Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Temperatury pracy notebooka a kurz??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Darodaredevil

Darodaredevil
  • Zaawansowany

  • 1482 postów

Napisano 25 maj 2009 - 16:11

Witam forumowiczów!

Ostatnio zauważyłem niepokojący wzrost temperatury pracy w moim Asusie. Gdy rok temu w sierpniu kupiłem go - w stresie temperatury wynosiły:
grafika - iddle ok 45-48 max 51 stopni
procek iddle 48 max 50

mam wątpliwości co do tak niskiej temperatury pracy grafiki, ale ogólnie bylo ok. Niestety stopniowo od zimy widzę, że cyferki rosną. Dziś przed zalozeniem tematu pomiar pokazal tak -
grafika - iddle 55 stopni
procek iddle 52 stopnie

nagrzal się w ten sposob po kilku minutach czytania forum i sluchania winampa. W celach testowych wlaczylem GRIDa - po 3 kółkach na Donnington:
grafika stres 73 stopnie, po chwili spadla na 70, dalej 67, teraz 62 i stoi
procek stres 55 stopni, spadlo po chwili na 50-52


To już znaczący wzrost temteratu w porównaniu do stanu sprzed kilku miesiecy. A pomiary tuz po zakupie byly dokonywane tym samym programem, tyle ze po grze w Crisisa. W sierpniu tez bylo cieplej niz obecnie a wiec to nie wina temp otoczenia. Laptop nie znajduje sie oczywiscie przy zadnych zrodlach ciepla, niczym nie odcinam mu dostepu powietrza, jest tak jak powinno chyba byc.

Winowajcą wg mnie jest kurz ktory musial osadzic się na podzespolach. I tu rodzi sie problem - jak go usunąc i czy to na pewno on?? laptop ma jeszcze ponad rok gwaracji i boje sie go rozkrecac by nie zerwac plomb. Z zewnatrz zadnych nie widze ale w srodku cos moze byc. Wylot powietrza z tylu jest tylko lekko pokryty nalotem, ktory moze by sie dalo usunac dmuchawa odkurzacza ale co z tym w srodku?? sprezone powietrze?? i czy mam go rozkrecac?? bo szczerze mowiac nigdy tego nie robilem i majsterkowiczem nie jestem. moi koledzy takze nie zajmowowali sie takim czyms wiec sam musialbym to zrobic.
Moze ktoś powie ze temp jeszcze nie są masakryczne, ale wczoraj po raz pierwszy po kilkunastu godzinach grania wywalilo mi blad i komp stanal co wg mnie oznaczalo przegrzanie(niezly schiz i zawiecha obrazu na ekranie). Co do zewnetrznych ukladow chlodzenia jestem sceptyczny.

Czy moglibyscie mi pomoc zmniejszyc temperatury?? wytlumaczyc co i jak odkurzac czy ewentualnie znalesc jakis sposob bez potrzeby rozkrecania calego laptopa??
  • 0

#2 torture

torture
  • Support Team

  • 7909 postów
  • Miejscowość:Koszalin
  • 3DMark 06:21365

Napisano 25 maj 2009 - 16:17

Wykręcasz śrubki z tyłu i przedmuchujesz wszystko sprężonym powietrzem. Szczególnie okolice wentylatora i radiatora, bo reszta to właściwie jeden wielki heatpipe. Robiłem już tak z trzema laptopami, żadnych plomb po drodze nie przerwałem i wszystko było ok. Nie dość, że spadły temperatury, to zdecydowanie zmniejszył się hałas. Postępuj zgodnie z:

"Ruchać, j***ć - nic się nie bać!" :D

PS A może z OC przesadziłeś :D
  • 0
AMD Phenom II 955 BE :: ASRock 870 Extreme3 :: Gigabyte GTX660 WF2 :: Corsair XMS3 8GB 1333MHz :: Kingston V+200 120 GB
WD Caviar Green 1TB :: Cooler Master Silent Pro M600 ::Asus Xonar DS :: Samsung S203D :: Lamptron FC5V2 :: Alpenfohn Matterhorn
Alpenfohn Wing Boost x3 :: Cooler Master Dominator CM690 II :: 2x LG W2443T :: Logitech X-540 :: Logitech UltraX Premium :: Logitech RX1000

#3 Darodaredevil

Darodaredevil
  • Autor tematu
  • Zaawansowany

  • 1482 postów

Napisano 25 maj 2009 - 16:25

sorry za głupie pytanie ale które srubki?? :? mógłbyś to wytłumaczyć trochę "łopatologiczniej" ?? mam laptopa odwrócić i zdjąc całą dolną obudowę i dostać się do środka, tak?? i przedmuchac wszystko wtedy,tak?
  • 0

#4 torture

torture
  • Support Team

  • 7909 postów
  • Miejscowość:Koszalin
  • 3DMark 06:21365

Napisano 25 maj 2009 - 17:42

Tzn. większość laptopów, z którymi miałem do czynienia, miały na spodzie takie "sekcje". Prostokątne klapki, które można było odkręcić i dostać się do poszczególnej części na płycie. Jedna była do dysku, jedna do ramu, jedna do procka. Odkręć tą najbliżej wylotu powietrza.

Lewy górny róg, o ile to ten model:
http://www.adventspa...uk/bottom35.jpg
  • 0
AMD Phenom II 955 BE :: ASRock 870 Extreme3 :: Gigabyte GTX660 WF2 :: Corsair XMS3 8GB 1333MHz :: Kingston V+200 120 GB
WD Caviar Green 1TB :: Cooler Master Silent Pro M600 ::Asus Xonar DS :: Samsung S203D :: Lamptron FC5V2 :: Alpenfohn Matterhorn
Alpenfohn Wing Boost x3 :: Cooler Master Dominator CM690 II :: 2x LG W2443T :: Logitech X-540 :: Logitech UltraX Premium :: Logitech RX1000

#5 Darodaredevil

Darodaredevil
  • Autor tematu
  • Zaawansowany

  • 1482 postów

Napisano 25 maj 2009 - 19:49

dzięki wielkie @Torture ;)
udało mi się dostać do środka (nóż do masła od kumpla to nieocenione narzędzie :P ) i myślałem że nic z tego bo w środku wydawało mi się że jest czyściutko.. Na radiatorze procka tyci tyci, jeden mały 'kotek" wyleciał, trochę właśnie z wylotu powietrza, dmuchnąłem też tam gdzie nie widziałem, zamknąłem i.. czary :) :) temperatura procka w iddle spadła 7-8 stopni i grzecznie stoi na 48 :) w stresie trochę gorzej, bo tylko o 4 stopnie ale to i tak jest lepiej niż było. Temperatura grafiki poszła w dół o 7 stopni w stresie, w iddle o 6 a więc bardzo fajnie :) taki poziom już bardziej jest bezpieczny. Niestety test robiłem znów krótko, może dziś w nocy go trochę pomęczę to zobaczymy ile będzie miał stopni :P

a tak trochę teoretycznie - gdybym jednak chciał dokupować zewnętrzne chłodzenie to jakie byście mi polecili do 130zł??
  • 0

#6 torture

torture
  • Support Team

  • 7909 postów
  • Miejscowość:Koszalin
  • 3DMark 06:21365

Napisano 25 maj 2009 - 20:34

Znajomy kupił jakaś podstawkę Logitecha, która właściwie sama w sobie właściwości chłodzących nie ma (nie ma wentylatorów), ale trzyma laptopa nad powierzchnią, co polepsza jego chłodzenie ;) Dokładny model to: "alto express". Ponoć kilka stopni mniej :)
  • 0
AMD Phenom II 955 BE :: ASRock 870 Extreme3 :: Gigabyte GTX660 WF2 :: Corsair XMS3 8GB 1333MHz :: Kingston V+200 120 GB
WD Caviar Green 1TB :: Cooler Master Silent Pro M600 ::Asus Xonar DS :: Samsung S203D :: Lamptron FC5V2 :: Alpenfohn Matterhorn
Alpenfohn Wing Boost x3 :: Cooler Master Dominator CM690 II :: 2x LG W2443T :: Logitech X-540 :: Logitech UltraX Premium :: Logitech RX1000

#7 Darodaredevil

Darodaredevil
  • Autor tematu
  • Zaawansowany

  • 1482 postów

Napisano 25 maj 2009 - 21:09

a takie coś??

http://www.komputron... ... ,id,71799/
  • 0

#8 torture

torture
  • Support Team

  • 7909 postów
  • Miejscowość:Koszalin
  • 3DMark 06:21365

Napisano 25 maj 2009 - 21:14

A nie wiem, laptopów nie lubię więc ekspert nie jestem, od razu zaznaczam :) Ale podejrzewam, że kiepska jakość i głośne wentyle ;)
  • 0
AMD Phenom II 955 BE :: ASRock 870 Extreme3 :: Gigabyte GTX660 WF2 :: Corsair XMS3 8GB 1333MHz :: Kingston V+200 120 GB
WD Caviar Green 1TB :: Cooler Master Silent Pro M600 ::Asus Xonar DS :: Samsung S203D :: Lamptron FC5V2 :: Alpenfohn Matterhorn
Alpenfohn Wing Boost x3 :: Cooler Master Dominator CM690 II :: 2x LG W2443T :: Logitech X-540 :: Logitech UltraX Premium :: Logitech RX1000

#9 Darodaredevil

Darodaredevil
  • Autor tematu
  • Zaawansowany

  • 1482 postów

Napisano 25 maj 2009 - 21:29

za taką cenę to jest możliwe ;)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych