Skocz do zawartości

Lustrzanka do 3200 do zdjęć


Recommended Posts

Witam

Planuję zakup nowego aparatu ale jestem zupełnie zielony w tym dla tego chciałbym prosić was o pomoc w doborze. Aparat głównie służyć ma tylko zdjęciom i będą fotografowane krajobrazy w trakcie mojej podróży. Najbardziej zależy mi na tym aby zdjęcia były wyraźne i ostre nasycone ładnymi kolorami.

Myślałem nad zakupem Nikon D5300 oraz obiektywem AF-S DX NIKKOR 18-105 mm f/3.5-5.6G VR myślałem tez o obiektywie Tamron 18-200mm + filtr UV

myślicie że to będzie najlepszy wybór do kwoty 3200zł czy znajdę coś lepszego? może jakiś inny obiektyw lub aparat? Sądzicie że dokupienie lampy blyskowej jest sens do robienia zdjęć krajobrazom?

Edytowane przez Tomas83
Link to post
Share on other sites

Jeżeli głównie krajobraz to niekoniecznie tego typu zoom-y (jak właśnie 18-105 czy 18-200) raczej skłaniałbym się ku szerokiemu kątowi, na którego akurat nie masz za bardzo budżetu.. ale :) może jednak D3300 ? + Tamron albo Sigma 17-50/2.8 ? Zawsze to nieco szerszy kąt, a do krajobrazu każdy mm jest na wagę złota.

Zostanie Ci akurat kilka stów na karty pamięci, filtry (polar + może ND), torba/plecak, statyw.. 

A po jakimś czasie, jeśli dalej będziesz temat rozwijał, to sam będziesz wiedział czego potrzebujesz :) czyli pewnie szerszego kąta typu manualny Samyang 14/2.8 a może i 10mm, albo w odrobinę droższe konstrukcje pójdziesz typu Tokina 11-16, Nikkor 12-24 czy Sigma 10-20.

Tak czy inaczej zacząłbym od bardziej uniwersalnego szkła.. a finalnie to i tak w największej mierze od Ciebie, a nie od sprzętu będzie zależał efekt jaki uzyskasz i jak zdjęcie będzie 'odbierane' :)

Link to post
Share on other sites