Skocz do zawartości

Far Cry 4: Zawieszanie się gry.


Recommended Posts

Witajcie mordki, na odpowiedź supportu Steam i Ubisoftu pewnie jeszcze poczekam a przetrzepywanie Google okazało się raczej bezowocne więc zwracam się do was w tej kwestii.

 

Kilka godzin temu, wymieniona w tytule gra Far Cry 4 przestała zachowywać się w zgodny z oczekiwaniami sposób, to jest, zawiesza się. Trwa to kilka lub kilkanaście sekund i zazwyczaj gra odzyskuje sprawność tym czasie, pozwalając mi nacieszyć się rozgrywką przez z góry nie określony okres czasu zanim problem nie powtórzy się. Obraz zatrzymuje się (w tle wciąż słychać dźwięki, czy to zapętlone strzelanie czy radio), gra nie reaguje wcale gdzie system raczej sprawnie odnotowuje wywołanie menedżera zadań (gorzej ze zmianą okna, FC4 przejmuje priorytet).

 

Póki co, restart jednostki, usunięcie plików konfiguracyjnych gry czy sprawdzenie spójności plików tejże przez klienta Steam ani nie rozwiązało problemu, ani nie wskazało na możliwą przyczynę. Wyłączenie wszystkiego co zbędne w tle, w tym wszystkich możliwych nakładek (Steam, Uplay, RTSS, Shadowplay) nie miało większego wpływu na zachowanie gry.

 

Specyfikacja sprzętu:

i5 2500K

8GB Kingston DDR3 (1600MHz, CL9 etc.)

Palit GTX970 JetStream

SeaSonic X750

 

Temperatury poniżej 60C podczas gry, problem nie występuje w innych grach (FC3 i Blood Dragon zdają się wciąż działać poprawnie).

 

Pomysły?

Link to post
Share on other sites

Dość dziwny problem. Mam przegrane w FC4 kilkadziesiąt dobrych godzin i nie spotkałem się z takim czymś. Tyle że mam Radeona. Może to jakaś bolączka związana ze sterownikami nVidii??? Gdyby udało Ci się rozwiazać problem, daj znać tutaj w temacie co było przyczyną.

Link to post
Share on other sites

Wciąż testuję, ale dzisiaj problem zwyczajnie zniknął, pogram jeszcze i sprawdzę jak permanentna jest ta zmiana.

 

Obeszło się bez reinstalacji, co sugerował @paw565, lecz ja sam nie mam pewności co mogło to powodować. Ostatnią rzecz jaką pamiętam która mogła mieć jakikolwiek wpływ było wyłączenie wszystkiego co chociażby wspominało o OSD, mimo że Afterburnera włączonego nie mam.

Link to post
Share on other sites

 

 

Wciąż testuję, ale dzisiaj problem zwyczajnie zniknął, pogram jeszcze i sprawdzę jak permanentna jest ta zmiana.   Obeszło się bez reinstalacji, co sugerował @paw565, lecz ja sam nie mam pewności co mogło to powodować. Ostatnią rzecz jaką pamiętam która mogła mieć jakikolwiek wpływ było wyłączenie wszystkiego co chociażby wspominało o OSD, mimo że Afterburnera włączonego nie mam.

 

U mnie z włączonym MSI AB i RTSS Far Cry 4 działa dobrze. Pamiętam że w niektórych gracz w RTSS opcje Vector3D i Rester3D powodowały dziwne jazdy dlatego korzystam tylko z Vector2D. Nie mam pojęcia czy ma jakikolwiek wpływ na FC4 ale prawdą jest że czasami trzeba pokombinować z opcjami RTSS w przypadku niektórych gier. 

Link to post
Share on other sites

Zbyt wcześnie się cieszyłem, o ile problem jest obecnie mniej intensywny to wciąż występuje.

 

Zauważyłem też że po takiej ścince gra desperacko próbuje nadrobić stracony czas i przez krótką chwilę działa kilkanaście razy szybciej.

Link to post
Share on other sites

hej

mam to samo na konfigu : asus z97gamer pro, I5 4670K@4500, noctua nh-d14,  RAM G.Skil RipjawsZ@2133 16GB, ssd Samsung 830 128GB (OS), ssd crucial MX200 500GB (gry), evga gtx980Ti, asus xonar dx, PSU BQ680W;

tylko w FR4 po ok. 30 min. gry obraz się zawiesza, , audio słychać w tle, muszę resetować kompa; na innych grach: wszystkie batmany, GTAV, ACIII, wiesiek3, Project Cars, NFS MW2012, wszystko hula aż miło, a tu kasa w błoto...

będę się przyglądać wątkowi, może ktoś coś podpowie, mnie już ręce opadły, w końcu gra najnowsza nie jest i choroby wieku dziecięcego powinny zostać wyeliminowane...

Link to post
Share on other sites

Problem dzisiaj się już nie powtórzył, ostatnie co zrobiłem to wyłączenie mipmap w pliku konfiguracyjnym.

Za chwilę sprawdzę czy włączenie tego ustawienia powoduje nawrot problemu, ale póki co aż żal zepsuć tę chwilę.

Link to post
Share on other sites

Witajcie mordki, na odpowiedź supportu Steam i Ubisoftu pewnie jeszcze poczekam a przetrzepywanie Google okazało się raczej bezowocne więc zwracam się do was w tej kwestii.

 

Kilka godzin temu, wymieniona w tytule gra Far Cry 4 przestała zachowywać się w zgodny z oczekiwaniami sposób, to jest, zawiesza się. Trwa to kilka lub kilkanaście sekund i zazwyczaj gra odzyskuje sprawność tym czasie, pozwalając mi nacieszyć się rozgrywką przez z góry nie określony okres czasu zanim problem nie powtórzy się. Obraz zatrzymuje się (w tle wciąż słychać dźwięki, czy to zapętlone strzelanie czy radio), gra nie reaguje wcale gdzie system raczej sprawnie odnotowuje wywołanie menedżera zadań (gorzej ze zmianą okna, FC4 przejmuje priorytet).

 

Póki co, restart jednostki, usunięcie plików konfiguracyjnych gry czy sprawdzenie spójności plików tejże przez klienta Steam ani nie rozwiązało problemu, ani nie wskazało na możliwą przyczynę. Wyłączenie wszystkiego co zbędne w tle, w tym wszystkich możliwych nakładek (Steam, Uplay, RTSS, Shadowplay) nie miało większego wpływu na zachowanie gry.

 

Specyfikacja sprzętu:

i5 2500K

8GB Kingston DDR3 (1600MHz, CL9 etc.)

Palit GTX970 JetStream

SeaSonic X750

 

Temperatury poniżej 60C podczas gry, problem nie występuje w innych grach (FC3 i Blood Dragon zdają się wciąż działać poprawnie).

 

Pomysły?

[GTX 960 4GB, i5 2500K, Win10] Identyczny problem. Tylko jeszcze po tym zawieszaniu się gry...nie mogłem jej w ogóle odpalić - błąd powoduje moduł "nvwgf2umx.dll". Próbowałem różnych sposobów, łącznie z reinstalką windows 10 (czysta) i ...po pobraniu najnowszego sterownika problem znowu się pojawił. U mnie błąd dotyczy tylko Far Cry 4 i Watch Dogs (wykryty) czyli Uplay, gry ze Steam czy Origin działają bez problemu. Mój sprzęt wydaje się być sprawny, system stabilny. Znalazłem dwa (bez grzebania) wyjścia: 1. Wyłącz ShadowPlay w Experience - u mnie to powoduje błąd startowy FC4, 2. Wróć do poprzedniej wersji sterownika 361.43 (ze strony NVidia) - u mnie zadziałało, FC4 śmiga jak należy i wszystko wróciło do normy. Teraz tylko poczekać do wydania kolejnego stera, bo pewności czy to 'wina' NVidia, Win 10 czy jednak sprzętu nigdy nie ma...

Edytowane przez barrbarian
Link to post
Share on other sites

Widać że to sprawa związana chyba z nVidią... skoro macie niemal identyczny problem i wszyscy macie karty od zielonych to chyba coś w tym musi być. Napiszcie jakiej wersji sterów używacie, może tutaj leży problem. Próbowaliście usuwać pliki cfg gdy i na nowo konfigurować?

Link to post
Share on other sites

 

 

usunięcie plików konfiguracyjnych gry

 

W obecnej chwili nie mam już zielonego pojęcia co mogło to powodować, ostatni trop jaki miałem to mipmapy, które po ponownym włączeniu nie spowodowało nawrotu problemu.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...