hafexo 4 Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Jak zły dział to proszę o przeniesienie Witam W najbliższym czasie mam zamiar skalpować procesor bo temperatury wołają o pomstę do nieba. Metoda którą wybrałem to chyba najbezpieczniejszy "Vice delid" czyli po prostu użycie imadła z maszynką 3d delid 1. Którą pastę wybrać pod IHS? CLU czy CLP? 2. Co z tym czarnym silikonem - oglądnąłem wiele filmików - niektórzy usuwali go całkowicie i zakładali nowy; niektórzy usuwali tylko trochę z pcb, cały z IHS i z powrotem przylepiali, niektórzy w ogóle zrezygnowali z silikonu ale trochę to bez sensu jak dla mnie 3. Do czyszczenia rdzenia wystarczy roztwór IPA60? 4. Pastę nakładamy tylko na rdzeń czy smarujemy cieniutką warstewkę na rdzeń jak i IHS przy użyciu taśmy izolacyjnej jako ogranicznika? 5. Pasty dajemy tyle żeby była jak "warstwa papieru"? Dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
radekID 26 Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 (edytowane) 1. Którą pastę wybrać pod IHS? CLU czy CLP? Wydajność podobna, ze wskazaniem na CLU, która zresztą łatwiej się nakłada. 2. Co z tym czarnym silikonem Najlepiej usunąć z PCB i IHS, a potem nałożyć nowy silikon. Jeśli zostawisz stary, IHS może nie dolegać do rdzenia. 3. Do czyszczenia rdzenia wystarczy roztwór IPA60? Tak, ale wyczyść również IHS od spodu. 4. Pastę nakładamy tylko na rdzeń czy smarujemy cieniutką warstewkę na rdzeń jak i IHS przy użyciu taśmy izolacyjnej jako ogranicznika? Rdzeń i IHS, jeśli nie masz precyzji w rękach, to możesz pomóc sobie taśmą Pamiętaj o zabezpieczeniu rezystorów przed nakładaniem substancji termoprzewodzącej na rdzeń. 5. Pasty dajemy tyle żeby była jak "warstwa papieru"? Tak cienko, jak tylko się da, ale żeby warstwa równomiernie pokryła obie powierzchnie. Edytowane 1 Czerwca 2016 przez radekID Cytuj Link to post Share on other sites
5891michal 14 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Dodam od siebie że CLU smaruje się rdzeń oraz ihs od spodu. Do izolacji tego ustrojstwa obok rdzenia ja użyłem lakieru do paznokci bezbarwnego (kilka cienkich warstw). Cytuj Link to post Share on other sites
mufasa 147 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 (edytowane) pod ihs clp nic lepszego nie ma(nie zapomnij że clp przewodzi prąd) tylko clp gryzie się z obudową procka i zależy jaką masz stopkę w chłodzeniu(tzn.miedź czy nikiel) Edytowane 2 Czerwca 2016 przez mufasa Cytuj Link to post Share on other sites
Etemity 1918 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 http://forum.benchmark.pl/topic/77768-demonta%C5%BC-ihs-jak-to-zrobi%C4%87-czy-warto/przeczytaj sobie temat i będziesz wiedział na ten temat wszystko. Cytuj Link to post Share on other sites
mr-auto 185 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 (edytowane) Najlepiej usunąć z PCB i IHS, a potem nałożyć nowy silikon. Jeśli zostawisz stary, IHS może nie dolegać do rdzenia. Nakładając nowy silikon masz nawet większe prawdopodobieństwo że ihs będzie dalej od rdzeni niż oryginalnie Dodam tu też że oryginalnie ihs i rdzeń nie stykają się (widać to nawet po grubości oryginalnej pasty) tylko clp gryzie się z obudową procka W jakim sensie ? i zależy jaką masz stopkę w chłodzeniu(tzn.miedź czy nikiel) A co to ma za znaczenie? nikiel jak i miedź jest bardzo dobry w połączeniu z CLP/CLU Problem jest gdy radiator jest aluminiowy, jednak w temacie mowa o nakładaniu pod ihs także .... 