Skocz do zawartości

Co ostatnio kupiliście?


Recommended Posts

 

Z tego powyżej wymieniłem

Dysk Hynix M.2 SSD 256GB na 970 EVO Plus NVMe M.2 250GB

Dysk Toshiba HDD 1TB na IRDM PRO 480GB

Swoją drogą pierwszy raz wydziałem dysk o wymiarach 2x3cm (Hynix)

Ładne chłodzenie tam zamontowali:

 

 

Zrób jaką reckę na forum. Z temperaturami, czy throttluje, undervolting itp. :)

 

@topic

 

Zrobione badanie techniczne do dowodu rejestracyjnego koszt 162zł :c

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

Mając 3 lata Hondę przyzwyczaiłem się do dolewania więc z tym w sumie nie będę miał problemu. Jak na razie cicho, nie ma ani checka ani OIL MIN ani kłapania wariatora. Mimo wszystko liczę na to, że przy regularnym i skrupulatnym serwisowaniu nie będzie mocno sprawiał problemów.

Edytowane przez krzesuo
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mały upgrade jeździdła. 2003, 2.0 130KM ALT

 

 

Jako ex-właściciel 2 ALT'ów (A4 B6 i B7) od razu mówię:

- wymieniaj czwórnik na ten od A4 B7, poprawiony ze skośną ścianką

- spr. membranę gruszki podciśnienia i "lewarek" // bardzo słaby punkt tego silnika jeżeli chodzi o osprzęt

- są różne cewki! np. A4/Passata ma inne cewki względem alta z A6

- jak będziesz miał bogata bądź ubogą mieszankę szykuj się na duże wydatki i bebeszenie wszystkiego po kolei żeby znaleźć problem

- uważaj na skrzynię 5 biegową w ALT (najczęściej "GBM"), u mnie w obu zużyciu uległo łożysko 5 biegu (wiele osób miało ten problem). Niektórzy też płaczą na miękkie synchronizatory ale jak umiesz jeździć nic im nie będzie.

- Jeżeli silnik terkocze przy rozruchu na zimno to znaczy że do regeneracji masz Wariator faz rozrządu bo wytarła się blokada bądź jest co gorsza problem z zaworem wysokiego ciśnienia.

 

Te silniki lubią brać dużo oleju. Nawet 500-600ml/1000km. Czemu? Większość osób serwisowała je wg. Long-life (Quick-Death) i stosowała oleje typu Castrol... Ja swoje od nowości zalewałem olejami PAO i wymiana co 15k razem z wymianą po dotarciu i nie brał więcej jak 200-400ml od wymiany do wymiany. Ale takich silników ze świecą szukać, mało kto tak robił.

 

 

Na stacji "10W40 do pełna poproszę". Też grzęzi na zimnym silniku przy starcie przez 2-3 sekundy? A jak tam checkengine, pojawił się już? 

 

Kto normalny leje taki olej do ALT'a? 5W30 max 5W40. Nigdy 10Wxx ani innych wymysłów. Oraz zadbać o zdrową odmę. 

A to terkotanie na zimnym to blokada wariatora. Łatwe w naprawie i na 200 tys. spokój. Gorzej jak wina zaworu wysokiego ciśnienia. Jeżeli ten dźwięk jest cały czas po rozgrzaniu to zawór wys. ciśnienia i tutaj zaczynają się koszta. 

No i tez tak miałem, zrobiłem wariator i święty spokój. Przy 200k to robiłem. 

Edytowane przez Revenant
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jest teraz 5W-40 i takiego też zaleję (raczej Valvoline). Pewnie wyjdzie przy większych przebiegach, ale na razie po ~400km jest OK jeśli chodzi o pobór. Najbardziej się obawiam tego wariatora, ale jak się ma sypnąć to i tak to zrobi i trzeba będzie ogarnąć. Osprzęt gdzieś tam będę w wolnych chwilach sprawdzał i wymieniał co trzeba, na razie wszystko wygląda w porządku w VCDS.

Link to post
Share on other sites

 

 

Jest różnica na plus, tzw. więcej szczegółów, głębszy bass, scena szersza   ale aż tak nie powala, z tego wniosek że ASRock daje dobre komponenty dla swoich ALC1220  
 

 

Podobne wrażenia miałem po przesiadce na AIM. Jest zdecydowanie lepiej, ale różnica d%^ mi nie urwała, że tak powiem ;)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Nowa dźwiękowa:

Widzę, że się wkurzyłeś i zwodowałeś kartę. Wentylatory na śledziu za głośne były? :)

 

Ja dopiero teraz się zdecydowałem. Przygotowania na lato trwają.

X1DQ4jD.png

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...