Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Demontaż fabrycznego coolera a utrata gwarancji

blok wodny gpu cooler utrata gwarancja serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 freddy198

freddy198
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 05 sierpień 2015 - 22:38

Witam, szukałem w wyszukiwarce podobnych tematów, używając róźnych fraz, ale nadal mam wątpliwości więc postanowiłem założyć ten temat ponieważ od kilku dni kieruje do producentów kart graficznych m.in. MSI, Asus, Zotac zapytanie co dzieję się z gwarancją gdy chcę założyć blok wodny na GPU tym samym demontując fabryczny cooler. Odpowiedź jest zawsze ta sama: "Przy jakiejkolwiek ingerencji w kartę graficzną utraci Pan gwarancję" przy czym np. od MSI Global dostałem odpowiedź:

Dear Sir

You can break the warranty seal and change the cooler or cooling paste.
However if you ever need to return the board for repair, you will need to return it in the original condition, with the original cooler.

Moje pytanie brzmi czy znacie jakiegoś producenta, który pozwala zdemontować w Polsce cooler bez utraty gwarancji? Z góry mówię, że nie za bardzo chciałbym się bawić w podgrzewanie plomb suszarką czy coś podobnego i liczyć, że "a nóż się uda" ponieważ mam GTXa 980Ti (Zotac) niereferenta i chcę założyć blok z EK lub Aqua Computer a gwarancji mam 5 lat więc wolałbym jej nie stracićsmile.png Macie jakieś pomysły, jak rozwiązać ten problem? Nie chce mi się wierzyć, że każdy czeka do końca gwarancji i wtedy montuje blok wodnywink.png


Użytkownik freddy198 edytował ten post 05 sierpień 2015 - 22:39

  • 0

#2 Nowaj

Nowaj
  • Nie wstydzę się konsoli.

  • 17849 postów
  • Miejscowość:Bydgoszcz
  • 3DMark 06:Fire Strike - 25450

Napisano 05 sierpień 2015 - 22:42

EVGA.


  • 0

i7 6900K / RTX 2080Ti / 32GB DDR4 3200MHz / Samsung 950PRO 512GB / Phanteks Enthoo Primo Philips BDM4350UC/00 / Corsair K95 RGB / Logitech G900

Playstation 4 Pro / Xbox One S / LG OLED65B7V / Denon AVR-X1300W / Jamo S626

Worklog STAR WARS FireStrike
Moderator globalny / Ekspert działów: Dyski twarde, napędy optyczne i nośniki pamięci, Karty graficzne i Zestawy komputerowe / Pełne zestawienie Ekspertów

 


#3 Badzio93

Badzio93
  • Bless

  • 206 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 05 sierpień 2015 - 22:44

EVGA i MSI.

Gdybyś miał wątpliwości czemu także MSI. Pracownikowi, który Ci odpowiedział nie chodziło o to, że nie możesz zdjąć chłodzenia, tylko, że przed ew. odesłaniem do serwisu musisz je z powrotem założyć. :)

 

Reszta producentów z tego co wiem nie uznaje zmiany chłodzenia/pasty itd.

 

Natomiast ludzie, którzy bawią się w zakładanie bloków wodnych najczęściej kupują a) referenty b) niereferenty firm, które na to pozwalają bez utraty gwarancji.


Użytkownik Badzio93 edytował ten post 05 sierpień 2015 - 22:46

  • 0

#4 ariyapl

ariyapl
  • Dyskutant

  • 173 postów
  • 3DMark 06:39142

Napisano 06 sierpień 2015 - 09:55

Pytanie, czy jeśli masz np. MSI i zdejmiesz tą plombę to jak się zachowa polski serwis MSI lub sklep, w którym kupiłeś. W przypadku EVGA jest gwarancja producenta, ale dla MSI mam już np. "wewnętrzną" więc tu może powstać problem. Chyba, że dostaną maila z MSI global w którym explicite im napiszą, że to nie jest powód utraty gwarancji. 

 

Też się tym interesuję, bo chciałbym za jakiś czas przejść w pełni na wodę. Na razie na EK nie ma jeszcze bloków fullcover do niereferentów :( "Coming soon". 


  • 0

CPU: i7 4790k@4,6 GHz // Cooling: Be quiet! Dark Rock TF // Mobo: ASUS Z-97 PRO Gamer // GPU: MSI GeForce 980ti GAMING 6G // RAM: 2x 8GB Kingston HyperX Beast @2400 MHz // SSD: Samsung EVO SSD 256 GB // HDD: Seagate Barracuda 2 TB 7200 rpm // PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 // Case: Be quiet! Silent Base 800 // Fan controller: Scythe Kaze Master Flat II //  Monitor: Eizo FlexScan EV2436W // Wi-fi: TP-LINK TL-WN781 ND // Peripherials: SteelSeries APEX [RAW] // Razer Naga 2014 // Wacom Intuos Pro M


#5 Badzio93

Badzio93
  • Bless

  • 206 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 06 sierpień 2015 - 15:58

Wydaje mi się, że gwarancja MSi się nie zmienia bez względu na kraj, ale mogę się mylić. Sklep i tak w razie usterki wysyła do MSI, tak było w moim przypadku.

 

Tutaj cytat z zagranicznego forum MSI, od jednego z global moderatorów:

 

"yes MSI let you change the cooler (as some people use water-blocks) and removing the cooler to redo thermal paste or use some good non conductive thermal paste are fine as long as you take your time and do not damage the card! (we do at times have actual people who work for MSI tech support on here occasionally and we get our information from them)

 

if you have replaced the cooler and something goes wrong with it just remove the after-market one then put the original cooler back on and RMA it and all should be well! (some techs on the phones have no idea what they are doing and give out wrong information at times)

 

NOTE: if you remove the cooler for replacing it with a after-market unit once you have removed the original put all the thermal pads and screws in the cooler and Shrink wrap it in cling-film to keep it from corroding and store it somewhere safe!"

 

Dla pewności oczywiście najlepiej zadzwonić do Polskiego oddziału MSI. :)


  • 1

#6 ariyapl

ariyapl
  • Dyskutant

  • 173 postów
  • 3DMark 06:39142

Napisano 06 sierpień 2015 - 18:41

Dzięki Badzio, spróbuję to ogarnąć. Przyszła już karta ? 


  • 0

CPU: i7 4790k@4,6 GHz // Cooling: Be quiet! Dark Rock TF // Mobo: ASUS Z-97 PRO Gamer // GPU: MSI GeForce 980ti GAMING 6G // RAM: 2x 8GB Kingston HyperX Beast @2400 MHz // SSD: Samsung EVO SSD 256 GB // HDD: Seagate Barracuda 2 TB 7200 rpm // PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 // Case: Be quiet! Silent Base 800 // Fan controller: Scythe Kaze Master Flat II //  Monitor: Eizo FlexScan EV2436W // Wi-fi: TP-LINK TL-WN781 ND // Peripherials: SteelSeries APEX [RAW] // Razer Naga 2014 // Wacom Intuos Pro M


#7 Badzio93

Badzio93
  • Bless

  • 206 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 06 sierpień 2015 - 21:32

Dzisiaj dostałem wiadomość o wysłaniu, czyli jutro powinna być. :) Ale przyszła za to obudowa od fractala r5 i dodatkowe wiatraki do niej. Wszystko przełożyłem i... CISZA! :D Tylko biurko musiałem lekko przerobić, ponieważ nie mieściła się z boku. Usunąłem ściankę, dodałem wsporniki i jest idealnie.

 

@sory za offtop </3


Użytkownik Badzio93 edytował ten post 06 sierpień 2015 - 21:32

  • 0

#8 freddy198

freddy198
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 06 sierpień 2015 - 22:32

EVGA.

Jest to prawdą że Zotac nie daję na karcie żadnych plomb gwarancyjnych? W sensie ani na śrubach ani nigdzie indziej? Jeśli ktoś ma pewne info, pisać:) A jeśli EVGA faktycznie nie stwarza problemów z tego powodu to chyba mój Zotac pójdzie w odstawkę. Miał ktoś już doczynienia z serwisem Evgi w temacie kart graficznych?


  • 0

#9 Badzio93

Badzio93
  • Bless

  • 206 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 06 sierpień 2015 - 23:40

Po opiniach użytkowników na różnych forach serwis EVGA jest w tym momencie najlepszy spośród wszystkich producentów. Coś jest nie tak ze sprzętem? Wymieniają. Piszczą cewki? Wymieniają. Zmieniłeś chłodzenie i wszystko było dobrze, po czym rok później karta przestała działać? Wymieniają. Pod tym względem jest to właściwie pewniak. Ich regulamin gwarancji jest "dla kupującego", a nie żeby go ud****ć.

 

U Zotac'a plomby na zdjęciach się nie dopatrzyłem, ale tutaj cytat z ich strony:

 

"4. ZOTAC reserves the right to void the warranty

The warranty does not extend to defects that are caused by non-compliance with operating instructions, improper use, inappropriate operating conditions, overload or modifications of the product.

In particular, the warranty will be null and void if

 

- the product has been modified and/or wilfully damaged in any way; or

- the serial number has been altered, defaced or removed; or

- the GPU cooler fan has been removed or replaced."

 

Czyli nawet jeśli plomby by nie było, a zauważą, że coś grzebałeś przy karcie, to tracisz gwarancję.


Użytkownik Badzio93 edytował ten post 06 sierpień 2015 - 23:41

  • 0

#10 czteroreki

czteroreki
  • Amator

  • 65 postów

Napisano 07 sierpień 2015 - 08:32

Kiedy zainstalujesz inne chłodzenie na karcie MSI, utracisz najprawdopodobniej gwarancję. 


  • 0

#11 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 9946 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 07 sierpień 2015 - 08:38

Gigabyte pozwala na zmianę chłodzenia.Wprawdzie piszę o GTX 760 ale może w nowszych też....


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: blok, wodny, gpu, cooler, utrata, gwarancja, serwis

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych