Jumanek 0 Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Mam nadzieję, że to odpowiednie miejsce na forum dla mojego tematu, jeśli nie to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Do rzeczy... Od 2 tygodni borykam się z bardzo dziwnym problemem. Zdarza się, że tracę dostęp do internetu na wszystkich urządzeniach, tych na wifi i na kablu. Problem jest całkowicie niezależny od czasu, raz wszystko działa przez kilka dni, a raz ustrojstwo psuje się co godzinę. Komunikat z przeglądarki oznajmia, że nie można nawiązać kontaktu z serwerem DNS. W tym momencie nie mam także możliwości wejścia do ustawień routera (Cisco EPC3925) po wpisaniu adresu w przeglądarce. Restart routera za każdym razem powoduje powrót do normalności. Co dziwne mój operator (INEA) twierdzi, że wszystko jest ok (w momencie gdy nic u mnie nie działa), otrzymują odpowiedź od mojego urządzenia. Jeden pan z infolinii stwierdził, że winę ponosi drugi router (Linksys WRT54GC), który pełni u mnie rolę switcha/ap. Byłbym skłonny w to uwierzyć, ale jest on wpięty od przeszło roku czasu i nigdy wcześniej coś takiego nie miało miejsca. W Cisco (nadrzędny) [192.168.0.1], dhcp nadaje adresy od 192.168.0.10, Linksys (podrzędny) ma wyłączone dhcp, adres przypisałem mu stały na [192.168.0.2], ustawienia sieci wifi są identyczne jak routerze nadrzędnym z tą różnicą, że zmieniłem kanał na inny. Innego dnia konsultant z infolinii oznajmił, że u mnie w sieci klonują się adresy mac. Nie potrafił jednak rozwinąć tej myśli, zrestartował router, rozmowa się skończyła. Pani z infolinii w innym dniu, stwierdziła, że winę ponosi drukarka (Brother DCP-J105) połączona na wifi ze stałym adresem [192.168.0.3], bo po prostu tak się drukarek nie podłącza. Kiedy indziej, problemem miał być telefon z rzekomo zainfekowanym androidem, a jeszcze innym razem laptop czy też konsola. W moim odczuciu za usterkę odpowiedzialny jest router Cisco, który dostałem od swojego operatora.Ma już dobre parę lat, coś się mogło zepsuć. Za wezwanie technika z INEI trzeba zapłacić, dodatkowo jeżeli reklamacja nie zostanie uwzględniona, wymianę routera sponsorować będę również z własnej kieszeni. Jakieś pomysły co z tym fantem? Link to post Share on other sites
czesiekzdom 23 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Ustawiłbym serwer DHCP'a na Linksysie z inną adresacją, np 192.168.1.1/24. Do tego statyczne ustawienie adresów pomiędzy ruterami. 1 Link to post Share on other sites
matekow 88 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Spróbuj jeszcze adresy statyczne zrobić wyższe np 192.168.0.50 bo może też występować konflikt ip 1 Link to post Share on other sites
Remus 60 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 (edytowane) Wydaje mi się że w takiej sytuacji jeżeli uważasz że nawala router cisco to po prostu wypnij swojego linksysa i wepnij się pod cisco w momencie zaniku internetu, wtedy masz pewność co do tego co się zepsuło. Wepnij się tylko lapkiem na kablu do routera i masz odpowiedź co nawala. Edytowane 7 Lipca 2015 przez Remus 1 Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Jumanek 0 Napisano 8 Lipca 2015 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Odpiąłem wszystko prócz stacjonarki od routera Cisco, półtora dnia było ok, później ten sam problem. Na infolinii - u nich wszystko jest ok, uzyskują odpowiedź od routera, więc musi działać, reklamacja jest nieuzasadniona, a problem leży w moich urządzeniach. Nie mam sił, więc kupiłem nowy router, sklonowałem adres mac i jak na razie wszystko śmiga. Problem jako tako rozwiązałem. Można zamknąć temat. Wszystkim dziękuje za pomysły. Link to post Share on other sites
Recommended Posts