Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia Pascal (GP1xx).


Recommended Posts

To chyba logiczne, że turbinka jest głośniejsza i karta cieplejsza w referencie...

Mi chodziło o konstrukcje autorskie.

 

Co nie zmienia faktu, że na pclab różnica między asusem a zotaciem w temp wynosi 11 stopni, dla mnie to jest istotna różnica. Za to Zotac jest cichszy, więc w sumie wybór sprowadza się do tego, czy lepiej mieć kartę ,,gorącą'' czy cichą. Dlatego pytam czy nie ma jakiegoś testu porównawczego, żeby sprawdzić czy jest karta i cicha i ,,chłodna'' która nie będzie kosztowała 1700.

Link to post
Share on other sites

 

Mnie akurat nie dziwi że tytuły które dzielą dwa lata mają większe wymagania, to jest akurat normalne.

Co innego jakby w TYCH SAMYCH grach wydajność malała, do nich w końcu też wychodzą uaktualnienia, ale tak nie jest.

Myślę że gdyby 780 Ti wystawić w wersji 6GB to by zawalczyła znacznie lepiej.

 

Poza tym ta różnica jakaś straszna nie jest, nie warto się opierać na testach jednego portalu.

 

 

Edytowane przez Mst74
Link to post
Share on other sites

RotR i TR to podobne silniki, ten z BF4 i NFS też. Specjalnie wziąłem dwie gry oparte na prawie tych samych silnikach. Do tego testy wzięte z premedytacją z jedndego portalu.

I uważasz, że to normalne, iż Frostbite 3 podczas testu w 2014(BF4) i w 2016(NFS) wykazuje nagle tak ogromną różnice między kartami?

Link to post
Share on other sites

Oczywiście że tak, to tylko silnik (ale pewnie w różnych wersjach), gry tworzyły różne firmy w długim odstępie czasu.

No i to o czym mówiłem, najbardziej oczywisty powód:

 

BF4:

Rekomendowane: Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB (GeForce GTX 660 lub lepsza), 30 GB HDD, Windows Vista(SP2)/7/8

NFS:

Rekomendowane: Intel Core i5-4690 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7 64-bit

Edytowane przez Mst74
Link to post
Share on other sites

Powinienem skończyć dyskusję w tym miejscu, jeśli jako argument używasz wymagań producenta  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: . Ale znajdź mi chociaż jeden test, który udowadnia to, że ta karta w FHD bierze te 4GB. 

 

edit:

A jeśli ich silniki są tak bliźniacze, optymalizacja pod 780Ti i 980 nie powinna, aż tak odbiegać! Mam tu głównie na myśli TR(5%) i RotR(30%). 

Edytowane przez Crout
Link to post
Share on other sites

Powinienem skończyć dyskusję w tym miejscu, jeśli jako argument używasz wymagań producenta  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: . Ale znajdź mi chociaż jeden test, który udowadnia to, że ta karta w FHD bierze te 4GB. 

 

Gadanie z kimś kto nie jest z branży i nie za bardzo kojarzy czym jest "silnik gry" to trochę jak dyskusja ze ślepym o kolorach...

To że gry są oparte na tym samym silniku to kompletnie nic nie znaczy, szczególnie że dzieli je okres około 2 lat, a to w tej branży wieczność.

Żeby już nie ciągnąć dyskusji, Mirror's Edge to też Frostbite 3, i nawet jest to ten sam producent co BF4, no i co ?

No i nic, gra do najwyższych ustawień wymaga na karcie minimum 6 GB ram.

Spisek ? Nie, po prostu silnik to tylko szkielet który też ewoluuje, i tak samo zwiększa się rozdzielczość tekstur i inne, a co za tym idzie wymagania względem ramu.

 

Nie cytuj całych postów//gtr

Edytowane przez gtr76
cytowanie całych postów
Link to post
Share on other sites

@up

Mówisz, że NFS wymaga 4GB Vramu to znajdź mi na to dowód, że tyle ciągnie w miejsc testowym.W RotR specjalnie wziąłem niższe ustawienia, które 3GB nie zatkają, i co? Ogromna różnica. Mam wrażenie, że dyskutuje z amebą  8-) . Nie widzę sensu dalszej dyskusji na ten temat.


