Skocz do zawartości

8GB (4x2GB) DDR2 800MHz CL6 - podkręcać czy nie?


Recommended Posts

Witam,
Podkręciłem ostatnio swojego q6600 2.4 do 3.2 GHz (8x400FSB). Teraz zastanawiam się czy robić coś z RAMami. Mam 8GB DDR2 800 CL6 czyli 4 x 2GB. Taktowanie oczywiście teraz pełne 800 MHz (1:1 z FSB). Timingi 6-6-6-18 jak w standardzie. Napięcie DRAM 2.0V. Jest sens zmieniać timingi na niższe? Chodzi mi głównie o wydajność w grach. Słyszałem też coś, że można podwyższyć timingi i taktowanie pamięci, ale nie wiem też czy przy pełnym 800 MHz gra jest warta świeczki. Doradźcie coś :)
Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o OC więc proszę o wyrozumiałość ;)

Link to post
Share on other sites

napięcie mam ustawione na 2.0V bo w poradniku do OC dla LGA775, z którego korzystałem było napisane żeby tak ustawić DDR2. Faktycznie, standardowo ona mają 1.8V. Właśnie taktowanie nie chce iść do góry nawet jak jeszcze bardziej podwyższam napięcie i zwiększam timingi. Nawet przy 960MHz z Windowsa wywala.
Co do timingów to próbuję zmniejszać i za każdym razem testuję stabilność Hyper Pi (32M, realtime). Doszedłem już do 6-5-5-9 i działa stabilnie, ale nie wiem czy można tak. Gdzieś czytałem, że tRAS musi byś równy sumie 3 pierwszych timingów. Można te timingi zmniejszać dowolnie do oporu czy jest jakaś zasada?

Link to post
Share on other sites

Nie znam tych zasad, obecnie nie mam już lga 775 tylko 1150, ale pamiętam że mój e8200 na płycie abit ip35 szedł z fsb 333 na około 490 i ram geil black dragon 800MHz podkręcał się na 2.0v do prawie 1000mhz i testy memtest przechodził OK. spróbuj obniżyć cl z6 na 5 (5-5-5-9) a jak wywali to sobie odpuść walkę z timingami bo to kolosalnej różnicy nie daje nie wiem czy zyskasz 1fps w grch czy nawet nie. Jak dobrze pamiętam to maks. bezpieczne napięcie na ddr2 to 2.1v ale ryzykujesz na swoją odpowiedzialność oczywiście - co to za ram? Ma radiatory do chłodzenia?

Link to post
Share on other sites