Adille 69 Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Witam, od niedawna przypatruje sie na jakies nowe autko posiadam aktualnie Jette z 2007 1.6 benzyna i jest po prostu za wolna no ale z racji na ceny ubezpieczenia i podatku drogowego (Irlandia) nic wiekszego narazie nie wchodzi w gre. Ostatnio wpadla mi w oko Jetta podony rok z silnikiem 1.4 TSI, 140KM. Zastanawiam sie jak te auta faktycznie sie sprawuja. Taka turbinka daje rade, ostatecznie nie musi byc Jetta rozwazam jeszcze Golfa i ewentualnie passata 1.6 TSI. Narazie nie chcem diesla tez wlasnie z racji wyzej wymienionych oplat fakt sa Focusy 1.8 ponoc nawet fajnie sie sprawuja ale chyba jednak narazie chcial bym sprawdzic taki silniczek TSI. Jezdzi/Jezdzil ktos moze autiem z takim silnikiem wie jak sie sprawuje? Nie chodzi mi o ogolne fakty o tym silniku ktore mozna znalezc na stronach motoryzacyjnych odnoscie awaryjnosci czy tam jakis ogolnych wad ale bardziej o odczucia uzytkownikow? Cytuj Link to post Share on other sites
Fiber 11 Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Nie mam doświadczenia z tymi silnikami, tylko to co człowiek się naczyta... 1.4 TSI raczej nie ma za dobrej opinii. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1-4-tsi-grozi-powaznymi-awariami/grxb9 O ile się nie mylę wersja z kompresorem oznaczona jest TwinCharger. 1.6 TSI - nie słyszałem o takim silniku. Cytuj Link to post Share on other sites
Matizekt 46 Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Jeżdżę czasmi Octavią III z 1.4 TSI 140KM nie mam pojęcia jak z awaryjnością bo samochód ma dopiero 40tys przejechane i jak na razie nic się w nim nie działo. Moim zdaniem zbiera się całkiem nieźle i raczej nie można narzekać na brak mocy przy wyprzedzaniu, zależy do czego człowiek jest przyzwyczajony. W porównaniu do Focusa mk2 1.6 101km jest o wiele lepiej. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Adille 69 Napisano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Wlasnie to ze nie ma dobrej opini wsrod krytykow to wiem ale tak jak kazdy jeden model. Jaki samochod bys nie podal mozna znalezc na niego liste wad i ludzi ktorzy naczytali sie zlych opini albo jezdzili autem pol roku. A najceniejsze sa zazwyczaj te szczere wyznania paro-letnich uzytkownikow. Ktos kupi powiedzmy Golfa padnie mu silnik i napisze ze golf to najbardziej awaryjny samochod jaki mial. Ale rownie dobrze moglo by sie to stac w kazdym innym samochodzie innej marki chyba rozumiesz Juz nawet nie chodzi o awaryjnosc a ogolne odczucia z jazdy jak sie sprawuje turbinka przy takim malym silniku itp. 1.6 TSI - nie słyszałem o takim silniku. Racja moj blad ktos dodal ogloszenie z passatem w TSI a chodzilo zapewnie o FSI Cytuj Link to post Share on other sites
Fiber 11 Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 No to wyrywek z pewnej gazety http://i.imgur.com/ug8gDta.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20721 Napisano 7 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2016 O ile się nie mylę wersja z kompresorem oznaczona jest TwinCharger. Tam jest Tubro i Kompresor Cytuj Link to post Share on other sites
Fiber 11 Napisano 7 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2016 Tam jest Tubro i Kompresor Zgadza się, skrót myślowy. Raczej miało to pomóc w unikaniu niepolecanej wersji. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Silniki 1.4TSI mają bardzo złą opinie ze względu na problemy z rozrządem. Także tego... ostrożnie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 25 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2016 Silniki 1.4TSI mają bardzo złą opinie ze względu na problemy z rozrządem. Także tego... ostrożnie. Półprawda, pierwsze wersje miały awaryjny rozciągający się łańcuch rozrządu, od chyba 2012r wszystkie mają pasek rozrządu, 16 zaworów, i nie trzeba się ich bać Cytuj Link to post Share on other sites
Player1 1183 Napisano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2016 A jak dużego samochodu potrzebujesz? Bo ta sama pojemność w dajmy na to Passacie i Fieście będzie dawała zupełnie inny rezultat. A skoro już o Fordach mowa: ich silnik 1.0 EcoBoost wyciska 123 kuca. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Jeśli chodzi o małe silniki turbo, to Fiatowskie 1.4 są chyba najlepsze, chociaż EcoBoosty też zbierają dobre recenzje. Cytuj Link to post Share on other sites
KarlDżonson 65 Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Najgorszy silnik TSI to 1.4 Twincharger ( 140-185 KM ). Główne problemy to niezałączający się kompresor. W niektórych przypadkach wypalały się pierścienie. Drugim z gorszych silników to wersja z mocą od 122 KM do 131 KM. Ma nietrwały łańcuch rozrządu. Najlepszym z możliwych silników 1.4 TSI jest ten produkowany od 2012 roku z mocą od 125 do 150 KM, o którym wspomniał @katystopej. Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Mam w rodzinie mechanika i też się kiedyś dowiadywałem co sądzi o TSI. Opinia jest taka że wszystkie wersje TSI i TFSI chorują na bardzo szybko zużywające się pierścienie tłokowe i nagar zbierający się na zaworach dolotowych . Ponoć te silniki nie wytrzymują dużych przebiegów i jak na polskie realia z kręceniem liczników są to modele o podwyższonym ryzyku. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.