Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, od niedawna przypatruje sie na jakies nowe autko posiadam aktualnie Jette z 2007 1.6 benzyna i jest po prostu za wolna no ale z racji na ceny ubezpieczenia i podatku drogowego (Irlandia) nic wiekszego narazie nie wchodzi w gre.

 

Ostatnio wpadla mi w oko Jetta podony rok z silnikiem 1.4 TSI, 140KM. Zastanawiam sie jak te auta faktycznie sie sprawuja. Taka turbinka daje rade, ostatecznie nie musi byc Jetta rozwazam jeszcze Golfa i ewentualnie passata 1.6 TSI. 

 

Narazie nie chcem diesla tez wlasnie z racji wyzej wymienionych oplat fakt sa Focusy 1.8 ponoc nawet fajnie sie sprawuja ale chyba jednak narazie chcial bym sprawdzic taki silniczek TSI.

 

Jezdzi/Jezdzil ktos moze autiem z takim silnikiem wie jak sie sprawuje? Nie chodzi mi o ogolne fakty o tym silniku ktore mozna znalezc na stronach motoryzacyjnych odnoscie awaryjnosci czy tam jakis ogolnych wad ale bardziej o odczucia uzytkownikow?

Link to post
Share on other sites

Jeżdżę czasmi Octavią III z 1.4 TSI 140KM nie mam pojęcia jak z awaryjnością bo samochód ma dopiero 40tys przejechane i jak na razie nic się w nim nie działo. Moim zdaniem zbiera się całkiem nieźle i raczej nie można narzekać na brak mocy przy wyprzedzaniu, zależy do czego człowiek jest przyzwyczajony. W porównaniu do Focusa mk2 1.6 101km jest o wiele lepiej.   

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Wlasnie to ze nie ma dobrej opini wsrod krytykow to wiem ale tak jak kazdy jeden model. Jaki samochod bys nie podal mozna znalezc na niego liste wad i ludzi ktorzy naczytali sie zlych opini albo jezdzili autem pol roku.

 

A najceniejsze sa zazwyczaj te szczere wyznania paro-letnich uzytkownikow.

 

Ktos kupi powiedzmy Golfa padnie mu silnik i napisze ze golf to najbardziej awaryjny samochod jaki mial. Ale rownie dobrze moglo by sie to stac w kazdym innym samochodzie innej marki :) chyba rozumiesz

 

Juz nawet nie chodzi o awaryjnosc a ogolne odczucia z jazdy jak sie sprawuje turbinka przy takim malym silniku itp.

 

 

 

1.6 TSI - nie słyszałem o takim silniku.

 

Racja moj blad ktos dodal ogloszenie z passatem w TSI a chodzilo zapewnie o FSI

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Silniki 1.4TSI mają bardzo złą opinie ze względu na problemy z rozrządem. Także tego... ostrożnie.

Półprawda, pierwsze wersje miały awaryjny rozciągający się łańcuch rozrządu, od chyba 2012r wszystkie mają pasek rozrządu, 16 zaworów, i nie trzeba się ich bać  ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Najgorszy silnik TSI to 1.4 Twincharger ( 140-185 KM ). Główne problemy to niezałączający się kompresor. W niektórych przypadkach wypalały się pierścienie. Drugim z gorszych silników to wersja  z mocą od 122 KM do 131 KM. Ma nietrwały łańcuch rozrządu. Najlepszym z możliwych silników 1.4 TSI jest ten produkowany od 2012 roku z mocą od 125 do 150 KM, o którym wspomniał @katystopej.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Mam w rodzinie mechanika i też się kiedyś dowiadywałem co sądzi o TSI. Opinia jest taka że wszystkie wersje TSI i TFSI chorują na bardzo szybko zużywające się pierścienie tłokowe i nagar zbierający się na zaworach dolotowych . Ponoć te silniki nie wytrzymują dużych przebiegów i jak na polskie realia z kręceniem liczników są to modele o podwyższonym ryzyku.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...