Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam , nie wiem czy piszę w dobrym dziale aczkolwiek jestem nową osobą na tym forum i tak patrząc znalazłem tylko ten dział (jeżeli zły prosze o przeniesienie) ale przejdźmy do rzeczy. Od kilku tygodni mam problem z internetem ,który dostarcza mi Neostrada/Orange ,a mianowicie cały czas "posiadam" od 10% w porywach do 30% packet loss ,który praktycznie nie spada. Dodatkowo ping utrzymuje się wtedy na ok. 150 (przy 10/15 loss). Na początku kiedy nie bylo loss ping wynosił ok. 60/70 z ciągłymi skokami do ponad 90 co niesamowicie przeszkadza mi w fpsach. Szybkość mojego internetu wynosi 10mb, łącze się poprzez wifi ale dzis sprawdzałem po kablu i było loss i ping był taki sam. Router jaki posiadam to Livebox 2.0  , a modem wifi to Sagem XG-762N. Prosił bym o pomoc w pozbyciu się traconych pakietów ,a także ustabilizowanie pingu , w ostateczności zgłoszę się do usługodawcy jednak wole najpierw się upewnić ,że wina nie jest po mojej stronie. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam ,

Link to post
Share on other sites

Poniżej znajdziesz główny zestaw narzędzi, które pomogą Ci przeanalizować Twoje połączenie internetowe i pokażą, czy posiadasz problemy z łączem od swojego dostawcy. Również są tu instrukcje, jak używać tych narzędzi.

PING

Pokazuje, jak długo trzeba czekać na pakiety danych w celu osiągnięcia hosta

  • na klawiaturze naciśnij kombinacje klawiszy Win+R
  • wpisz cmd i naciśnij Enter
  • w "czarnym" okienku wpisz  ping geo.l2.eu -l 1000 -n 100
    gdzie l jest rozmiarem pakietu, n - ilością wiadomości
  • odczekaj, aż program ukończy wysyłanie danych
  • kliknij prawym przyciskiem myszy w okienko i wybierz  Oznacz
  • zaznacz trzymając lewy przycisk myszy cały tekst, który się ukaże po zakończeniu zadania i naciśnij Enter. Dane zostaną skopiowane do pamięci podręcznej komputera
  • wklej te wyniki do pliku tekstowego (np. notatnik) i zapisz je
    Tylko statystyki są potrzebne do analizy, które są wyświetlane na ekranie po wykonaniu testu.
TRACEROUTE

Śledzi trasę pakietów do hosta docelowego

  • na klawiaturze naciśnij kombinacje klawiszy Win+R
  • wpisz cmd i naciśnij Enter
  • w "czarnym" okienku wpisz  tracert geo.l2.eu
  • kiedy test się zakończy kliknij prawym przyciskiem myszy w okienko i wybierz  Oznacz
  • zaznacz trzymając lewy przycisk myszy cały tekst, który się ukaże po zakończeniu zadania i naciśnij Enter. Dane zostaną skopiowane do pamięci podręcznej komputera
  • wklej te wyniki do pliku tekstowego (np. notatnik) i zapisz je
PATHPING

Zapewnia szczegóły na drodze pomiędzy dwoma komputerami i Pingo-podobnych statystyk dla każdego węzła na ścieżce. Każdy węzeł jest pingowany jako wynik jednego polecenia

  • na klawiaturze naciśnij kombinację klawiszy Win+R
  • wpisz cmd i naciśnij Enter
  • w "czarnym" okienku wpisz  pathping geo.l2.eu
  • kiedy test się zakończy kliknij prawym przyciskiem myszy w okienko i wybierz  Oznacz
  • zaznacz trzymając lewy przycisk myszy cały tekst, który się ukaże po zakończeniu zadania i naciśnij Enter. Dane zostaną skopiowane do pamięci podręcznej komputera
  • wklej te wyniki do pliku tekstowego (np. notatnik) i zapisz je
WinMTR

Łączy funkcjonalność traceroute i ping. Regularnie ponawia proces, zwykle raz na sekundę i śledzi czasy odpowiedzi skoków na ścieżce

  • ściągnij WinMTR z http://winmtr.net/download-winmtr/
  • uruchom WinMTR
  • wpisz geo.l2.eu, następnie kliknij przycisk Start
  • włącz grę. Pozwól dla WinMTR pracować około 20 minut w momencie, kiedy masz opóźnienia i rozłączenia a następnie naciśnij Stop
  • w menu pliku wybierz  Export TEXT, następnie zapisz
PingPlotter

Pomaga wskazać, gdzie są problemy w intuicyjny sposób graficzny i do dalszego długoterminowego monitorowania połączenie dla dalszej identyfikacji problemów

  • ściagnij pingplotter z http://www.pingplotter.com/
  • zainstaluj i uruchom program
  • w  Trace interval ustaw 1 sekundę – program będzie gromadził dane co sekundę
  • w  Sample to include ustaw 30 - wynik końcowy po 30 minutach
  • wpisz  geo.l2.eu w polu  Address to Trace i kliknij przycisk Start
  • pozwól aplikacji dzialać przez 20 minut i następnie nacisnij Stop
  • w menu pliku wybierz  Save sample set, następnie zapisz

 

Jak chcesz czekac na koniec umowy i przejsc do innego operatora to pamietaj o zmianie technologii bo jak masz Neostrade to jej odpowiednik w np Netii to BSA na tych samych łączach czyli te same problemy.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...