Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Workstation do zastosowań CG

grafika 3d karta graficzna procesor motherboard workstation

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Naionel

Naionel
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 08:27

Witajcie,

 

Potrzebuję nowej maszyny do pracy nad grafiką 3D.

 

Na co dzień korzystam z takich programów jak ZBrush, dla którego kluczowym elementem jest wydajny CPU I całkiem duża pojemność RAMu (więcej szczegółów tutaj: https://pixologic.com/zbrush/system/ ).

 

Oprócz tego zajmuję się również renderowaniem animacji oraz VFX, a zatem niezbędne byłoby mi raczej takie GPU, dzięki któremu sam proces renderowania byłby jak najkrótszy. Myślałem o jakimś układzie Quadro, jednak mój budżet nie może przekroczyć bowiem 6000 zł.

 

Co do pamięci to z uwagi na ZBrusha liczyłbym na min 16 GB. Moja wiedza na temat hardware'u jest jednak tak ograniczona iż nie wiem jakie byłyby różnice między wyborem DDR3, a DDR4. Po to też zakładam ten temat na tym forum. ;)

 

Pojemność dyskowa ma małe znaczenie, wystarczy mi tak naprawdę jakiś SSD na system i HDD lub 2 takie o łącznej pojemności 4 TB. Priorytetem jest tutaj dobór jak najlepszego procesora i grafiki.

 

Nie planuję się bawić w jakieś OC, gdyż nie jestem w tej dziedzinie amatorem. Interesuje mnie sprzęt, który spełniłby moje oczekiwania na kilka lat. Niewykluczone iż będzie on częścią przyszłej renderfarmy, składającej się z 3 takich lub podobnych zestawów (ten jako master + 2 slave'y).

 

Jeśli chodzi o producentów, to na ten moment bardziej bym się skłonił w stronę Intel/Nvidia niż AMD. Posiadam ogromny wstręt do GIGABYTE, słyszałem że ponoć ich płyty w ogóle nie trzymają się proporcji jakości do ceny. Oczywiście mogę się mylić. Dodam jeszcze, że nie potrzebuję żadnego monitora czy innych akcesoriów. Sama maszyna. ;)

 

Na zakończenie wspomnę jeszcze o rendererach, z jakich zamierzam skorzystać w przyszłości. Będą to z pewnością VRay, RenderMan, Unreal Engine do wizualizacji dużych scen, KeyShot oraz pomniejsze software'y do symulacji włosów, cieczy, ubrań itd.

 

Dziękuję z góry za pomoc


Użytkownik Naionel edytował ten post 28 lipiec 2016 - 08:29

  • 0

#2 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 28 lipiec 2016 - 08:42

W 6 tys na wszystko z GPU raczej nie poszalejesz. Wiesz, że żeby renderowac przez GPU scena/klip musi zmieścić się w jej VRAM? Znowu Unreal wymaga szybkiego procesora karty ( RT ).

Dużo tego staffu. Zaczynasz w grafice?
  • 0

#3 Naionel

Naionel
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 10:03

Zaczynałem już parę lat temu, ale z uwagi na ograniczenia (i5 750 wraz z GTX 650 TI i uwaga 4 GB RAMu bolą) nie jestem w stanie niczego sensownego wykonać. Stąd ten pomysł na zakup nowego sprzętu. Niestety na ten moment nie mam takiej możliwości, abym mógł przekroczyć owy budżet.


  • 0

#4 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 28 lipiec 2016 - 10:22

Nad jakim GPU myślałeś? Bo bazę bym postawił na i7 6 rdzeniach i jakihś 32GB RAMu najmniej szczerze mówiąc. Szybki SSD również będzie robił robotę. Jeśli by nie styklo na mocne GPU(szybkie i z dużą ilością VRAMu) to może zmienilbys samą kartę potem? Dobra platforma to podstawa.
  • 0

#5 thepc12

thepc12
  • Nowicjusz

  • 5 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 10:57

Bo ja bazę bym postawił na i7 6700k na sockecie 1151 ze względu na ograniczony budżet do 6000zł i 32gb ramu ze szybkim ssd.

Do tego jakieś mocne i niedrogie gpu z dużą ilością vramu.


  • 0

#6 Naionel

Naionel
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 11:13

Z uwagi na koszty rozglądywałem się za czymś takim: 

 

http://www.newegg.co...2-051-_-Product

 

https://www.morele.n...t7t60aa-937388/


  • 0

#7 Realistico

Realistico
  • Realistyczny Realistico

  • 763 postów
  • Miejscowość:okolice Radomia
  • 3DMark 06:24523

Napisano 28 lipiec 2016 - 11:13

https://www.morele.n...ry/info/IfFKhM/ 6 rdzeni + 64 GB RAM

Do tego zestawu potrzebujesz jeszcze GPU i zastanowiłbym się nad lepszym SSD i HDD.

