Skocz do zawartości

Połowa deklarowanej prędkości w Vectrze


Recommended Posts

Witam.

Postanowiłem zmienić operatora z Netii (przez której awarie we Wrocławiu już krew mnie zalewała http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/szczerbaty.gif ) na Vectrę - dwa dni temu pojawił się u mnie technik i zamontował wszystko co potrzebne. Wybrałem ofertę DL 100 Mbit/s i UL 10 Mbit/s. Facet poinformował mnie, że w ciągu 24h prędkość będzie już jak należy. Niestety, nic się nie zmieniło. http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/smile.gif Pomoc techniczna na infolinii nie potrafiła mi pomóc, aktualnie czekam po raz kolejny na technika - w międzyczasie pomyślałem, że może Wy pomożecie mi dojść do przyczyny owego problemu. http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/wink.gif

Przejdźmy do rzeczy:
1. Od Vectry dostałem modem WiFi Thomson TWG 850 - na początku w ogóle nie mogłem dostać się do jego panelu przez blokadę Vectry, dopiero hard reset poskutkował.
2. Przy podawaniu prędkości będę korzystał ze speedtest.net (jestem świadom, że nie jest to do końca wiarygodne źródło, jednak chyba daje jakiś ogląd na sytuację).
3. Maksymalne prędkości, jakie osiągam na komputerze stacjonarnym, podłączonym do modemu kablem, to 46 Mbit/s pobierania i 4 Mbit/s wysyłania, przy pingu 26 ms.

Jak widać - po kablu internet jest 2x wolniejszy niż powinien.

Jak myślicie, co może być przyczyną?

Edytowane przez Roenowy
Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od tego co piszą w umowie :)? Bo np przykład netia oferuje tylko szybkości do np 20Mbit czyli nie mją zdeklarowanej szybkosci jaką otrzymasz tlyko do ilu masz limit i w moim przypadku jest to ok 11Mbit a bulę za 20Mbit (ale nie narzekam bo nikt inny szybszego mi nie chciał zaoferować na mojej ulicy). Jeśli masz podobnie do tego co ja mam no to nic nie zrobisz tylko czekać do końca umowy :(

 

Jeśli łączysz sie po wifi to podłącz komputer LANem bo wiadomo po kablu zawsze szybciej, może wifi nie daje rady.

Edytowane przez bololabich
Link to post
Share on other sites

Umową się nie martwmy - mam 14 dni na odstąpienie od niej, a wiadomo, że będzie widniało na niej jak na każdej innej - DO 100 Mb. Celowałbym raczej w problem z modemem, bądź brak odpowiedniej infrastruktury w bloku.

 

Jak pisałem w punkcie trzecim - takie prędkości osiągam przez kabel.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...