Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam
Dysk twardy w moim komputerze działa ostatnio okropnie. Nie wiem czy da radę jakoś go odratować, może Wy coś wymyślicie ;) Mianowicie, dysk strasznie zwolnił. Komputer uruchamia się bardzo długo, tak samo jak zainstalowane programy (chrome ładuje się około minuty). Zrobiłem mały test, na 1 monitorze włączyłem grę Heroes VII, na 2 natomiast monitorowałem zakładkę procesy w Menedżerze zadań. Zużycie dysku podczas ładowania gry przez cały czas utrzymywało się na 100% mimo tego, że prędkość czasem wynosiła 8 MB/s a za chwilę spadała do 0.1 MB/s. Według HD Tune na dysku nie ma żadnych badsectorów. Nie znam się na danych pokazywanych w SMART dlatego załączam screeny tutaj. Z góry dziękuję za pomoc.

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/cm/qp/1p/3aku0d.jpg

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/cz/39/sr/z9llsm.jpg

Link to post
Share on other sites

Ok, SMART jest czysty, nie ma tu nic, do czego można by był się przyczepić, nawet temperatura niska. 
Więc od fizycznej strony dyskowi nic nie dolega ( tak mówi SMART ) 

Jedyne o czym mogę myśleć, to przepełniony dysk ( mniej niż 15% wolnej przestrzeni na partycji systemowej ) 
Zaśmiecony Windows, często się zdarza, że komputer ładuje się długo przez masę programów uruchamianych przy starcie.
Lub sam software dysku, bądź kontrolera. 

Link to post
Share on other sites

Na partycję systemową przeznaczyłem 120GB i z tego wolnych pozostało 34. A co do programów uruchamianych na starcie są to jedynie sterowniki i antywirus. Nie wiem jak z tym softwarem, bo nic takiego nie instalowałem. W sumie wątpię by to było przyczyną. Jeszcze niedawno dysk chodził poprawnie.

Edytowane przez Skolim
Link to post
Share on other sites

Nie miałem nowego kabla sata, więc spróbowałem po prostu zamienić kabelek od dysku z tym od napędu i włożyć do innego portu. No cóż. Wynik w benchmarku wygląda dość komicznie:
http://screenshu.com/static/uploads/temporary/6f/95/mj/uzjjv0.jpg