Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Problem z RAM'em i BlueScreen

Problem Ram BlueScreen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Qu4rteXPL

Qu4rteXPL
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 15 styczeń 2016 - 13:20

Computer:      GIGABYTE GA-MA770-DS3
CPU:           AMD Phenom 9550 (Agena, DR-B3 (Deerhound))
               2200 MHz (11.00x200.0) @ 2210 MHz (11.00x200.9)
Motherboard:   GIGABYTE GA-MA770-DS3
Chipset:       AMD 770/870 (RX780) + SB600
Memory:        2048 MBytes @ 401 MHz, 6.0-6-6-18
               - 1024 MB PC6400 DDR2-SDRAM - Kingston 99U5429-003.A00LF
               - 1024 MB PC6400 DDR2-SDRAM - Kingston 99U5429-003.A00LF
Graphics:      MSI R7770 (MS-V271)
               ATI/AMD Radeon HD 7770/R7 250X, 1024 MB GDDR5 SDRAM
Drive:         ST3320620AS, 312.6 GB, Serial ATA 3Gb/s
Drive:         TSSTcorp CDDVDW SH-S202J, DVD+R DL
Sound:         ATI/AMD SB600 - High Definition Audio Controller
Sound:         ATI/AMD Verde/Heathrow/Chelsea - High Definition Audio Controller
Network:       RealTek Semiconductor RTL8168B/8111B PCI-E Gigabit Ethernet Adapter
OS:            Microsoft Windows 7 Ultimate (x64) Build 7601
 
Witam. Oto specyfikcja mojego komputera. Jakiś czas temu zainstalowałem sobie kilka gier (teraz je odinstalowałem i problem pojawia się nadal) i od tamtego czasu przy starcie Windowsa mam jakieś 50-60% zużywanego RAM'u. Przedtem miałem jakieś 10-20% max. a teraz nie mam pojęcia z jakiego powodu tak bardzo to wzrosło. Do rzeczy, podczas oglądania filmów na YouTube, grania w gry i nawet instalowania aktualizacji do League of Legends i podczas pisania tego tematu zużycie ramu wzrasta do około 70%, a podczas grania i aktualizacji po kilku minutach na ekranie wyskakuje mi BlueScreen lub losowe i kolorowe paski na ekranie i trzeba resetować komputer lub robi to samodzielnie. Problem jest bardzo denerwujący, bo nie mogę praktycznie nic robić.
 
Używany program antywirusowy to AVG 2015 Free Edition (cały czas aktualizowany).
 
Czynności wykonane w celu usunięcia problemu:
-użycie programu Anti-Malware (brak efektów),
-wyłącznie prawie wszystkich programów przy starcie systemu (brak efektów),
-zminimalizowanie ustawień graficznych w grach na najniższe (brak efektów).
 
Bardzo proszę was o pomoc, bo problem jest, dla mnie, samodzielnie nie wykonania, więc proszę was o tę pomoc. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą pomoc, z góry dzięki.
 
EDIT.:
Tutaj macie linki do Menedżera Zadań (procesy i wykresy):
 
 
Zawsze zużycie RAM'u miało około 10-20% przy starcie i po chwili działania, a teraz około 50-60%? Coś tutaj nie gra, poza tym pokazane procesy nie zużywają 1GB RAM'u. Mam przeczucie, że może to być wirus, ale skan za pomocą AVG nic nie pomógł. Przeskanowałem cały rejestr, wszystkie procesy i system plików na całym komputerze i nic nie wykryło :/
 
EDIT.:
Właśnie uruchomiłem program Svchost Process Analyzer, bo sprawdziłem, że zużywa on najwięcej pamięci RAM, napiszcie, czy mam wrzucić screeny z tego programu.

Użytkownik Qu4rteXPL edytował ten post 15 styczeń 2016 - 17:17

  • 0

#2 damchmark

damchmark
  • Gaduła

  • 271 postów

Napisano 15 styczeń 2016 - 13:53

Najlepiej zrobić memtest z pendriva live bootowalnego jesli bedzie ok to skan antywirusem też z live pendrive. Programy te odpala się tak jak instalacja windowsa.
  • 0

#3 Qu4rteXPL

Qu4rteXPL
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 16 styczeń 2016 - 10:24

Najlepiej zrobić memtest z pendriva live bootowalnego jesli bedzie ok to skan antywirusem też z live pendrive. Programy te odpala się tak jak instalacja windowsa.

Mógłbyś mi to bardziej szczegółowo wytłumaczyć (nie znam się na tym zbytnio)


Pomoże ktoś? Naprawdę potrzebuję tej pomocy :(


  • 0

#4 Xeinaemm

Xeinaemm
  • yyyyy ?

  • 521 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 styczeń 2016 - 11:51

Masz zainstalowanego GWX'a, więc zakładam, że jesteś jednym z tych którzy nie chcą aktualizacji win 7 do win 10. Zakładam się, że winny svchost jest związany z usługami sieciowymi, czyli mówiąc po naszemu windows update ściąga win 10 bez Twojej zgody. Taka polityka MS'a i wykorzystuje do tego RAM. Możesz wyłączyć windows update, usunąć łatkę z GWX'em.

 

PS Sprawa drugą jest test GPU oraz RAM'u, kolorowe paski mogą oznaczać uszkodzenie jednego lub drugiego. Opisałem to tutaj: link


Użytkownik Xeinaemm edytował ten post 17 styczeń 2016 - 11:54

  • 0

Programista, pasjonat, nawet nie wiem po co tu siedzę..... jak lubisz czytać to prowadzę bloga.
Sprzęt: Asus G551JW - podkręcony i zmodowany własnoręcznie

 

Ekspert działów: Diagnostyka błędów i awarii / Programowanie Pełne zestawienie Ekspertów


#5 Qu4rteXPL

Qu4rteXPL
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 17 styczeń 2016 - 13:07

ZAMYKAM, problem rozwiązany. Zrobiłem, tak jak mówiłeś Xeinaemm (za pomoc serdecznie ci dziękuję), czyli wyłączyłem Windows Update i wywaliłem GWX'a. Poza tym spostrzegłem się, że RAM zmniejsza się, gdy więcej go wykożystuję, np.: mam 2GB RAM'u, zużycie wynosi 50-60% przy startcie, włączam League of Legends, które pobiera (podczas wybierania postaci) około 500MB RAM'u, zużycie wzrasta do 70%, po rozegranym meczu zużycie spada do 20-25%. Dzięki wsztstkim za pomoc, memorytesta robię kiedy indziej (gdy znów się coś zacznie dziać). Karta graficzna na pewno nie jest uszkodzona. Pozdrawiam wszystkich :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Problem, Ram, BlueScreen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych