodzielnie szacować realny przebieg.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...