Skocz do zawartości

i5 4690k, AsRock Z97 PRO4


Recommended Posts

Witam!

 

Chciałbym pokusić się o podkręcenie procesora Intel i5 4690k na płycie głównej AsRock Z97 PRO4. Mam zamontowane chłodzenie HR-02 Macho Rev. B. Oprócz tego dwa wentylatory 140mm wtłaczające powietrze do obudowy, dwa 140mm wyciągające oraz jeden 120mm - także wyciągający. Mój RAM to G.Skill RipjawsX DDR3 2x4GB 2133MHz CL9 - oczywiście ustawione na 2133MHz.

 

Od czego mam zacząć? Prosiłbym o poinstruowanie mnie krok po kroku, gdyż jestem w tym całkowicie zielony. Znalazłem w Internecie masę poradników na ten temat, ale nie są one dla mnie do końca zrozumiałe. Myślałem, że będzie to prostsze (użycie EZ Tuning Wizard), jednak dopiero się zorientowałem, że moja płyta nie ma "zainstalowanego" tego oprogramowania.

Link to post
Share on other sites

Nikt nie napisze Tobie krok po kroku, bo to sensu nie ma. Jakiś uczony, a może filozof stwierdził, że jedną z głównych cech egzystencji człowieka to chęć samodoskonalenia ... no Ty się pod to nie piszesz obecnie. Ale pomożemy :) poprzez NAUKĘ.

Tak więc :) zapodaj tutaj jeden z tych poradników i zacytuj fragment albo fragmenty których nie rozumiesz :)
Nie dość, że podkręcisz procek to jeszcze się nauczysz i przed znajomymi się pochwalisz.


Tutaj masz tutek z tego forum:
http://forum.benchmark.pl/topic/70475-overclocking-%E2%80%93-czyli-jak-przyspieszy%C4%87-pc/

Edytowane przez luk4so
Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem, o co chodzi z tymi napięciami. Wyczytałem też (gdzieś mi się w historii link zapodział), że przy podkręcaniu można uszkodzić całkowicie procesor - to prawda?

 

Dodam jeszcze, że karta graficzna to XFX Radeon R9 280 Double Dissipation.

 

Ten tutorial jest pod inną płytę główną i procesor z innym socketem - czy to stanowi różnicę? Wizualnie UEFI się różni.

Edytowane przez Askorbin
Link to post
Share on other sites

Na chłopski rozum, napięcie zwiększasz by dostarczyć więcej prądu do procesora.