Matanovsky 0 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 (edytowane) Witam!Wiem, że ten temat był już poruszany wiele razy, ale potrzebuję tutaj czegoś więcej niż zwykłych "tutoriali" jak sobie z tym poradzić. Zacznijmy od parametrów laptopa: MSI GP72Procesor Intel i7-5700hq 2,7ghz. Chipset Intel HM86 Ram 8GB 1600mhz Karta Graficzna gtx950m DYSK 1tb 7200 rpm HGST HTS721010A9E630 (931 GB) DirectX 12 Mój problem polega na tym, że mam 100% zużycia dysku, pomimo tego, że nie używam żadnych aplikacji. Zdarza się tak, że przez pewien okres mam 0-10% czasami około 80%, ale podczas odpalania jakiejś aplikacji wskakuje na 100%. Niekiedy jest tak, że same usługi systemowe zużywają cały dysk. Laptop jest nowy, ma około tygodnia. Zainstalowany jest system Windows 10 Pro x64 kompilacja 10240 oryginalny. Menadżer zadań: http://zapodaj.net/1d2139334ab9e.jpg.html Tu akurat jest pokazany skype który pomimo tego, że kręci 0,4 MB/s jest intensywnie podświetlony. Często jest tak, że Host Usługi: system lolalny też jest na pomarańczowo ze zużyciem dysku. Mam zrobione WSZYSTKIE aktualizacje: sterowników, windowsa! Wyłączyłem już: -indeksowanie plików -wstępne ładowanie do pamięci -windows defender (który też zżerał dysk) Miałem Windows 8.1, w którym występował ten sam problem, dlatego przeinstalowałem na WIN10, ale nic nie pomogło Mam nadzieję, że nie będę musiał dokupować SSD, bo to nie są tanie koszta.Jeśli potrzeba wam więcej informacji, to piszcie co mam jeszcze podesłać.Z góry bardzo dziękuję!!! @editDrugim problemem jest to, że pomimo takiego sprzętu gry typu Daying light, Mirrors Edge i inne chodzą na max 30-40 fps na maksymalnych detalach. Możliwe, że to przez dysk, ale nie jestem pewien. Edytowane 23 Października 2015 przez Matanovsky Cytuj Link to post Share on other sites
calahir 1 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Nie wiem, czy to w czymś pomoże, ale mając identyczny problem przed tygodniem zadzwoniłem do serwisu i wysłałem sprzęt z podejrzeniem uszkodzonego dysku. Dam znać, gdy sprawa się wyjaśni. Cytuj Link to post Share on other sites
Matanovsky 0 Napisano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Wiesz co, raczej dysk nie jest uszkodzony, sprawdzam go na razie HDTune'm Error Scan, jak coś wyjdzie to powiem, ale moim zdaniem dysk nie jest uszkodzony, bo bardzo dużo osób ma taki problem i wątpię, że w nowym laptopie byłby zepsuty dysk. Kumpel miał podobny problem w swoim PC, którego kupił z pół roku temu. Też miał mulandię i dysk 100%, poradził sobie z tym w ten sposób, że kupił SSD . 40 min minęło i 1/3 skanowania za mną na razie 0 błędów... Musi być coś innego na rzeczy. Cytuj Link to post Share on other sites
EvenQ 45 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Witaj, sprawdzałeś może programami wyszukującymi nie chciane programy itd? Sprawdź ADW Cleaner i Malwarebytes Anti Malware może coś wykryje bo to nie jest normalne.... Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4609 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Wyłącz sobie superprefetch. Niby do SSD, ale można spróbować. W edytorze przechodzimy kolejno do kluczy: HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurentControlSet Control Session Manager Memory Management Naszym oczom ukaże się folder PrefetchParameters - klikamy go. Po prawej stronie powinniśmy widzieć powyższe wartości. Klikamy prawym przyciskiem myszy na EnablePrefetcher i wybieramy Modyfikuj... Zmieniamy na 0 Cytuj Link to post Share on other sites
Matanovsky 0 Napisano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Mam wyłączone superprefetch i tak nic nie pomagało Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 (edytowane) Jest na rzeczy - masz Win 10 http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ultimate-windows-tweaker-4-0-latwa-zmiana-ustawien-w-windows-10.html pobierz to, zainstaluj. Po uruchomieniu: Customization - Windows10 - Privacy. Na początek Disable: Telemetry, Aplication Telemetry, Update Sharing, Handwriting Data Sharing - chyba tyle. Poza tym powchodź w ustawienia Kamery, Mikrofonu, Synchronizacji i powyłączaj ich powiązania z milionem różnych aplikacji, wyłącz synchronizację wiadomości SMS/MMS, z OneDrive (jeśli nie korzystasz) - jest wiele opcji w Win10, które non stop "mielą" dyskiem chcąc dzielić się zasobami z M$. Bawiłem się tak z godzinę u klientki zanim dysk w Asus Ultrabook w końcu zamilkł Edytowane 23 Października 2015 przez chrisplbw Cytuj Link to post Share on other sites
BladeS 1 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 To mi wyglada na jakis problem z dyskiem jesli na dwoch Windowsach masz ten sam problem. Gdyby nie to ze jest to nowy laptop wtedy mozna by bylo sprawdzic na innym kompie czy tez wystepuje podobny problem, sprawdz czy w trybie awaryjnym tez tak samo sie zachowuje. Cytuj Link to post Share on other sites
adam090 0 Napisano 26 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 taka pomocna wskazówka nie wiem czy się przyda ale wrzucę http://www.mamkomputer.info/windows-10-czyszczenie-dysku/ Cytuj Link to post Share on other sites
marek_baran85 0 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Jak postępy w tym słynnym juz temacie? Ja chyba pierwszy raz oddam kompa do servisu bo po porstu jestem ciekawy co w takiej sytuacji powiedzą Też wyłączyłem wszystkie usługi i jest prawie cały czas 100%. Denerwują mnie odpowiedzi o wyłącz se kamerka czy jakies gó**o co zjada 10mb pamieci:P TO nie TEn problem....komp działa normlanie od roku i nagle ma problem 100% uzycia. Po formacie jest chwila dobrze zainstaluje pzegądarke i coś jeszcze i już jest zwalone 100%. Czytałem o jakimś problemie ze sterownikami w latopach. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.