Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Drodzy Użytkownicy! Mam do was ogromną prośbę, jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o moją płytę główną.
Mam zamiar upgrade'ować proca+płytę główną (lecz to może się stać nawet za jakieś pół roku).
Moja specyfikacja:
System: Windows 7 Home Premium 64bit
Płyta główna: M4A77TD PRO/U3S6
Procesor: AMD Athlon II X3 445 3.1Ghz (Socket AM3)
Pamięć RAM: 2x 'GoodRAM 2GB DDR3 1334Mhz(667x2)'
Karta graficzna: NVIDIA Gigabyte GeForce GTX 550Ti 1GB DX11 za parę dni przychodzi GTX 960 4GB od Gigabyte
Dyski twarde:
- Western Digital WDC WD3200AAJS-22B4A0 (320GB)
- TOSHIBA DT01ACA050 (500GB)
Zasilacz: Chieftec Turbo 750WATT CFT-750-14C
Obudowa: Cooler Master ELITE 335U
Wentylatory: 2x thermaltake tt 1425 140mm (przód i bok)
1x Standardowy wentylator Cooler

Przechodząc do sedna sprawy chciałbym odblokować 4 rdzeń w moim procesorze, gdyż słyszałem że taka możliwość istnieje. Jak ja zaznaczam sobie w biosie, żeby aktywował wszystkie rdzenie "All Cores", to system przy ładowaniu tej "flagi" Windows 7 zacina się i nie idzie dalej. Pomyślałem że może rdzeń jest uszkodzony lub niestabilny. Wziąłem się za Overclocking i tu o dziwo z 3.1GHz mam 3.4Ghz stabilne, ale temp. dochodziły mi podczas grania max do 74 stopni. Troszkę dużo i tu pojawia się kolejne pytanie skoro procek ma "max temperature operating" od 55 stopni do 75. Tzn że jak przekroczy 75 to zacznie coś zacinać? Spali się procesor czy jak? Teraz dodatkowo wyczytałem, że da się u mnie odblokować pamięć Cache L3, ale nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić.. Próbowałem się kierować przeróżnymi poradnikami bezskutecznie.
Z góry dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Co do temperatur okazuje się, że bios pokazuje całkiem inne temperatury, niż programy w systemie Win 7 (wszystkie pokazują takie same temperatury). Zatem nie martwię się już wysokimi temperaturami http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/wink.gif