Skocz do zawartości

GTX970 a Wiedźmin 3 1080p wszystko na max hairowrks on- Czy da rade z procesorem 4790k oc:4.4GHZ


Recommended Posts

Tak jak w temacie czy gtx970 da rade z grą Wiedźmin 3 wszystko na max Full HD z Hairworks ON na procku i7 4790k oc: 4400mhz.

P.S Obecnie mam gtx670 2gb, ale nie kupie Wieśka póki nie zmienię karty graficznej ponieważ chcę grać na maksa z włączonym Hairworks.

Link to post
Share on other sites

Zalezy jaka gtx970. Moja jest podkrecona do 1557/8200 i to daje nieco wyzsze/rowne rezultaty jak stokowa gtx 980 (G1). Z tym, ze ja gralem na hairworks ON x2, natomiast inne ustawienia mialem overultra. Gra dziala miedzy 45-60 klatek w zaleznosci od lokacji. Z tym, ze tak podkrecona karte stabilna w grach to tylko poprzez modyfikacje biosu. Jezeli nie interesuje Cie bawienie sie biosem karty to faktycznie pozostaje do tych ustawien co chcesz miec gtx980. 

Link to post
Share on other sites

Zalezy jaka gtx970. Moja jest podkrecona do 1557/8200 i to daje nieco wyzsze/rowne rezultaty jak stokowa gtx 980 (G1)

Trochę się rozpędziłeś ;)

GTX970@ 1510-1540Mhz   =   GTX980@ 1278Mhz

Tak czy siak ani wykręcona 970 ani 980 nie zapewnia odpowiedniej wydajności w W3 w ustawieniach Uber + HairWorks i spadki do 25kl/s na 980@1500Mhz są gwarantowane.

Link to post
Share on other sites

Trochę się rozpędziłeś ;)

GTX970@ 1510-1540Mhz   =   GTX980@ 1278Mhz

Tak czy siak ani wykręcona 970 ani 980 nie zapewnia odpowiedniej wydajności w W3 w ustawieniach Uber + HairWorks i spadki do 25kl/s na 980@1500Mhz są gwarantowane.

Nie ma jak to pisac bzdury. Im wieksze OC rdzenia tym wiekszy wplyw ma rowniez OC pamieci na wydajnosc. Tylko skad taki laik jak Ty moze to wiedziec. Testowalem moja karte na tych ustawieniach w benchmarkach (Firestrike wszystkie poziomy) oraz w W3.  Zarowno w benchmarkach jak i w W3 mam porownywalne a czasami nawet delikatnie lepsze wyniki od stokowego gtx 980 G1. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@UP

Po 1

Podane przeze mnie taktowania uwzględniają OC pamięci, które wynosiło 2000Mhz czyli:

GTX 970 @ 1510-1540/2000Mhz   =  GTX980 @ 1278 / 2000Mhz

 

Po 2

W przypadku 970@ 1600Mhz podniesienie taktowania pamięci z 1750 na 2100Mhz poprawia wydajność ale wzrost nie jest większy niż 8% a przeważnie oscyluje w przedziale 3-6%.

 

Po 3

Problem z przepustowością pamięci w głównej mierze dotyczy podkręconego GTX980 i tutaj zaczyna się blokada wydajności jeżeli nie podniesiesz taktowania pamięci.

W takim AC Unity w miejscu testowym 980 @ 1450Mhz jest trzymana przez niską przepustowość pamięci (1750Mhz). Wystarczy podkręcić pamięci na 2000Mhz czyli oc o 14% i dostajemy liniowy wzrost wydajności czyli +14%.

W przypadku 970 @ 1600Mhz w tym samym miejscu oc pamięci z 1750Mhz na 2000Mhz daje maksymalnie 8% a przy taktowaniu GPU 1510Mhz wzrost po oc pamięci jest jeszcze mniejszy i nie przekracza 5%,

 

Po 4

Wiedźmin 3 jest nie czuły na OC pamięci i już w przypadku 980@ 1500Mhz podkręcanie pamięci z 1750Mhz na 2000Mhz  nie daje nawet 3% wydajności to w przypadku 970 skok wydajności będzie jeszcze mniejszy. Głównie liczy się taktowanie procesora graficznego i tutaj 970 @ 1550Mhz nie ma startu do G1 980 @ 1350Mhz. Jeżeli chcesz się spierać to nagram Ci materiał z 970 i 980 bo karty mam na stanie 8-)

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Stokowa karta g1 980 ma 1329mhz a nie 1350mhz, dodatkowo moja pamiec jest podkrecona na 2050mhz (8200) a nie jak napisales 2000mhz. Mialem ustawienia overultra modyfikowane w biosie i karta dawala podobne wyniki do tych co na stokowej gtx980 g1. Nie musisz mi nic wklejac bo ja dokladnie potestowalem sobie swoja karte i porownalem z innymi. Cieniowanie, wczytywanie obiektow, oraz szereg innych ustawien wszystko mialem powyzej tego co jest w grze na ultra. 

