Skocz do zawartości

MSI R9 290 Brak obrazu


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez joggy,

Recommended Posts

Witam,

Posiadam problem z kartą graficzną MSI Radeon R9 290 Gaming 4g oc.

Karta przestała wyświetlać obraz, komputer się z nią zawiesza przy uruchomieniu ( bios zgłasza

problem gpu, nie wyświetla tzw. POST biosu).

 

Tu może podam specyfikację swojego komputera:

 

Windows 10 pro

I5 6600K

MSI Z170A Gaming PRO

16 GB Ram DDR 4 Hyper x Fury cl15 2400mhz

Silentium PC Enduro FM1 550W GOLD ( oczywiście 80+ gold)

oczywiście nic nie jest podkręcone

 

Jednak na zintegrowanej karcie graficznej komputer się z nią odpala, ale gdy zainstalowane są do niej sterowniki to potrafi w losowym momencie zwiesić komputer lub zrobić BSOD. Na odinstalowanych sterownikach widzę że komputer w menadżerze zadań widzi kartę graficzną. GPU-z również ją widzi:

Screen:

 

 

http://oi66.tinypic.com/28hfn6u.jpg

 

 

Nie wiem dla czego widzi pamięci jako micron (wiem że są tam SK hynix)

 

No cóż... próbowałem póki co jednej zmiany biosu z wersji podanej w screenie (ze źródła techpowerup) na wersję 15.42 i gdzieś tam zamiast zer jest jedna 3ka.  Nie pomogło. ( oczywiście zrobiłem przez gpu-z kopie oryginalnego biosa zanim zaktualizowałem co kolwiek )

Próbowałem też bezpieczną i sprawdzoną metodą "wygrzać" kartę, nie zaszkodziło jej ale też nie pomogło. (tą samą metodą poprzedniego gtx 560 za każdym razem "podnosiłem" )

Powoli kończą mi się pomysły... i chęci do ratowania jej... mi to wygląda na jakiś błąd komunikacji procesora graficznego ze slotem pci-e 3.0 (podobny efekt do źle włożonej / nie dociśniętej grafiki)

Także jedyne co w niej działa to wiatraczki i bios karty graficznej.

Płyta główna / slot jest napewno sprawny (inna grafika działa)

Także jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub rozwiązanie to prosiłbym was o pomoc.

Edytowane przez joggy
Link to post
Share on other sites

Skoro inna grafika działa to ta jest już padnięta. Oddaj na gwarancję jeśli masz.

Gdyby była na gwarancji to bym się nie zastanawiał i od razu ją wysłał. Niestety padła 3 miesiące po gwarancji...

Coś czuję że to chyba będzie mój pierwszy i ostatni Radeon...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Coś czuję że to chyba będzie mój pierwszy i ostatni Radeon

To żaden wyznacznik, równie dobrze mógł to być GeForce. Telewizory, pralki czy inne sprzęty również potrafią paść nawet tydzień po gwarancji :P

 

Jak masz możliwość sprawdź kartę w innym kompie np. u kolegi.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

To żaden wyznacznik, równie dobrze mógł to być GeForce. Telewizory, pralki czy inne sprzęty również potrafią paść nawet tydzień po gwarancji :P

 

Jak masz możliwość sprawdź kartę w innym kompie np. u kolegi.

Była sprawdzona w innym kompie, I tam jest niestety to samo.

Edit: Nie wiecie jak to jest z tą gwarancją producenta? Bo niby MSI czasem daje 3 letnią gwarancję producenta.

Karta była kupiona jako podzespół w komputroniku i miała 2 letnią gwarancję sklepu. Dzwoniłem do komputronika, mówią że na karty dają 2 lata i mają reszte w głębokim poważaniu. Dzwoniłem do MSI i gościu mi jakoś pokrętnie to tłumaczył ( albo i tłumaczył dobrze tylko może ja go nie zrozumiałem ) że tylko jeśli była kupiona u dystrybutora to przez dystrybutora jest ta 3 letnia gwarancja. A jak chciałem żeby mi powiedział w prost czy jest na nią gwarancja producenta czy nie odpowiedział mi że nie. Nie wiem... Być może chciał się mnie pozbyć z telefonu.

Napisałem też na: [email protected] by się dowiedzieć czegoś o tej 3 letniej gwarancji producenta, może coś odpiszą.

Dodam że karta ma 2 lata i 3 miechy więc gdyby jednak jakoś miała tą 3 letnią producenta to chętnie bym ją tam wysłał.

Edytowane przez joggy
Link to post
Share on other sites

Czyli składali Ci gotowy komputer z gwarancją ? Bo jak nie to rolują bo MSI jak najbardziej miała gwarancję 3 lata.

Nie, karta była kupiona oddzielnie. W zasadzie to poprzedni właściciel Kupił 3 takie r9 290tki za ponad 5 tys... mam kopie dowodu zakupu (paragonu i faktury). Czyli jednak jakoś mogę ją wysłać do MSI skoro powinno być 3 lata producenta?

Link to post
Share on other sites

Nie, karta była kupiona oddzielnie. W zasadzie to poprzedni właściciel Kupił 3 takie r9 290tki za ponad 5 tys... mam kopie dowodu zakupu (paragonu i faktury). Czyli jednak jakoś mogę ją wysłać do MSI skoro powinno być 3 lata producenta?

Na komputroniku jak byk stoi 3 lata gwarancji : http://www.komputronik.pl/product/217046/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Radeon_R9_290_MSI_4GB_DP_HDMI_2xDVI_PCI_E_Gaming.html

Sprawdź tylko czy przypadkiem poprzedni właściciel nie kupił na firmę bo wtedy gwarancja rzeczywiści jest krótsza. Jak nie to dzwoń i domagaj się uwzględnienia, w razie problemów wal do rzecznika praw konsumenta. Oni mają swoje sposoby na wypunktowanie opornych.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Próbowałem też bezpieczną i sprawdzoną metodą "wygrzać" kartę, nie zaszkodziło jej ale też nie pomogło. (tą samą metodą poprzedniego gtx 560 za każdym razem "podnosiłem" )

Po tym gwarancji tak czy inaczej nie uznają. A przynajmniej tak mi się wydaje. 
 
Link to post
Share on other sites

Też mi się tak wydaje i nie wiem czy sobie tym nie zawalił. Jak widać zmiany gołym okiem po pieczeniu to nic z tego nie będzie.

Link to post
Share on other sites

Też mi się tak wydaje i nie wiem czy sobie tym nie zawalił. Jak widać zmiany gołym okiem po pieczeniu to nic z tego nie będzie.

Nic nie widać (i to nie było pieczenie), a z tego co wiem MSI pozwala zdejmować chłodzenie ( bo jakoś wodne trzeba założyć ).

Przejdę się w najbliższym czasie do komputronika i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Edytowane przez joggy
Link to post
Share on other sites

Mały update do tematu:

 

Od ostatniego mojego posta tutaj czyli po tygodniu bujania się telefonicznie od Komputronika partnerskiego w którym została zakupiona karta do swojego lokalnego komputronika (prawdziwego) osobiście, mimo wielu trudności (długa i zawiła historia i narazie wstrzymam się z rozpisaniem się o niej) bo się okazało że faktycznie jednak karta była kupiona na firmę więc w tym partnerskim sklepie miała 1 rok gwarancji sklepu to jednak mój lokalny prawdziwy komputronik po walce o weryfikację czy faktura dotyczy tej konkretnej karty (na fakturze/ dowodzie zakupu nie ma wpisanych numerów seryjnych) uznali że karta powinna mieć mimo to 3 lata gwarancji producenta. MSI mnie poinformowało telefonicznie że nie przyjmują od osób prywatnych zgłoszeń, i udało się to załatwić przez dystrybutora (w tym przypadku dystrybutorem jest komputronik).

Karta dzisiaj oficjalnie została przyjęta przez komputronik do wysyłki gwarancyjnej i leci do MSI.

Także dam znać za jakiś czas, podobno około 3 tygodnie od dzisiaj zanim dojdzie to do nich i będzie rozpatrywane.

Mimo wszystko dziękuję forumowiczowi voodoo34 za uświadomienie mnie by jednak walczyć o gwarancję. :)

Zobaczymy za te 3 tygodnie czy wróci do mnie ta sama nie sprawna karta, czy może naprawiona lub taka tylko nowa albo zupełnie inna nowa.

Link to post
Share on other sites

Prawie na pewno wymienią ci na inną, ale nie koniecznie będzie to nowa, jeżeli oczywiście nie znajdzie się powód u MSI by ci odmówić gwarancji.

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • Rozwiązanie

Minął miesiąc, 24 czerwca zadzwonili do mnie z Komputronika że karta jest naprawiona. Wszyscy zdziwieni że nie wymieniona na inną i że tą dało się naprawić, no ale skoro 390 to odgrzana 290 to wg. mnie moja 290 dostała rdzeń / procesor graficzny od 390tki skoro tak szybko ją naprawili. Podejrzewam że padł kontroler pamięci Ram, karta bez sterowników pokazywała ASIC 100% przed serwisem, po serwisie 78.1% i tym razem wiedziała od razu ile ma ramu. I chyba to potwierdza moje przypuszczenia że został wymieniony rdzeń / procesor. Karta działa, jest to topowy R9 290 więc jest moc.

 

W tym miejscu warto też zaznaczyć że moja historia pokazuje że jednak MSI to porządna firma i nie jest to mit że jeśli nawet plomba gwarancyjna była zerwana ale karta nie była uszkodzona z winy użytkownika i nie ma fizycznych uszkodzeń to dalej posiadamy gwarancję producenta 3 letnią od daty produkcji karty. (oczywiście jeśli poskładamy kartę do stanu fabrycznego, w sensie założymy fabryczne chłodzenie itp.)

Jednak po zerwaniu plomby gwarancję sklepu pewnie można już stracić.

 

W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować użytkownikowi voodoo34 że podpowiedział mi żebym z tą gwarancją się nie poddawał. :)

 

Jeśli ktoś chce w skrócie poznać ciekawą historię odnośnie tej karty to zapraszam:

 

Kartę kupiłem tak naprawdę jako uszkodzoną na allegro, za 275zł. Trochę drogo, ale skusiło mnie to że jednak była to fajna wersja, mocna karta i że posiadała komplet pudeł i akcesoriów. Z gadżetami więc nawet jeśli nie uda mi się jej jakoś domowo naprawić to będę mógł ją odsprzedać z niewielką stratą.

Tą część historii czytający temat od początku chyba znają, próbowałem kartę ostrożnie wygrzać, obejrzałem wszystko dokładnie, sprawdziłem wszystko co mogłem i wyszło że karty nie da się naprawić w domu. A więc nie był to zimny lut lub spuchnięty kondensator czy coś w tym stylu.

Dzięki użytkownikowi voodoo34 nabrałem motywacji do walki o gwarancję producenta bo okazało się że po dacie jeszcze na niej jest, a ja mam komplet papierów na kartę. Po tygodniu walki między partnerskim Komputronikiem a prawdziwym Komputronikiem udało się kartę wysłać na gwarancję.

Walka między nimi: chodziło o to że partnerski Komputronik z Ciechanowa w którym była kupiona karta miał wszystko w nosie ponieważ karta była kupiona na firmę więc miała 1 rok gwarancji sklepu. Potem się okazało że w moim lokalnym oficjalnym Komputroniku w Lublinie ludzie powiedzieli że nie ma problemu, wyślą ją tylko że muszę udowodnić że faktura dotyczy tej konkretnej karty o tym numerze, bo nie mogli jej coś znaleźć u siebie w systemie. W partnerskim komputroniku ją znaleźli że tak to jej dotyczy, ale nie mogą mi wysłać oświadczenia że faktura dotyczy tej karty bo nie jestem pierwszym właścicielem, ochrona danych osobowych itd.

Wróciłem do lokalnego Komputronika z pytaniem co jeszcze w tej sprawie mogę zrobić, tym razem obsługiwał mnie w punkcie ktoś inny, sprawdził numery karty raz jeszcze i tym razem jakimś cudem karta znalazła się w ich systemie. Więc nie ma problemu i wysłali kartę.

Karta wróciła sprawna, naprawiona. Pobawiłem się chwilę tą kartą by po raz pierwszy w życiu jako człowiek który zawsze osobiście miał tylko GeForce, mieć mocnego radeona jako obiektywne porównanie czym zachwycają się fani Radeonów.

Nie wiem czy ktoś chce słuchać mojego porównania jak było na Radeonie, jeśli ktoś chce to może jeszcze w jakimś poście napiszę.

W każdym razie historia skończyła się tak że kartę ostatecznie sprzedałem na allegro za 700zł kup teraz. Karta zniknęła w jakieś 2h od wystawienia. Cena była dobra, wiem że te karty chodzą po 800-900zł a jak jeszcze z kompletem pudeł i akcesoriów to tym bardziej. Jednak nie widziałem by sprzedawały się jakoś od razu te karty po 900zł, po 800 może jeszcze ale to trochę trwa, a mi spieszyło się sprzedać ją przed premierą RX 480 bo potem mogło by być już trudniej dostać te nawet 700zł.

Jestem zadowolony z tej historii, nauczyłem się czegoś o kartach AMD jeśli chodzi o serwis i diagnostykę, a także poczułem jak to jest mieć mocnego radeona i przekonałem się jaka jest rzeczywistość i różnica posiadania AMD a posiadania NV.

Oprócz tego dowiedziałem się że MSI serwisuje karty z zerwaną plombą o ile nie są uszkodzone mechanicznie lub jak kolwiek z winy użytkownika.

Ale co najważniejsze, zarobiłem 400zł. 8-) <cool face>


Przepraszam że odkopuje swój temat i post pod postem ale Janusze biznesu:

 

http://allegro.pl/msi-r9-290-4gb-977-5000mhz-512bit-gwarancja-7-mies-i6307804865.html

 

to jest dokładnie moja karta, kupił ode mnie za 700zł z konta żony teraz ze swojego handlarzowego konta sprzedaje ją 150zł więcej. xD

Oczywiście że karta była w serwisie nie napisał, papierów że była w serwisie też pewnie nie da. Ja jak sprzedawałem za 700zł mówiłem że była w serwisie MSI i dodawałem papier jako dowód.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...