W paru grasz 970 brałmi 4080mb (cos koło tego)

Nie zawsze jak gra alokuje 4080mb, oznacza, że tyle wymaga.

Edytowane przez Crout
Link to post
Share on other sites

A Ty dalej nie rozumiesz tego, że to ile gra zajmie pamięci, nie oznacza, że wymaga tyle do działania na danych detalach?  :facepalm:

 

 

 

p.s.

Różowy słonik, nie wierzyłeś?  :roll:

http://img.sadistic.pl/pics/b0ee10f40bc5.jpg

 

 

Edytowane przez Crout
Link to post
Share on other sites

W większości gier, silniki ładują tekstury różnie w zależności od tego ile posiada się na karcie Vram. Szukałem coś więcej w googlach, ale ciężko się przebić przez artykuły o problemach 970tki.

Nawet jeśli zakładając, że NFS wymaga tych 158MB więcej to nie odbije się to tak na wydajności, że różnica dobije do tylu %.

Link to post
Share on other sites

Dajcie już spokój z tymi różnicami między generacjami kart. Temat ten można wałkować w nieskończoność. Przecież wiadomo, że im nowsza gra tym więcej w niej pokaże nowsza generacja kart. Weźmy np. 3-krotne zwiększenie wydajności teselacji względem Kepler/Maxwell, nie wspominając już o innych optymalizacjach, o niektórych pewnie nawet nie mamy pojęcia. Żeby przeprowadzić rzetelne testy, trzeba porównać wszystko w tych samych grach (będących na rynku przed premierą nowszej generacji), w tych samych wersjach (sprzed premiery nowszej generacji), na tych samych ustawieniach, tych samych miejscach testowych, ale różnych sterownikach. A te porównania nowsze vs starsze gry to nie to samo, i trzeba być naprawdę naiwnym, żeby myśleć, że w takich porównaniach nie byłoby różnicy na korzyść nowszej generacji.

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

@@ReznoR,

Zgadza się, cykl wydawniczy gry jest długi i aby pojawiły się tytuły korzystające w pełni z nowych możliwości układów potrzeba minimum roku lub półtora od premiery takiego układu.

Dlatego optymalizacja pod nowe karty nie jest niczym niezwykłym, ale nie ma mowy o celowym okulawianiu układów żeby nowsze wypadały lepiej. Sprzęt idzie naprzód a większość świata zarabia więcej niż Polacy, dlatego karta za $400-500 raz rok-półtora nikogo nie szokuje.

Podawałem link do takiego rzetelnego testu sterowników, ale został wyśmiany bo karta zyskiwała za mało, z tym że podobno miała tracić więc to jednak jest różnica.

Podałem też test z lutego tego roku, i tam widać dokładnie że GTX 970 wciąż jest całkiem niezłą kartą do FHD, a nawet 1440p jeśli nie upieramy się przy wszystkich suwakach w prawo.

Obecnie na 780 Ti nadal daje się grać z dużym komfortem, a jak zabraknie pamięci to trzeba dopasować ustawienia. I tak samo będzie z 970, da się grać jeszcze przez kilka lat jak ktoś się uprze.

Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy gdyby ludzie nie upomnieli się o niską wydajność Keplerów, w którejś tam gierce, to czy nvidia by sama z siebie zabrała się do poprawienia tak karygodnego błędu. 

A co do traktowania Keplerów przez Nvidie:

https://www.google.pl/?ion=1&espv=2#q=kepler+nvidia+forum

Chyba znikąd się to nie wzięło...

Edytowane przez Crout
Link to post
Share on other sites

@Crout

To nie Nv jest odpowiedzialna za słabsze działanie keplerów względem maxwelli tylko developerzy gier, którzy zawsze swoje tytuły optymalizują pod kątem najnowszej architektury! Maxwella masz już ponad 1.5 roku na rynku i w tym czasie gry pisane były głównie pod Maxwella i GCN. Rzadko, który developer optymalizuje grę pod starą architekturę ale zdarzają się rodzynki np Far Cry Primal.

Generalnie przez półtora roku kepler stracił ~5% wydajności co nie jest dużym spadkiem.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...