Skocz do zawartości

Buda do gier/stream/programowanie ok. 4000


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez kajtek.,

Recommended Posts

Witam

Jestem generalnie informatykiem i śledzę rynek od dłuższego czasu także mniej więcej mam pojęcie jak powinien wyglądać mój zestaw aczkolwiek mam dosyć specyficzną wizję dlatego wolałbym aby ktoś bardziej ogarnięty mi doradził ;-)

 

  • ZASTOSOWANIE KOMPUTERA: Na pewno komputer składamy głownie pod gry. Myślę również o streamowaniu bo skoro już gram to odpalenie streama może być miłym dodatkiem podczas gry. Jak napisałem wcześniej jestem również programistą więc również aplikacje takie jak NetBeans mogą być na nim odpalane aczkolwiek myślę że złożony komputer nie powinien mieć z tym problemów. Pod moje potrzeby programistyczne z tego co widzę na komputerze służbowym to potrzebuje ok. 2-3GB, procesor raczej tu nie jest problemem.

 

  • MAKSYMALNA KWOTA JAKĄ DYSPONUJESZ: 4000, chciałbym się w tym zamknąć, ewentualnie można odrobinę dołożyć jakby to miało robić sporą różnicę.

 

  • KTÓRYCH CZĘŚCI POTRZEBUJESZ: Sama "buda".

 

  • CZY BĘDZIESZ PODKRĘCAĆ SPRZĘT: Myślę że tak, głownie CPU. Z tego co wiem jest to dosyć proste a daje sporego kopa dla maszyny, dlatego myślałem o procku i5 4690K. Nie wiem jak z GPU i podkręcaniem tego bo tutaj nie mam pojęcia jak to wygląda, ale jeśli jest to proste to też nie widzę przeciwskazań. Wszystko w takich granicach żeby sprzet się "nie palił".

 

  • MONITOR: Obecnie mam bardzo stary, ale w przyszłości planuję zakup dwóch 24 calowych.

 

  • SPECJALNE WYMAGANIA:
  • wydajność, to jest priorytet
  • kultura pracy, fajnie by było gdyby nie chodził jak kosiarka ;-)
  • możliwość w przyszłości podpięcia drugiej karty graficznej na SLI / Crossfire
  • możliwość podpięcia dwóch monitorów
  • w zestawie na razie chciałbym tylko SSD 256 GB, HDD dokupię w przyszłości w razie potrzeby - wolę mieć od razu SSDka na system i gry a gdyby brakowało miejsca to HDD nie są drogie