Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam wczoraj gdy przeglądałem sobie internet nagle wyskoczył mi komunikat ( screeny z telefonu gdy próbwałem się łączyć z tym wi-fi )

http://imgur.com/a/IuPPq

 

Od razu odłączyłem kabel od komputera i wyłączyłem całkowicie internet, poczytałem trochę o tym i zrobiłem skany normalnie jak i w trybie awaryjnym

Programów jakich używałem to F-Secure, Avast i Malwarebyte Anti-Malware oraz Avast i Eset (skanerami online ). Niby powykrywało parę rzeczy ale jakoś na żadnym nie pisało, że to wirus tego typu, Eset znalazł swoją drogą dwa trojany, wszystko znalezione wirusy zostały usunięte. Dla pewności zrobiłem dzisiaj rano skany i nic nie znalazło. I tutaj chciałbym się Was zapytać, ponieważ w sprawach internetu jestem całkowicie zielony, czy mogę z powrotem włączyć internet czy może coś jeszcze sprawdzić. Normalnie zapewne bym to zignorował, ale moja mama robi na laptopie dużo przelewów bankowych dlatego zareagowałem. Gdybym miał tego ransomware to powinno mi wyskoczyć okienko z tym, że mam zapłacić okup ale takie coś się w ogóle nie pojawiło. 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Romansowe ostatnio nabiera na sile i infekuje coraz więcej komputerów. W internecie jest wiele stron pomagających ( lepiej a z reguły wcale) usunąć kolejne jego wersje ale defakto i tak najbardziej zależny wszystkim na odszyfrowaniu danych. Locky a od końca sierpnia ZEPTO jego najnowsze wcielenie aktualnie są nie do odszyfrowania.

 

Format komputera i instalacja nowego systemu ( pożegnaj się z danymi), jeżeli podepniesz do niego jakikolwiek dysk to też ci go zaszyfruje.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites