Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Komputer pod rendering 2015 dla grafika

rendering blender cycles vray 2015 dotacje

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 kasperski95

kasperski95
  • Nowicjusz

  • 6 postów

Napisano 08 wrzesień 2015 - 13:21

Witam,

składam wniosek o dotacje i już muszę uwzględnić koszty. Mam do wydania max 15 000 zł na sprzęt, jednak nie jestem tak obeznany w temacie aby najkorzystniej wydać te pieniądze. Zależy mi na:

- bardzo mocnym procesorze

- dużej ilości szybkiego RAM-u

- cichym chłodzeniu

- płycie dobrej pod OC

- czarnej, prostej obudowie bez bajerów z dobrym przepływem powietrza

 

W tej chwili wydałbym te pieniądze tak:

25z0cra.jpg

 

Prosiłbym o uwagi co do zestawu i polecenie płyty głównej


Użytkownik kasperski95 edytował ten post 08 wrzesień 2015 - 13:24

  • 0

#2 kajtek.

kajtek.
  • yyyyyyyy ?

  • 31799 postów

Napisano 09 wrzesień 2015 - 16:03

Rendering czego ? Jaki soft ? 


  • 0

#3 kasperski95

kasperski95
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 6 postów

Napisano 10 wrzesień 2015 - 15:47

Rendering grafiki 3D. Głównie VRay.


Użytkownik kasperski95 edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 16:41

  • 0

#4 kajtek.

kajtek.
  • yyyyyyyy ?

  • 31799 postów

Napisano 10 wrzesień 2015 - 19:58

Tak więc po Ci tam TitanX ? Jaki masz do tego monitor ? 


  • 0

#5 gpucomputer

gpucomputer
  • Nowicjusz

  • 5 postów

Napisano 10 wrzesień 2015 - 20:02

dobre pytanie... do czego Titan? Vray w końcowym renderingu wykorzystuje tylko procesory a VrayRT to tylko podgląd sceny.


  • 0

#6 kasperski95

kasperski95
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 6 postów

Napisano 12 wrzesień 2015 - 16:08

Odpowiednio skonfigurowany Vray RT da się wykorzystać przy końcowym renderingu. Titan kusi bo ma 12 GB. Monitor: Eizo CS230


  • 0

#7 gpucomputer

gpucomputer
  • Nowicjusz

  • 5 postów

Napisano 12 wrzesień 2015 - 17:07

mało efektywne jest takie wykorzystanie  vray RT , ale jeżeli już chcesz w renderingu wykorzystywać gpu  to mierz w OctaneRender ( ew. FurryBall lub ArionRender) , zamiast Titana kup 2x gtx980ti ale wtedy po co ci i7-5960x?

alternatywnie zrezygnuj z tej grafiki (kupując gtx 960/970 ) dołóż trochę i popatrz na konfig 2 procesorowy oparty na xeonach z serii v3


  • 0

#8 kasperski95

kasperski95
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 6 postów

Napisano 13 wrzesień 2015 - 11:06

Dzięki, zastanowię się nad Octanem. Nie wiem jak Octan, ale słyszałem że w Blender Cycles przy SLI pamięć GPU nie zwiększa się dwukrotnie, dlatego zależy mi na 1 karcie z dużą ilością pamięci.


  • 0

#9 gpucomputer

gpucomputer
  • Nowicjusz

  • 5 postów

Napisano 13 wrzesień 2015 - 18:28

W zadnym znanym mi programie do renderingu GPU pamięc w sli się NIE SUMUJE. Ogólnie obowiązują zasady podobne do tych z konfiguracją RAID 1 tzn. dwie karty graficzne ( nie ważne w sli lub nie )  każda po 4 GB = 4 GB  ,dwie karty graficzne w tym jedna 4 a druga 6 =4 GB itd.

Ogólnie wejdź na forum max3d.pl i tam znajdziesz porady.


  • 0

#10 Dubler

Dubler
  • Programista

  • 49 postów
  • GG:5169464

Napisano 13 wrzesień 2015 - 18:35

2666MHz  CL 15 - 32gb to może i dużo ramu ale z szybkością to tak sobie, przy takiej konfiguracji lepiej doinwestować do jakiegoś 3k 


  • 0

CPU: i5 6600k | GPU: GTX 960 WINDFORCE OC (itx version) MOBO: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair 2x4GB 3000MHz CL 15 1,35V | OBUDOWA:  Phanteks Enthoo Pro | SSD: Crucial bx100 250GB | HDD: Seagate 2TB 64MB cache | PSU: Antec 550W 80+

 

Acer V3 371 | CPU: i5-5257U | RAM: 8GB DDR3L | SSD: 256GB SATA 3 ADATA


#11 gpucomputer

gpucomputer
  • Nowicjusz

  • 5 postów

Napisano 13 wrzesień 2015 - 18:52

Ram śladowo wpływa  wpływa na czasy renderingu ... tylko zegar CPU i ew. GPU i oczywiście rdzenie ( ich ilość)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rendering, blender, cycles, vray, 2015, dotacje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych