Skocz do zawartości

Router i problem z DNS


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Jumanek,

Recommended Posts

Mam nadzieję, że to odpowiednie miejsce na forum dla mojego tematu, jeśli nie to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.

 

Do rzeczy... Od 2 tygodni borykam się z bardzo dziwnym problemem. Zdarza się, że tracę dostęp do internetu na wszystkich urządzeniach, tych na wifi i na kablu. Problem jest całkowicie niezależny od czasu, raz wszystko działa przez kilka dni, a raz ustrojstwo psuje się co godzinę. Komunikat z przeglądarki oznajmia, że nie można nawiązać kontaktu z serwerem DNS. W tym momencie nie mam także możliwości wejścia do ustawień routera (Cisco EPC3925) po wpisaniu adresu w przeglądarce. Restart routera za każdym razem powoduje powrót do normalności.

 

Co dziwne mój operator (INEA) twierdzi, że wszystko jest ok (w momencie gdy nic u mnie nie działa), otrzymują odpowiedź od mojego urządzenia. Jeden pan z infolinii stwierdził, że winę ponosi drugi router (Linksys WRT54GC), który pełni u mnie rolę switcha/ap. Byłbym skłonny w to uwierzyć, ale jest on wpięty od przeszło roku czasu i nigdy wcześniej coś takiego nie miało miejsca. W Cisco (nadrzędny) [192.168.0.1], dhcp nadaje adresy od 192.168.0.10, Linksys (podrzędny) ma wyłączone dhcp, adres przypisałem mu stały na [192.168.0.2], ustawienia sieci wifi są identyczne jak routerze nadrzędnym z tą różnicą, że zmieniłem kanał na inny.

 

Innego dnia konsultant z infolinii oznajmił, że u mnie w sieci klonują się adresy mac. Nie potrafił jednak rozwinąć tej myśli, zrestartował router, rozmowa się skończyła.

 

Pani z infolinii w innym dniu, stwierdziła, że winę ponosi drukarka (Brother DCP-J105) połączona na wifi ze stałym adresem [192.168.0.3], bo po prostu tak się drukarek nie podłącza.

 

Kiedy indziej, problemem miał być telefon z rzekomo zainfekowanym androidem, a jeszcze innym razem laptop czy też konsola.

 

W moim odczuciu za usterkę odpowiedzialny jest router Cisco, który dostałem od swojego operatora.Ma już dobre parę lat, coś się mogło zepsuć. Za wezwanie technika z INEI trzeba zapłacić, dodatkowo jeżeli reklamacja nie zostanie uwzględniona, wymianę routera sponsorować będę również z własnej kieszeni. 

 

Jakieś pomysły co z tym fantem?

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że w takiej sytuacji jeżeli uważasz że nawala router cisco to po prostu wypnij swojego linksysa i wepnij się pod cisco w momencie zaniku internetu, wtedy masz pewność co do tego co się zepsuło. Wepnij się tylko lapkiem na kablu do routera i masz odpowiedź co nawala.

Edytowane przez Remus
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Odpiąłem wszystko prócz stacjonarki od routera Cisco, półtora dnia było ok, później ten sam problem. Na infolinii - u nich wszystko jest ok, uzyskują odpowiedź od routera, więc musi działać, reklamacja jest nieuzasadniona, a problem leży w moich urządzeniach. Nie mam sił, więc kupiłem nowy router, sklonowałem adres mac i jak na razie wszystko śmiga.

 

Problem jako tako rozwiązałem. Można zamknąć temat. Wszystkim dziękuje za pomysły.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...