Skocz do zawartości

Przerobienie biosu i wyłączenie wentylatorów


Recommended Posts

Cześć. Poszukuję sposobu jak przerobić bios i zdjąć ograniczenie wentylatorów. Moja karta to GTX750Ti Gainward, wersja z 2 wentylatorami, w MSI Afterburner wentylatory mogę skręcić do 30%, ale w nocy to właśnie karta graficzna jest najgłośniejsza. W internecie widziałam poradniki dotyczące podkręcania, a ja chcę tylko wyłączyć wentylatory. Pomoże ktoś?

Link to post
Share on other sites

nie znam się za dobrze na flashowaniu gpu ale tu na forum masz wątek dotyczący flashowania gpu nvidi i amd jak już to zrobisz to już będzie reszta łatwa 

w programie do edycji biosu nvidii będziesz mógł pozbyć sie ograniczenia 

Link to post
Share on other sites

Pobrałem program Maxwell Bios Tweaker 1.36 i tam mam możliwość zmienienia ustawień wentylatorów, tylko bym potrzebował porady co tam muszę zmienić? Nie za bardzo umiem czytać ten program, a chciałbym żeby do 30'C wentylatory były wyłączone

Screen:

https://zapodaj.net/146f9b75f3ca2.png.html


Wydaje mi się, że tam gdzie jest PER01 muszę ustawić 0

Edytowane przez oskarociak
Link to post
Share on other sites

Tu masz zrzut z mojej karty działa w trybie pół pasywnym(do 60 stopni wentyle stoją), granice temperatur możesz sam przesunąć np. 10 stopni w dół (tmp11: 48.88     tmp12:49    tmp13:80) zależy jaką uznasz za wystarczającą.

 

 

http://i.imgur.com/QobF98P.png

Link to post
Share on other sites

Pobrałem ten i błędu nie było, flashowanie robiłem według instrukcji z tego forum, ekran mignął kilka razy i cmd się wyłączyło, uruchomiłem ponownie komputer i wentylatory się kręcą. :(

b6e19790b92e.png

Tak ustawiłem sobie bios, czyli wentylatory nie kręcą się do 45'C.


Teraz pobrałem bios z gpu-z i sprawdziłem w Maxwell II BIOS Tweaker i bios się nie wgrał.


Zrobiłem to jeszcze raz i teraz cmd się nie wyłączyło.

eaa662b04fef.png

Edytowane przez oskarociak
Link to post
Share on other sites