Skocz do zawartości

i5 2500k podkręcanie na płycie gigabyte


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Mirinda,

Recommended Posts

Witam,
Jestem zielony jeśli chodzi o podkręcanie, gdyż nigdy tego nie robiłem... czytałem/oglądałem kilka poradników, ale prawie wszystkie są na innych płytach zrobione niż na tych od gigabyte'a - a jeśli są to "amatorskie", a nie na bardziej profesjonalnym poziomie typu 'Blackwhite TV' itd.

Coś tam ogarnołem jak powinno się to robić jednakże zazwyczaj w poradnikach o których wspominałem wcześniej jest mowa o ustawieniach których nawet nie ma w moim BIOSIE (np: Spread Spectrum - w którym jest mowa tutaj)

Chciałbym się dowiedzieć czy konieczna jest zmiana tych wszystkich ustawień czy CPU Ratio/Turbo Ratio + CPU Voltage (offset) starczy.

Komputer:

  • i5 2500k + Fortis 3 HE1425
  • Gigabyte G1.Sniper m3 (najnowsza aktualizacja BIOSU- F10f)
  • 16GB ram
  • Zasilacz Chieftec A80 CTG-650C, 650W, 85+
  • GTX 670, jednakże niedługo ją zmienie na coś lepszego (prawdobodobnie GTX 970) 

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

Popróbuj na np. 1.3V i 4,2GHz.

Jak będzie stabilnie to idź w górę z mnożnikiem, a jak nie to dodaj trochę vcore.

Akurat to wiem jak działa i wiem jak działa też offset, jednakże chciałem się dowiedzieć czy konieczna jest zmiana innych ustawień typu PPL voltage ; CPU c3/c6 itd. - gdyż zazwyczaj w poradnikach jest kilka takich zmiań, a mając płyte od gigabyte'a niestety wszystkich nie mam / bądź mają inne nazwy i trudno mi je znaleść :)

Dziękuję z góry za pomoc.

Link to post
Share on other sites

http://forum.benchmark.pl/topic/70475-overclocking-%E2%80%93-czyli-jak-przyspieszy%C4%87-pc/ - tutaj byłeś ?