4. Pastę nakładamy tylko na rdzeń czy smarujemy cieniutką warstewkę na rdzeń jak i IHS przy użyciu taśmy izolacyjnej jako ogranicznika? Jestem zawsze za nakładaniem na obie powierzchnie, chodzi o to że ta pasta wnika w pory w metalu więc złożenie 2 powierzchni gdzie jedna tylko jest posmarowana może sprawić że w drugą powierzchnię pasta delikatnie (wsiąknie?) i połączenie tych powierzchni nie będzie tak dokładne 5. Pasty dajemy tyle żeby była jak "warstwa papieru"? Zależy Jeśli usuniesz cały silikon i tak zostawisz, niepołączony ihs z PCB, wtedy przestrzeń między rdzeniem a ihs'em będzie niewielka, możesz wtedy naprawdę delikatną warstewkę nałożyć jeśli jednak zostawisz silikon lub nałożysz własny, rozważ by nałożyć trochę więcej (do około 1mm ? ciężko stwierdzić ile dokładnie) Ja u siebie nałożyłem pastę na rdzeń, złożyłem na chwilę ihs i sprawdziłem czy pasta odbija się na ihs'ie itd. aż do momentu gdy pojawiły się drobinki pasty na ihs'ie, nałożyłem wtedy na niego też delikatną warstwę i gotowe Edytowane 2 Czerwca 2016 przez mr-auto Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Zwróć uwagę na to że jeżeli dasz jednak na brzegi IHS ten silikon,(może być jakiś do uszczelniania silników samochodowych odporny na wysokie temp.) to dosyć mocno dociśnij IHS do płytki bo jeżeli to zrobisz za słabo to temperatury mogą być jeszcze gorsze (wyższe) niż przed skalpowaniem gdyż IHS nie będzie dobrze dolegał do rdzenia.Ja tak miałem.Dopiero jak zdjąłem całkowicie silikon to temperatury momentalnie spadły.Najlepiej daj tego silikonu po rogach IHS tak by się nie przesuwał albo w ogóle nie dawaj... Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Panowie, jedna sprawa. Sylikon to się nadaję do wsadzenia w cycki amerykankom a nie do klejenia ihs. Oryginalnie ihs jest klejony specjalnym klejem i w tej chwili najtańszą i najbardziej zbliżoną opcją na rynku jest klej do szyb samochodowych. Podstawowa zasada przy ponownym klejeniu ihs to odpowiedni docisk ihs do pcb procka. Najlepiej od razu wsadzić procka do socketu, wtedy zapinka wszystko idealnie dociśnie. Tak samo jak się dobrze rozprowadzi CLU/CLP po rdzeniu nie ma sensu smarowania dodatkowo ihs 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radekID 26 Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Najlepiej daj tego silikonu po rogach IHS tak by się nie przesuwał Najlepsza opcja Silikonu czy też kleju dajemy tylko tyle, żeby czapka się trzymała. Po tym zabiegu dobrze jest dociążyć IHS na kilka godzin, żeby spoiwo złapało. Cytuj Link to post Share on other sites
hafexo 4 Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 zastosuje bo już kupiłem zwykły klej silikonowy czarny. Jeszcze jedno pytanko, między IHS a cooler starczy zwykła Arctic MX-2? Bo średnio mi się chce jeszcze czekać żeby kupować Gelid GC-Extreme, a różnica chyba marginalna Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Będzie git Cytuj Link to post Share on other sites
ciomasta 70 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 MX-2 to jedna z najlepszych past w dobrej cenie 15zł - 4g i lepsza od MX-4. Sam kupiłem i czekam na dostawę może dziś dojdzie po poleci pod I7 a chłodzeniem Thermalright macho 120sbw .Chyba że chcesz dopłacać do SGT2 ale czy warto do 1-2C różnicy ? ssam zdecyduj Cytuj Link to post Share on other sites
hafexo 4 Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 skalp poszedł gładziutko, zajęło to może 10 sekund - trochę się przestraszyłem jak usłyszałem chrupanie, ale jeszcze jeden obrót i dźwięk "cyk - gotowe" http://i.imgur.com/wVKQqVW.jpg http://i.imgur.com/vCygL8E.jpg gorzej z czyszczeniem tego kleju, zajęło mi to chyba z 40 minut... sry za jakość zdjęć, robione na szybko Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 A gdzie można kupić taką maszynkę? Cytuj Link to post Share on other sites
hafexo 4 Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 A gdzie można kupić taką maszynkę? http://allegro.pl/skylake-delid-tool-i6242562590.html albo pisz do PatrykT, wiem że on również je ma na sprzedaż Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Podziękował. Kuźwa ja się męczyłem żyletką.Jeszcze nie było takich maszynek.Myślałem że na zawał umrę jak skalpowałem,ale się udało.Ale niektórym się niestety nie udało i 1000 zł. poszło! 1 Cytuj Link to post Share on other sites
psychics 174 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Ja miałem to samo, a zeby było ciekawie to uszkodzilem laminat pod ihs i kawałek miedzi badz złota odpadł, prawie narobiłem w gacie^^ Emocje gwarantowane^^ Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Panowie, jak ktoś jest zainteresowany to zapraszam na pw. Oferuję kompleksową usługę wymiany gluta na CLU pod ihs i ponowne klejenie procka w atrakcyjnej cenie Cytuj Link to post Share on other sites
hafexo 4 Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Skończyłem. Procek działa wszystko fajnie - tylko jest mały szkopuł. Praktycznie zerowa różnica w temperaturach... Nie wiem czy ja coś skaszaniłem czy jak, czy może mój Mugen II jest uszkodzony... przy OCCT finy są co najwyżej ciepłe 4.7ghz @1,33v 2xWentylator 1400rpm a tempy potrafią osiągnąć bagatelka 93C... CLU nakładałem cieniuteńką warstwę na rdzeń oraz IHS po nałożeniu IHS z silikonem porządnie docisnąłem i wsadziłem w zapinkę na godzinę Chyba że na efekt muszę trochę poczekać zanim się CLU i MX-2 wygrzeje? Cytuj Link to post Share on other sites
psychics 174 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 ja użyłem 2x gelid gc extreme i róznice były odrazu Cytuj Link to post Share on other sites
hafexo 4 Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 nie mam pojęcia o co chodzi, za słabo docisnąłem czape? A może Mugen jest uszkodzony czy coś... rurki są bardzo ciepłe, a powinny być gorące Cytuj Link to post Share on other sites
psychics 174 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 (edytowane) być może za dużo pasty, chociaż wątpie lub zły montaż Edytowane 10 Czerwca 2016 przez psychics Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Na 100% coś schrzaniłeś.Temperatury przy tym napięciu w OCCT powinny oscylować w okolicach 70 stopni.Przyczyn może być więcej ale prawdopodobnie jednak niedociśnięty IHS.U mnie był ten sam objaw i ta sama przyczyna.Daj tylko po rogach po troszeczku albo nawet wcale.Ja nie mam wcale.Pastę jedną i drugą możesz wykorzystać ponownie.Przynajmniej ja tak zrobiłem. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Taaa, nie klejenie ihs to bardzo dobra rada. A jak pasta sklei ihs z chłodzeniem to procki kto odkupi ? Bo właśnie teraz zaczynają wychodzić coraz częściej podobne sytuacje jak była opisywana w wątku o skalpowaniu (i to nie tylko przy użyciu clu). Przerobiłem już trochę tych procków, wszystkie działają i z ihs zysk na temperaturach był nawet 20st. Z tego co tu piszecie to imo nie potrzebne jest dawanie drugiej warstwy clu na ihs, spokojnie wystarcza jedna warstwa na rdzeniu. Nie wiem skąd się wzięła ta moda na klenie silikonem, ale się powtórzę : on się nie nadaję. Kupuje się małą tubkę kleju do szyb samochodowych, smaruję się wykałaczką cieniutką warstwę po 3 krawędziach ihs i procek najlepiej od razu wsadzić do zapinki, założyć chłodzenie i testować 2 Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Taaa, nie klejenie ihs to bardzo dobra rada. A jak pasta sklei ihs z chłodzeniem to procki kto odkupi ? Zdejmowałem już chłodzenie z mojego procka i zeszło bez problemów.Pasta nie skleiła IHS-a z chłodzeniem.Powiem więcej,po odkręceniu śrubek samo się zsuwało z IHS-a.Przedtem jednak rozgrzałem go OCCT. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.