 

Twoje po 3 jest oczywista oczywistoscia. Dlatego wczesniej napisalem, ze im wieksze OC rdzenia tym wieksze OC pamieci powoduje skok wydajnosci. Najwazniejszy jest balans. Moja karta osiaga niemal identyczne wyniki przy 1580/8000 a 1557/8200. Gdyby natomiast zwiekszyc przy 1580 pamiec na 8200 nagle skok jest znacznie wiekszy a wyniki odbiegaja od siebie (te ustawienbia nie sa stabilne w grach). Przy 1600mhz rdzenia podejrzewam ze musialbym wbic z pamieciami na 8300 by odczuc skok wydajnosci. Znam nawet przypadek z forum zagranicznego gdzie pamieci podbito na 8400 mhz (czy bylo) notujac juz kosmiczny wynik jak na gtx970 przy ponad1600mhz rdzenia. Znam rowniez przypadek gdzie nie odnotowano skoku wydajnosci przy 1630mhz wzgledem 1600mhz gdyz pamieci juz nie chcialy sie wyzej podkrecac. Moja karta niestety do 1600mhz nie fruwa na rdzeniu a pamieci moglbym podbic cos okolo 8300mhz max. To jednak mija sie z celem.

Najlepszy balans jaki uzyskalem to owe 1557/8200 co jest stabilne w grach i na takich ustawieniach gram. Tak jak napisalem wczesniej, zarowno w benchmarkach jak i w W3 mam porownywalne wyniki do G1 gtx980 (1329/7010).

Edytowane przez broodeeck
Link to post
Share on other sites

Jedno małe zastrzeżenie.

Nie ma czegos takiego jak "stockowa karta G1 980 ma 1329Mhz"

To jakie karta będzie miała końcowe taktowanie w 99% zależy od ASIC. Im wyższy ASIC tym karta będzie wbijała większe taktowanie.

Najgorsze padaki G1 mają 1304Mhz a najlepsze potrafią wbić ponad 1400Mhz dlatego napisałem średnią wartość ~1350Mhz ;)

Link to post
Share on other sites

Chodzilo mi o ustawienia w biosie boost. Kazda z nich ma taktowanie na bosst ustawienia na poziomie 1329mhz, to jakie rzeczywiste taktowanie wbija faktycznie zalezy od ASIC. Dlatego napisalem ze moja karta jest porownywalna ze stokowa gtx980, czasami wyniki moje byly delikatnie lepsze, wowczas pewnie faktycznie porownanie moglo dotyczyc karty ze slabszym ASIC. Co nie zmienia faktu, ze tak wykrecona gtx 970 jak moja mozna porownac ze stokowa gtx980 g1 i do tego sie odnosilem.

Edytowane przez broodeeck
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Musisz sobie zdać sprawę z tego, że włączenie HairWorks zabija najmocniejsze, dostępne karty graficzne na rynku a tych efektów zbytnio w grze nie widać. Podczas walki nawet nie zobaczysz różnicy więc po co tracić 30-50% wydajności na coś czego tak na prawdę nie zobaczysz? ;)

Ja gram obecnie w W3 i dla mnie HW jest zbędnym bajerem zabierającym znaczną wydajność i po 82h rozgrywki stwierdzam, że nie warto HW włączać.

Do ustawień 1080p Uber bez HW wystarczy podkręcona 970 aby zapewnić 40-60kl/s i to jest już odpowiednie do płynnej zabawy ;)

Link to post
Share on other sites

Ktoś tu bzdury pisze...

 

GTX 970 po OC do 1,5 GHz w 95% czasu rozgrywki zapewnia stałe 60 FPS, ale bez hairworks i ze zmniejszoną szczegółowością roślinności z uber na bardzo wysoką. Na pełnym uber bez włosów gra działa czasem w 50 klatkach, czasem na granicy 60, ale obraz wówczas nieco rwie, tyle że dotyczy to ekranu 50 cali, który nie wybacza błędów. 

 

Uber plus hairworks 1080p? Tu nawet Titan X nie zapewni stałych 60 klatek, tak samo było z ubersamplingiem w Wiedźminie 2. 

 

OC tego procesora nie daje rezultatów przy 970 w Wiedźminie. Standardowo sam się podkreca do 4,2 GHz przy 4 rdzeniach i ta wydajność w zupełności zadowala GTXa 970. Taktowania 4,7 GHz mają sens dopiero przy podkręconym 980Ti. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Ktoś tu bzdury pisze...

 

GTX 970 po OC do 1,5 GHz w 95% czasu rozgrywki zapewnia stałe 60 FPS, ale bez hairworks i ze zmniejszoną szczegółowością roślinności z uber na bardzo wysoką.

A z Uber bez HW zapewnia wydajność 40-60kl/s. Bzdura? Nie. :>

Mało tego są miejsca w grze kluczowe dla fabuły gdzie na 980@1500Mhz wydajność oscyluje w przedziale 42-50kl/s więc na 970 zjazd poniżej 40kl/s jest gwarantowany tylko takich miejsc jest z 5% dla całej gry.

 

Na pełnym uber bez włosów gra działa czasem w 50 klatkach, czasem na granicy 60, ale obraz wówczas nieco rwie, tyle że dotyczy to ekranu 50 cali, który nie wybacza błędów.

Jeżeli chodzi płynność obrazu to w W3 powyżej 40kl/s mamy już dobrą płynność. Gra praktycznie wcale nie ma skoków frametime ale dla poprawy płynności warto ustawić "maksymalną liczbę wstępnie renderowanych klatek" na 1.

 

OC tego procesora nie daje rezultatów przy 970 w Wiedźminie. Standardowo sam się podkreca do 4,2 GHz przy 4 rdzeniach i ta wydajność w zupełności zadowala GTXa 970. Taktowania 4,7 GHz mają sens dopiero przy podkręconym 980Ti. 

Do 980Ti wystarczy Ivy@ 4.2Ghz by cieszyć się pełną wydajnością w W3 ale już do R9 390X/FuryX  ivy@4.2Ghz to stanowczo za mało co widać wchodząc do miasta: Oxenfurt i Novigrad.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

 

 

Do 980Ti wystarczy Ivy@ 4.2Ghz by cieszyć się pełną wydajnością w W3 ale już do R9 390X/FuryX  ivy@4.2Ghz to stanowczo za mało co widać wchodząc do miasta: Oxenfurt i Novigrad.
 

Radzę się ogarnąć nim będzie za późno ;)

Link to post
Share on other sites

EEE wystarczy sandy z lekkim OC do tej gry http://pclab.pl/art63116-48.html

 

Nawet najszybsze i7 mają spadki poniżej 60fps w tescie procesorowym z grafiką amd (czyli nie ma procka który poradzi sobie z tą grą?) :D

 

Co do gtx 970 wystarczy sandy i5 nawet bez OC http://pclab.pl/art63116-47.html

Edytowane przez Maniak_Cpu
Link to post
Share on other sites

Ja nie twierdzę, że 4,2 GHz nie wystarczy, ale po prostu przy 980Ti można podkręcać procesor wyżej i dostanie się nie 3% jak na 970 tylko ponad 10%.

 

Oczywiście że na uber bez HW na 970 są zjazdy, dlatego zrezygnowałem z uber trawy. Nigdzie nie napisałem, ze ta karta zapewnia grę w uber, przeciwnie.

 

Co do płynności animacji musiałbyś zobaczyć jak u mnie wygląda płynność obrazu gdy mam w grze 57 klatek, a stałe 60. Telewizor wówczas sam sztucznie podnosi płynność obrazu i daje to niesamowity efekt. Dlatego walczę o 60FPS w każdej grze przy 1080p. Dla braku spadków chcę dojść z upgradami do momentu, w którym podczas standardowej rozgrywki (np przechadzka po Temerii) użycie GPU spada do 70%, wówczas będzie rozsądna nadwyżka na wszelką jatkę. 

Link to post
Share on other sites

@SoundsGreat

U mnie na TV jest zupełnie inaczej. Bez względu na ilość wyświetlanych kl/s TV podnosi płynność obrazu przez IFC (Intelligent Frame Creation) i często gram w zablokowanych 30kl/s + IFC. 

W W3 od 8 godzin gram na TV z IFC w zablokowanych 30kl/s i gra mi się wybornie gdzie na monitorze wyraźnie czułem niedosyt gdy wydajność z 60kl/s spadała do 45kl/s.

Próbowałem grać na monitorze w 30kl/s + v-sync adaptacyjny o połowe mniejszy ale nie umywa się to do gry na TV w 30kl/s z IFC :D

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...