Skocz do zawartości

HIS 5870 (5850?) OC i napięcie - pytania


Recommended Posts

Cześć,

 

Mam ciekawą sprawę - niedawno kupiłem kartę his 5850, ale okazuje się, że to chyba 5870 (przynajmniej według danych z gpu-z i HWMonitora (jeśli ktoś ma inny pomysł jak to zdiagnozować to chętnie usłyszę_) oraz udało mi się to potwierdzić po product code z karty).

 

Teraz do sedna - grzebałem trochę w ustawieniach MSI afterburnera, ale nie udaje mi się odblokować napięcia. Czytałem, że na niektórych biosach jest to zablokowane i że do 5870 bios od Asusa i MSI były odblokowane...

Pytanie na ile bezpieczne jest flashowanie takiego biosu, czy mogą być jakieś problemy?

Zaznaczę, że nigdy nie bawiłem się z biosami na kartach, więc jestem zielony.

 

Czekam na rady, jak wyciągnąć z tej karty jak najwięcej.

(Bazowe takty były 850/1200, na oficjalnych ustawieniach max 900/1300 i wszystko stabilnie, na nieoficjalnych - 940/1350,jeszcze nie mam dobrze otestowanego, będę aktualizował, ale kwestia zablokowanego napięcia trochę mnie martwi, dlatego piszę...)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez testuja
Link to post
Share on other sites

 

 

Pytanie na ile bezpieczne jest flashowanie takiego biosu, czy mogą być jakieś problemy?

Zdecydowanie lepiej nie próbować, czasami można się pokusić o flashowanie w obrębie jednego producenta (np. model z innym chłodzeniem)

Ale tak to prawdopodobnie uwaliłbyś kartę

 

Dużo bezpieczniej byłoby wydobyć bios (za pomocą GPU-Z) i go spróbować zedytować by odblokować regulacje napięcia

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Ale tak to prawdopodobnie uwaliłbyś kartę

Dzięki za info. Chciaż czytałem, że ludzie tak robili, ale chyba to głównie referentów dotyczyło, więc się wstrzymam.

 

 

 

i go spróbować zedytować by odblokować regulacje napięcia

Jakaś sugestia jak?

Otworzyłem za pomocą RBE i widze, że "voltage registers" są wyszarzone, nieaktywne... Jakiś sposób obejścia?

 

Dzięki za odpowiedź!


Edit: