Skocz do zawartości

Wiedźmin 3 V-SYNC R9 380


Recommended Posts

Witam. Mam pewien problem, a raczej zastanawia mnie, dlaczego w Wiedźminie 3, gdy gram z wyłączoną synchronizacją mam pasek minimalny w połowie ekranu, który łamie obraz. Nie jest to aż tak dokuczliwe i rażące w oczy jak w serii Wolfenstein oraz najnowszej becie Dooma. Oczywiście, jak włączę V-sync to problem znika, natomiast wtedy strasznie skacze licznik FPS. Na mojej wcześniejszej karcie GTX 660 czegoś takiego nie miałem. Pożyczyłem od kumpla GTX 960 i było ok, obraz był płynniejszy mimo dużo mniejszej ilości klatek. Ustawienia predefiniowane HIGH bez Haiworks w 1080p. Ekran LG FLATRON E2290 podłączony kablem HMDI. Dodam również, że ten sam problem miałem w nowej becie Dooma, gdzie obraz szarpał niemiłosiernie. W innych grach jest ok. Dodam, że na serii R9 200 nie zauważyłem takich problemów przeglądając filmiki na Yotube. Czy to kwestia sterowników i nie dopracowania serii R9 300? Jeśli posiadacie R9 380 napiszcie czy macie podobne problemy i w jakich grach. Z góry dziękuję za każdą mile widzianą pomoc.

 

 

W ustawieniach panelu Radeon Setting dawałem synchronizacje i potrójne buforowanie, ale to nic nie polepszyło. Czy to wina gry, czy może sterowników? W Fifie 16, gdy wyłączę ogranicznik do 60 klatek obraz jest tak poszarpany, że się nie da grać, na Gtxach tego nie ma.

 

 

Mój sprzęt I5 3470 3.6 ghz, MSI B75A- G43, 8 GB DRR3, Dysk HDD, MSI R9 380 Gaming 4G, SIlentiumPC Vero L1 600 W, Windows 10 61 bit.

 

Sprawdzałem różne sterowniki Crimson 16.3.2 (aktualne), 16.3.1, 16.4.1 Hotfix

Edytowane przez Predalien6666
Link to post
Share on other sites

Nawet jak odpalam przeglądarkę to ten pasek też się pojawia i łamie trochę obraz. Chociaż w innych grach tego typu problemów nie mam, prócz serii Wolfenstein totalnie się nie da grać na tych sterownikach. Jednak Soft pod Nvidie jest dużo lepszy. Może sterownik AMD pod HMDI sprawia problemy z synchronizacją pionową ?

Edytowane przez Predalien6666
Link to post
Share on other sites

Ale przecież w Wiedźminie 3 znakomicie działa Tripple buffering przy włączonym V-sync, ja mam przez 90% gry sztywniutkie 60 fps, lecz w miastach jak novigrad albo oxenfurt występują spadki klatek do 50 z włączoną synchronizacją i wówczas ten spadek jest akceptowalny i łagodnie odczuwalny albo praktycznie wcale, czyli gra nie zwalnia specjalnie, nie zaczyna szarpać, nie tnie klatek do 30, gra się dobrze, ja bym na Twoim miejscu obniżył detale tak by mieć przez większość gry 60 fps i sporadyczne spadki i włączył V-sync, wówczas będziesz miał najlepszy komfort z gry. Aby sobie zaoszczędzić moc karty to spokojnie przełącz cienie na medium, nie widać różnicy w stosunku do high, obniż zasięg rysowania na średni i jeszcze zbij liczbę NPC do mediuma, powinieneś stabilne 60 klatek złapać. Polecam również w sterowniku przestawić w profilu dla wiedźmina teselacje na ręczną i ustawić ją na 16 albo 8x, to daje realnego boosta FPS zwłaszcza na bagnach czy w lesie, sama jakość oprawy w ogóle na tym nie cierpi, z takich tipów jeszcze jak masz wersję GOG to wywal z folderu z grą plik d3d11.dll, na zagranicznym forum znalazłem tą poradę i daje to faktycznie kopa porządnego https://www.reddit.com/r/witcher/comments/3o9dok/delete_or_rename_d3d11dll_if_you_have_performance/, do tego sprawdź czy masz wszystkie najnowsze patche wgrane bo ja pamiętam jak gra mi zwolniła po łacie 1.10 i ile było problemów

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...