Nie piszę argumentacji bo to zestaw czysto podglądowy, zanim zamówisz poczekaj na ekspertów.


Użytkownik Realistico edytował ten post 28 lipiec 2016 - 14:17

  • 0

i3 4170/GTX 750 TI/8GB RAM/ZALMAN ZM-T2 PLUS/SEASONIC 430W ECO/H81M-VG4 R2.0


#8 Ivan911

Ivan911
  • Gaduła

  • 301 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 13:10

Do ZBrush quadro nie ma absolutnie sensu.

Wszystkie nowe wersje opieraja sie na CPU + Ram (duzo i szybko) + przyzwoite GPU z duza iloscia ramu. 

 

Cpu

i7 4790K + Chlodzenie wodne AIO + OC

lub i7 6700K + jak wyzej

ew jak budzet starczy to sprzet jaki mam w sygnaturce. 

 

Co do grafiki 

Radeon 480 8gb/GTX980 4gb/Gtx 980ti 6gb.

 

NOTE ABOUT GRAPHICS CARDS:
ZBrush is software rendered, meaning that ZBrush itself is doing the rendering rather than the GPU. Your choice of GPU will not matter so long as it supports the recommended monitor resolution.

 

Jak rozbudujesz baze programow, i ktorys zacznie uzywac wsparcia do quadro, to zamiana grafiki jest bezproblemowa, niz przechodzenie na nowa podstawke. 


  • 0

1PC:Asus PG279Q~i9 9900k; BQ4Pro; WS Z390 Asus PRO; 64GB Corsair 3000MHz; 1TB 970 Pro; Intel SSD 750 1,2TB; Intel SSD 750 400GB;  MSI GTX1080ti Trio; Fractal Design R6 / 2PC:Mac Pro: Six Core; D500; 1TB SSD; 32 GB

 


#9 Naionel

Naionel
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 13:20

Jak już wspomniałem, moim zajęciem nie stanowi tylko rzeźbienie. Potrzebuję również jednostki, która pozwoli mi na rendering scen czy przede wszystkim animacji. Z tego też powodu wyskoczyłem z Quadro.


  • 0

#10 Ivan911

Ivan911
  • Gaduła

  • 301 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 14:35

Rozumiem, sam posiadam w jednym compie quadro.Dziala OK.

A w innym do autocada i tak siedzi 750ti low profile. 

 

Plus jest to "profesjonalna otoczka" wokol quadro. 

 

Lecz pamietaj ze dobieramy sprzet do zastosowania. 

Jak bys rysowal w solidworks, to quadro i jeszcze raz quadro bo to sa biblioteki OpenGL i podwojne probkowanie rozklada GTX-y na rzecz quadro.

 

Lecz w twoim przypadku, ZBrush nie korzysta ze wsparcia quadro, tak samo jak VRay, RenderMan, Unreal Engine (to jest silnik do gier, a gry smigaja na GTX-ach). KeyShot uzywa CPU.

 

Wiec jak juz napisalem, 

6 rdzeni i mocny OC + duzo szybkiego ramu. I bedzie smigac.

 

Grafika

kazda z nich rozniesie kazdy z tych programow. 

Gtx/970/Radeon 480 8gb/GTX980 4gb/Gtx 980ti 6gb.


  • 0

1PC:Asus PG279Q~i9 9900k; BQ4Pro; WS Z390 Asus PRO; 64GB Corsair 3000MHz; 1TB 970 Pro; Intel SSD 750 1,2TB; Intel SSD 750 400GB;  MSI GTX1080ti Trio; Fractal Design R6 / 2PC:Mac Pro: Six Core; D500; 1TB SSD; 32 GB

 


#11 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 31 lipiec 2016 - 23:07

Zlozylbym pozadna platformę i to co zostanie przeznaczył na uzywane GPU. Jak wplynie gotowka to wymienić.
Quadro - to nie budżet by wgl o nim myśleć. Te które by sie tu zmiescily dostaną poteznego lupnia w większości Twoich obliczeń od przecietnego GTXa.

Co do procka ponoc Skylake tragicznie się kręci a tu będzie potrzebna kombinacja mocy pojedynczego watka i ich dużej ilości.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: grafika 3d, karta graficzna, procesor, motherboard, workstation

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych