Esterad 8 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Witam. Mam pytanie na które nigdzie nie moge znaleźć odpowiedzi. Doszedłem do tego, że wieksza rodzielczość napewno dużo bardziej obciąza komputer = spadek fpsów ale... Jeżeli miałbym monitor 29 cali (21:9, 2560:1080) i przykładowo mój komputer nie wyrabiałby przy takiej rozdzieczlości w grach po czym zmniejszyłbym rozdzielczość do 1920:1080-16:9 na takim monitorze to co by się stało z obrazem? Czy on by się jakoś "szutcznie" rozciągną (co tragicznie wygląda), zrobiłyby się czarne paski po bokach czy jak? Konkretnie chodzi o ten monitor: http://www.morele.net/monitor-lg-29um67-p-45-dni-bezplatnej-gwarancji-na-badpixele-740439/ Monitor dla siostrzeńca, 90% to będą gry. Problem w tym, że jego komputer do demonów prędkości nie należy.. (g3258?? ,gtx750ti). Nie potrzebuję pomocy w wyborze monitora, tylko odpowiedzi na moje pytanie. Wiem, że w tej cenie są ciekawsze propozycje. Cytuj Link to post Share on other sites
karol8721 80 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 (edytowane) Szczerze to słabo to widzę przy rozdzielczości 2560x1080. Jak dla mnie żeby w nowsze tytuły pograć we w miarę dobrych detalach to potrzebny do tego monitora jest minimum GTX 970 lub jego odpowiednik u AMD R9 390 1920:1080-16:9 na takim monitorze to co by się stało z obrazem? Czy on by się jakoś "szutcznie" rozciągną (co tragicznie wygląda), zrobiłyby się czarne paski po bokach czy jak? Obraz zmniejszy się do rozmiarów 16:9 czyli będzie wielkości pomiędzy 23-24 cale Wygląda to nieciekawie przy 1920X1080 Tu masz dosyć obszerny artykuł na ten temat http://www.eurogamer.pl/articles/2015-08-28-digital-foundry-kontra-ultra-szerokie-granie-w-formacie-21-9-na-pc Edytowane 6 Grudnia 2015 przez karol8721 Cytuj Link to post Share on other sites
TwardyMakowiec 13 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 (edytowane) Ja mam taki monitor i jestem bardzo zadowolony. Jest to więcej niż HD ale mniej niż 2k. Przy rozdzielczości HD owszem po bokach są pasy. Skalowanie w Wiedźminie 3 , Tomb Raiderze 2013, World of Tanks i wszystkich grach w których mozna edytować pliki konfiguracyjne jest ok, nie ma rozciągania. Monitor chodził bez problemu na GTX 680 Phantom II z 4 GB GDDR5 z OC do 1290 MHz na rdzeniu. W Wieśku nie wyrabiał przy tej karcie i detale szły o połowę w dół. Tomb Raider bez problemu z "włosami" szedł na full detalach, to samo WOT. Przelicznik jest taki: HD musi wyświetlić 2 073 600 pikseli na jedną klatkę, czyli przy 60 klatkach na sekundę daje to ok. 124 mln pikseli na sekundę. 2 k to 3 672 000 pikseli na jedną klatke razy 60 fps daje około 220 mln pikseli na sekundę czyli prawie dwa razy tyle. natomiast 2550/1080 to 2 754 000 pikseli na jedną klatkę co na sekundę przy 60 fps daje ok. 165 mln pikseli. Czyli jest wartością wypośrodkowaną między 2k a HD. Przy czym dla mojej obecnej karty to bez różnicy czy to jest HD, 2k czy UHD, i tak wszystko zapitala. Z takich subiektywnych i osobistych odczuć powiem wprost. Kocham ten monitor, dla mnie jest idealny, i do pracy i do grania i do wszystkiego. Montowanie filmów, arkusze kalkulacyjne, internet, wszystko. Powierzchnia robocza jest gigantyczna. Gdybym miał zamieniać na 2k to co najmniej 32 cale. A taki duży nie jest mi potrzebny. mam nadzieję że pomogłem. Jak coś zapraszam na ten film: walka z WoTa w rozdziałce 2550/1080 zapisana jako 2k 60 fps (trzeba tylko w opcjach filmu wybrać najwyższą jakość bo domyślnie się wyświetla w HD i jest rozmazane). <iframe width="853" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/HnUKWZYwL8U"frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Edytowane 6 Grudnia 2015 przez TwardyMakowiec 1 Cytuj Link to post Share on other sites
karol8721 80 Napisano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 W 100% zgadzam się z kolegą wyżej. Tu nie tylko Gtx 750Ti będzie stanowić ograniczenie w 2560:1080 w grach ale i też procek u Twojego siostrzeńca Trochę słabawy sprzęt jak na taką rozdzielczość do gier Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.