Skocz do zawartości

Używane body do 2000 zł - 60D/7D/coś innego?


Recommended Posts

Witam! Jako początkujący grafik komputerowy postanowiłem także spróbować fotografii.

Od pewnego czasu zbierałem pieniądze na Canona 650D który można dorwać za ~1000 zł (we wszystkich przypadkach mówię o samym body) po czym kuzyn fotograf powiedział, że nie ma to sensu i żebym lepiej dozbierał na 60D/7D. Co chcę robić z tym aparatem? Zdjęcia krajobrazów, od czasu do czasu będzie przydatny do zdjęć i nagrywania zawodów strażackich jak i potyczek ASG (Air Soft Gun) ale przede wszystkim będzie on wykorzystywany do nagrywania filmów na YT w pokoju z podwójnym oknem w przypadku dnia i dwoma softboxami 4000K po południu/w nocy. Jeżeli chodzi o szkła to narazie przynajmniej dla mnie jest sprawa drugorzędna (jestem świadom że powinno być na odwrót) ponieważ wyżej wymieniony kuzyn jest w stanie mi zapewnić szkła o różnych wielkościach od 18milimetrówek do 105-ek. Przeczytałem już wiele forów nt. tych dwóch modeli i co mogę wywnioskować to to że 60D będzie dobrym aparatem do nagrywania filmów z racji manualnego ustawienia dźwięku jak i obrotowego ekranu jednakże ze sportami już nie poradzi sobie tak dobrze jak 7D który ma więcej punktów AF i 100% pokrycie Viewfinder-a już nie wspominając o magnezowym korpusie. Kiedyś pewnie bym wybrał 60D z racji ceny ale aktualnie 60D i 7D chodzą po internecie tak samo. Który byście z tych dwóch wybrali? A może macie jakichś innych faworytów ze stajni Lumixa czy Sony?

Zapraszam do dyskusji!

Edytowane przez BitWolfPL
Link to post
Share on other sites

A7 jak widzę to pełna klatka... sprzęt pełen podziwu. No niestety na A6000 mnie nie stać... jakoś mało osób się z niego wyprzedaje. Jak widzę jest to też bezlusterkowiec. Poza tym głupio to mówić ale... mam trochę za duże ręce na coś pokroju NEXów więc trochę mnie ten model zniechęca :D

Link to post
Share on other sites
Poza tym głupio to mówić ale... mam trochę za duże ręce na coś pokroju NEXów więc trochę mnie ten model zniechęca

To jak ja. Poza tym masz zamiar focić zawody gdzie liczą się każde ułamki sekund. Wizjer elektroniczny w bezlustrze będzie spóźniony. Lekko ale zawsze. Zaraz mnie zjedzą , że nawet komórką da się cykać zdjęcia ale nastała moda na odradzanie ludziom lustrzanek za wszelką cenę.

 

Jeśli chodzi o A7 II to ceny raczej kilkukrotnie wyższe niż posiadany budżet.

 

Rozumiem , że w grę wchodzi system tylko Canon'a? (obiektywy od kuzyna)

Link to post
Share on other sites

Sam się puknij.  To są co prawda wartości ułamkowe ale jeśli sądzisz , że ekran(każdy ekran ma, sygnał i przetwornik nie są tak szybkie jak światło) nie ma opóźnień to...Twoja sprawa.   :D

Link to post
Share on other sites

 

 

Rozumiem , że w grę wchodzi system tylko Canon'a? (obiektywy od kuzyna)

 

 

No tak, kuzyn sam posiada 6D / 70D i RX-10 więc obiektywy ma tylko do Canona. A to nie jest tak że można adapterami założyć wszystko do wszystkiego? Chodzi mi oczywiście o DSLR nie kompakty i inne.

Link to post
Share on other sites

A palec na spuscie nie ma opóźnienia? Aktualne wyświetlacze w bezlustrach wyższej klasy działają bez zauważalnych opóźnień za to mają bardzo dobre śledzenie obiektu. Gdy ostatnio chwycilem do ręki Nikona 7100 to nie mogłem uwierzyć jaka prehistorie trzymam w rękach. To już dawno powinno wymrzec :)

Jak masz dostęp do obiektywów Canona to bierz najlepszy model z Canona na jaki cie stać i cała dyskusja nie ma sensu. Adaptacja w tym budżecie nie ma sensu ze względu na prędkość AF.

Edytowane przez cooger
Link to post
Share on other sites

Jak masz dostęp do obiektywów Canona to bierz najlepszy model z Canona na jaki cie stać i cała dyskusja nie ma sensu. Adaptacja w tym budżecie nie ma sensu ze względu na prędkość AF.

 

No to wracamy do punktu wejścia :D

7D jest starsze ale bardziej zaawansowane, a 60D jest nowsze z przydatnymi "ficzerami" dla nagrywających filmy ale troszkę okrojone pod względem jakości przy 7D czy to budowy czy samego wnętrza.

 

Który lepszy?

Edytowane przez BitWolfPL
Link to post
Share on other sites

Nie wiem o jakich ficzerach w przypadku filmów mówisz bo nie zwracam w przypadku aparatów na to uwagi ale jeśli chodzi o fotki 7D ma przede wszystkim lepszy AF. 60D ponoć jest wodo i kurzo szczelny (obiektywy w większości i tak takie nie są). 

 

A to nie jest tak że można adapterami założyć wszystko do wszystkiego?

 

No nie zawsze. Z Nikonem np. jest bardzo ciężko. Ogólnie nawet jeśli założysz to może nie działać elektronika bądź działać pokracznie z adapterami przenoszącymi dane.

Link to post
Share on other sites

No to wybór masz między tym a lepszym AF i wykonaniem. Jakość obrazka będzie bardzo zbliżona.

Jakość obrazka jest praktycznie identyczna... Ale jest jeszcze kilka innych rzeczy.

 

60D:

- Karty SD

- Viewfinder 96%

 

7D:

- Większy

- Korpus magnezowy

- Compact Flash

- 2x procesor IV

- Viewfinder 100%

 

Niektórzy mówią że 60D lepiej radzi sobie z szumami... nie wiem ile w tym prawdy...

Link to post
Share on other sites

 

 

To są co prawda wartości ułamkowe ale jeśli sądzisz , że ekran(każdy ekran ma, sygnał i przetwornik nie są tak szybkie jak światło) nie ma opóźnień to...Twoja sprawa.

Gdzieś dzwonią,ale nie wiesz gdzie dokładnie.

Proponuję tobie sprawdzić na własne oczy wizjery elektroniczne/optyczne aparatów z kilku półek cenowych - nie te czasy kolego.

Osobiście uważam,że wizjer elektroniczny posiada więcej zalet bo taki też posiadam (opcjonalnie) jak również z możliwością użycia optycznego,tłumaczyć nie będę.

Link to post
Share on other sites
Osobiście uważam,że wizjer elektroniczny posiada więcej zalet bo taki też posiadam (opcjonalnie) jak również z możliwością użycia optycznego,tłumaczyć nie będę.

No ale chyba nie kupię porządnego używanego Mirrorlessa w cenie 2k zł?

Jak narazie to widzę tylko tego A6000 i nic więcej.

Link to post
Share on other sites

Mistrz ,

Człowieku skończ bo napisałem coś co jest zwykłym faktem a się uczepiłeś jak gó**o buta. To prosta fizyka i tyle. Nie pisałem , że taki wizjer jest wolny tylko , że jest delikatnie wolniejszy. I niemożliwym jest by było inaczej. Dla większości pewnie będzie to niezauważalne.

 

Osobiście uważam,że wizjer elektroniczny posiada więcej zalet bo taki też posiadam (opcjonalnie) jak również z możliwością użycia optycznego,tłumaczyć nie będę.

To super , że tak uważasz. Tylko , że to tutaj Twoje preferencje nie mają znaczenia. Tylko autora.

 

Niektórzy mówią że 60D lepiej radzi sobie z szumami... nie wiem ile w tym prawdy...

 

Różnie z tym bywa. Osobiście bym się nie tym przejmował.

 

Miałeś oba w rękach? Który lepiej leży? Bo jak nie wiesz co jest dla Ciebie ważniejsze to może niech zadecydują ręce :)

Link to post
Share on other sites

 

 

No ale chyba nie kupię porządnego używanego Mirrorlessa w cenie 2k zł? Jak narazie to widzę tylko tego A6000 i nic więcej.

I na Soniacza bym zbierał na twoim miejscu bo kawał dobrego sprzętu,świetny do fotografii akcji,oczywiście jak w każdym aparacie doszukasz się czegoś,natomiast nie ryzykował bym z używkami w temacie.

Wracając do wyboru http://www.dpreview.com/forums/post/37810850

 

 

 

napisałem coś co jest zwykłym faktem a się uczepiłeś jak gó**o buta. To prosta fizyka i tyle. Nie pisałem , że taki wizjer jest wolny tylko , że jest delikatnie wolniejszy. I niemożliwym jest by było inaczej. Dla większości pewnie będzie to niezauważalne.

 

Z analogowym wizjerem strumień światła wpadający przez obiektyw kierowany jest na lustro, które odbija obraz do wizjera optycznego i układów pomiarowych. W momencie naciśnięcia spustu migawki lustro jest podnoszone i światło kierowane jest na matrycę.

