Skocz do zawartości

Jak zostać programistą? Blog o programowaniu i tym jak zamierzam tego dokonać.


Recommended Posts

Kilka dni temu założyłem bloga na którym zamierzam dodawać nowe posty na temat tego jak zamierzam zdobyć swoją pierwszą pracę jako programista C# .NET. Obecnie pracuję w branży nie związanej z IT i pomimo dobrych zarobków i miłej atmosfery w pracy nie jestem z niej zadowolony. Lubię programować i chcę się przekwalifikować. Ma mi w tym pomóc mój blog na którym będę opisywał swoje projekty, ich postęp oraz pisał posty związane z programowaniem. Wymyśliłem 5 aplikacji jaki napisze na stanowisko juniora, pytanie czy są one wystarczające na juniora, zakładając że kod będzie poprawnie napisany? Link do aplikacji jakie zamierzam napisać. Aplikacje na juniora C#.

Link to post
Share on other sites

Wg mnie za dużo chcesz naraz.. Zakładając, że uczysz się od zera sam, to są lata nauki, jeśli chciałbyś to wszystko robić poprawnie. Pójdzie masa czasu na rozgryzanie co, jak i dlaczego. A większość i tak się nie przyda, bo nie ma firm, które robią jednocześnie gry, web, desktop i mobile. A nawet jeśli, to mają do tego osobne działy i w każdym z nich siedzą ludzie, którzy specjalizują się w danej rzeczy. Lepiej się skoncentrować na jednym. Naucz się od A do Z z tym pracować i zrób jeden sensowny projekt. O programowaniu innych rzeczy sobie doczytasz, kiedy swój temat już dobrze ogarniesz. O ile nadal będzie to w ogóle interesować, bo w praktyce pewnie się wciągniesz w szczegóły swojej piaskownicy i reszta stanie się mało istotna. Przykładowo, w mobile będzie ważne zrozumienie cyklu życia aplikacji, obsługa ekranu dotykowego i obrotu telefonu, podczas gdy w webie liczy się zrozumienie działania przeglądarki internetowej i różnic między HTTP POST i GET.