brollypop 0 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Cześć, wczoraj przyszedł mi nowy komputer. Podzespoły wybierałem sam, ale złożony został już w sklepie. Link do koszyka: http://www.morele.net/inventory/info/eIYB3U/ Mam z nim kilka problemów. Pierwszy problem jaki napotkałem to fakt że przy podłączeniu monitora ( Benq XL2411z ) kablem D-SUB czy też DVI-D do płyty głównej, po włączeniu komputera na monitorze pojawia mi sie napis no signal detected, obudowa się świeci, no i nic się nie dzieje, probowałem restartować kilka razy komputer, włączać wyłączać monitor, przepinać kable, efekt ten sam. Natomiast gdy podłącze monitor do karty graficznej przez łącze DVI-D, obraz jest po czym po chwili znika i tak w kółko, na monitorze pojawia się komunikat: "Incorrect cable. Please use the dual link DVI cable that came with your monitor", co nie ma sensu gdyż używam właśnie tego kabla który przyszedł z monitorem, sprawdzałem też ten kabel oraz monitor na komputerze kolegi i działa bez problemu. Dopiero podłączając się kablem HDMI do karty graficznej otrzymuje stabilny obraz. Tak więc przechodzę do instalacji systemu. Zainstalowałem na nim system Windows 8.1 PRO. Już będąc w windowsie widzę dziwne poziome linie na ekranie (nie jest to raczej wina monitora gdyż gdy podłączyłem go do laptopa kablem D-SUB to tych lini nie było). W menadżerze urządzeń w display adapter zamiast karty Radeona wyświetla mi się: Microsoft basic display adapter. Niestety komputer jest bez napędu optycznego więc przy użyciu laptopa stworzyłem sobie obrazy płyt ze sterownikami dołączonymi do płyty głównej oraz karty graficznej. Sterowniki do płyty instalują się pomyślnie, przechodze więc do isntalacji sterowników do karty graficznej. Tutaj niestety podczas instalacji ekran monitora robi się czarny, po jakichś 15 minutach czekania, wentylatory na karcie zaczynają się załączać na sekunde i wyłączać i tak w kółko co około 15 sekund. W tym stanie czekałem około godziny. W końcu zwątpiłem, zrestartowałem komputer, w menadżerze urządzeń dalej żadnego śladu po nowych sterownikach tylko dalej: microsoft basic video adapter. Próbowałem z usunięciem tych: microsoft basic video adapter, instalacji nowych sterowników ze strony amd, instalacji przy użyciu instalatora ze strony sapphire, wszędzie rezultat taki sam. Formatowałem dysk i instalowałem windows'a już z 4 razy za każdym razem próbując jakiejś innej kombinacji z tymi sterownikami. Opisałem problem na: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2999609/sapphire-nitro-390-permanent-black-screen-driver-installation-windows-pro.html#17646509 Zaproponowano mi wymianę zasilacza na mocniejszy, co też podejrzewałem że może być przyczyną (na pudełku pisze że wymagany zasilacz 750W ), ale z drugiej strony w wielu miejscach, między innymi też tutaj (np http://forum.benchmark.pl/topic/197441-r9-390-sapphire-nitro-zasilacz-550w/) znalazłem sporo opinii że do tej karty nawet zasilacz 550W powinien wystarczyć. Czy ktoś sie spotkał z podobnym problemem ? Zestaw przyszedł wczoraj, więc mogę wszystko jeszcze zwrócić, ale nie mam za bardzo jak samemu sprawdzić co jest do wymiany, czy karta czy zasilacz. Cytuj Link to post Share on other sites
vicodin 479 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 (edytowane) Zaktualizuj bios płyty głównej na początek. Edytowane 12 Marca 2016 przez vicodin Cytuj Link to post Share on other sites
brollypop 0 Napisano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Zaktualizuj bios płyty głównej na początek. Wykonałem aktualizację kierując się instrukcjami z : http://www.gigabyte.com/MicroSite/121/tech_a_bios.htm , wybrałem opcje automatycznego wyboru aktualizacji z internetu, jednak zainstalowało mi tą samą wersję którą miałem już wcześniej. Mimo to przy użyciu ddu w trybie awaryjnym odinstalowałem stare sterowniki i zainstalowałem sterowniki do karty jeszcze raz, jednak znowu czarny ekran po odczekaniu 5 minut zrestartowałem komputer. Tym razem nie chciał nawet wstać windows, także teraz reinstaluje windowsa po raz kolejny. Mogę jeszcze spróbować zaktualizować BIOS z ręcznie pobranego pliku, na stronie widzę że jest nowsza wersja http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5486&dl=1&RWD=0#bios F5 z wczorajszą datą. Cytuj Link to post Share on other sites
vicodin 479 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 (edytowane) Jeśli nie masz f5 sprawdzając wersje w biosie to aktualizuj. Jaką wersje sterowników AMD instalujesz? System instalujesz w trybie uefi, czy legacy? Masz na karcie kwadratowy guzik, na tej samej stronie co wejścia od zasilania pcie? Edytowane 12 Marca 2016 przez vicodin Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Widzę, że zamówiłeś poskładany komputer. Pierwsze co bym zrobił, to zajrzał do jego środka, czy wszystko jest podłączone jak należy (karta w slocie, zasilanie itp) i jeszcze po dociskał lub nawet wyciągnął i wsadził ponownie poszczególne elementy. Jak to nic nie da, to proponował bym sprawdzić, czy jest nowszy bios do karty graficznej i w niej zaktualizować. Z doświadczenia wiem, że kiedy po instalacji sterowników do gpu mamy czarny ekran, to zazwyczaj świadczy to o uszkodzonym gpu, ewentualnie zbyt niskich domyślnych napięciach i niestabilnością karty na jakimś wczesnym biosie. Drugi problem często może załatwić aktualizacja biosu w karcie (nie potrzeba do tego sterowników). Cytuj Link to post Share on other sites
brollypop 0 Napisano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Zaktualizowałem BIOS płyty głównej do F5, zaktualizowałem też BIOS karty graficznej do najnowszej wersji. Usunałem stare sterowniki ddu i spróbowałem zainstalować od nowa. Tak samo czarny ekran. Nie wiem w jakim trybie instaluje system, utworzyłem instalacyjny flash usb korzystając z http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-8/create-reset-refresh-mediai bootuje z tego nośnika. Co do sugestii sprawdzenia co jest w środku, to obudowa jest zaplombowana. Wolałbym ich nie zrywać, bo prawdopodobnie zestaw będe musiał odesłać spowrotem. Cytuj Link to post Share on other sites
vicodin 479 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Te plomby są tylko informacją, że nic nie było ruszane w czasie transportu. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Zadzwoń do sklepu albo serwisu morele i spytaj o plomby. Czy możesz je zerwać. W końcu gwarancja jest na podzespoły a nie na montaż. Stawiam, że skoro system nie przyjmuje sterowników grafiki to pewnie karta nie ma podłączonego dodatkowego zasilania, albo tego Vero trzeba reklamować lub zmienić na inny zasilacz, bo z nimi tylko same problemy. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.