 

Tam gdzie nie ma lustra całe światło wpadające przez obiektyw kierowane jest na matrycę. To przez nią zarejestrowany sygnał wyświetlany jest na miniaturowym wyświetlaczu elektronicznego wizjera.

 

jaka fizyka co jest ciut wolniejsze ja się pytam ? jak o czymś piszesz to wytłumacz,masz specjalny przyrząd pomiarowy do tych celów ? tj pisalem sprawdz sobie wizjery.

 

 

 

To super , że tak uważasz. Tylko , że to tutaj Twoje preferencje nie mają znaczenia. Tylko autora.

To dobrze było by wspomnieć o tym :

https://community.sony.pl/t5/aparaty-a-z-wymiennymi-obiektywami/a99-i-ja-cz-3-wizjer-elektroniczny/td-p/657877

 

Link to post
Share on other sites

Prawdę powiedziawszy to tutaj różnice są chyba najdokładniej rozpisane ze wszystkich forów jakie przejrzałem.

No ale też trzeba wspomnieć że na wszystkich ludzie stawiają podobną tezę.

7D wygrywa z 60D ale cena rekompensuje różnicę.

Teraz body chodzą po praktycznie tyle samo no ale 7D jest troszkę starsze...

O właśnie od razu zapytam. 7D jest na CF prawda? Czy jeżeli użyłbym adapterów SD to CF to miałbym duży spadek prędkości? Co prawda mam w komputerze zainstalowany czytnik wszelakich kart w tym CF ale jakby się skończyły to wokoło (kuzyn + jego koledzy) mam tylko SDki.

Link to post
Share on other sites

Swiatlo i droga przebycia to jedno a to ze ekran musi to wyswietlic to drugie (przetworzyć i wyswietlic, najpierw przetworzyc). Cos jeszcze mam tłumaczyć?

 

Nie wiem do czego pijesz ale nie obchodzi technika jaką zdjecie było robione. Ocenilem pewnie efekt a nie technikę.

Link to post
Share on other sites

Obróbka i przetworzenie obrazu z matrycy równa się prędkości światła odbitego w wizjerze ? 
Kolega błyszczy niczym gwiazda polarna  :D ... ale jest "lepszy, bo jaki taki mam" i KONIEC 
Na szczęście autor jakby nie widział tych postów i chwała mu za to  ;) 

Co do puszek - odwiecznie wałkowany temat 60D vs 7D - żaden nie jest lepszy, ani gorszy - to są bardzo zbliżone aparaty. Weź do rączek jednego i drugiego i jak wyżej Xarix proponował - niech łapka zdecyduje 

Link to post
Share on other sites

Na szczęście autor jakby nie widział tych postów i chwała mu za to  ;)

Staram się nie wdawać w konflikt o którym nie mam pojęcia ;)

No jak pisałem mam tylko dostęp do 70D i 6D. Jeżeli chodzi o budowę to zmian względem 60D 7D chyba nie ma aż tak dużych? Jeżeli tak to chyba szala przeciągnie się w stronę 7D bo jednak wolę czuć w rękach tę wagę :P Szkoda mi będzie obrotowego ekranu co prawda ale powinienem chyba dać radę zrobić coś z tych małych ekranów kamer cofania na AV.

Link to post
Share on other sites

Obróbka i przetworzenie obrazu z matrycy równa się prędkości światła odbitego w wizjerze ? 

Kolega błyszczy niczym gwiazda polarna  :D ... ale jest "lepszy, bo jaki taki mam" i KONIEC 

Na szczęście autor jakby nie widział tych postów i chwała mu za to  ;) 

 

 

Mądrale !  Okres chorób wieku dziecięcego wizjerów elektronicznych dobiegł końca a wasz się jeszcze nie skończył.

 

EVF dają obraz przetworzony przez matrycę i pokazują wszystko w czasie rzeczywistym a optyczne pokazują to, co widzi obiektyw i co do matrycy w momencie wykonania zdjęcia dotrze.Przy waszym toku myślenia wyszło by tak,przy wykonaniu serii musiały być nie złe opóznienia kadrując przez wizjer elektroniczny.Radzę wam zastanowić się nad własnym czasem reakcji a nie pisać głupot na temat prędkości w przetwarzaniu między wizjerem elektronicznym a optycznym.

 

"Bo ja taki mam".

No widzisz,wolałem stracić przy optycznym tę romantyczną niepewność efektu finalnego.

Wizjery sobie nie równe znawco jeden z drugim a dla wielu kluczowy element.

 

dyskusja daremna.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...