Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Laptop do Grafiki3D( Wybór pomiędzy Quadro a GTX)

quadro gtx M6800 3dsMax Laptop do grafiki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cugi92

Cugi92
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 18:45

Witam!

Potrzebuje konkretnego sprzętu do grafiki 3D, niestety koniecznością jest mobilność dlatego nie wchodzi w grę żadna stacjonarka.

 

1) Kwota przeznaczona na zakup: do 12 000zł

2) Rozmiar matrycy (+ewentualnie wymagana rozdzielczość): rozmiar 15 - 17, 1920x1080

3) Główne zastosowanie : 3dSMax, Maya, Claytools, Adobe After Effects

4) Miejsce użytkowania : Plener (wyjazdy do klientów)

5) Wymagania specjalne : Miejsce na Express Card

6) Osobiste preferencje :

7) System operacyjny : Windows 7- 8.1

8) Własna propozycja :

Dell PRECISSION M6800

Procesor : Intel Core i7 4930MX

Pamięć: 32GB

Dysk : Samsung EVO 840 1TB

Matryca : Matowa 17'' 1920x1080

 

I teraz pytanie jaką kartę graficzną wybrać ?

GeForce GTX980m

Quadro K4100m

Quadro K5100m

 

 

Warto dopłacać do Quadro ? Jak to wygląda w praktyce ?A może jakis inny zestaw? Warto kombinować z SLI ? Komputer ma służyć i mieć jak największą wydajność w programach graficznych ( modelowanie, obróbki filmów , Rendering z wykorzystaniem VRay). Nie będzie używany do gier.

 

Prosił bym pilnie o pomoc w tej kwestii. Z góry dziękuję za poświęcony czas i pomoc :)

 


  • 0

#2 Kac2per1

Kac2per1
  • Maniak

  • 4956 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 19:10

W takim budżecie to rozumiem bardzo duże projekty więc Quadro K5100m będzie lepszym wyborem od reszty. Procesor jest ok tyle,że bardziej nadaje się do podkręcania niż do ,,kup, używaj, sprzedaj".

Ten SSD kompletnie tu nie pasuje - lepiej postawić na profesjonalny, szybki dysk do takich rzeczy a nie konsumencki.

Ramu oczywiście maksymalna ilość.

 

Przenośna stacja robocza powinna dawać radę. Nie bawiłbym się w laptopy do gier tylko do przeznaczony do profesjonalnych rzeczy.

Ten Dell jest ok.


  • 2

lubelskibiegacz.pl  -  zajrzyj, coś ciekawego


#3 Cugi92

Cugi92
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 19:49

 A tak z ciekawości jaka jest różnica (oprócz ceny) pomiędzy K5100M a GTX 980m ?  Z tego co wyczytałem w necie to K4100M jest na tym samym GPU co GTX680m, a K5100m co GTX780M. A różnica w cenie jest ogromna. A żeby było śmieszniej GTX ma więcej jednostek CUDA oraz wyższe taktowanie rdzenia i pamięci.

 

Co do SSD wybrałem ten ponieważ wypada całkiem dobrze w testach Jeśli chodzi o Zapis odczyt i czas dostępu. 

Kurcze nie bardzo orientuje się w dyskach, jakie firmy produkują dyski do takiego użytku ?

 

Jeśli chodzi o procesor to lepiej wziąć coś tańszego typu i7 4800MQ ? Bo jeżeli 4930XM nadaje się głownie do podkręcania to może nie warto aż tak inwestować w procesor. A różnica w cenie też jest spora.

 

Chciałbym jeszcze zapytać posiadaczy M6800 jak spisuje się chłodzenie w lapku ?


  • 0

#4 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 19:57

Możesz zarzucić przykłady swoich projektów do mnie na PM? W mobilnych stacjach roboczych chodzi głównie o komfort pracy, a nie pakowanie wszystkiego co najmocniejsze, bo to tylko zjada prąd z baterii i poważnie ogranicza kulturę pracy.

17" to spory klocek. Waży ponad 4kg, a do tego zasilacz jak karton mleka. Mobilne to nie jest.

Od 2004 roku korzystam głównie z mobilnych stacji roboczych i zawsze wybieram coś z przedziału 12-15k zł wiec nie będzie problemu ze znalezieniem optmalnego rozwiązania na miarę potrzeb.

W przypadku 3dsMAX i Maya K5100m wcale nie jest potrzebne. K2100 - K3100M normalnie ogarniają po 100M poly zoptymalizowanego projektu wiesz szkoda czasu pracy na beterii i komfortu na grzałki typu K5100m.

Pracujesz w vRay RT?


  • 2

#5 Tołstoj

Tołstoj
  • Bywalec

  • 147 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 20:11

http://www.x-kom.pl/...7pro64-fhd.html

+ SSD oczywiście Samsung PRO

+ RAM


  • 0

YouTube: Grzegorz Braun kandydat na prezydenta Częstochowie (11.03.2015r.) - poznaj  wszystkich kandydatów


#6 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 23:08

Odnośnie procesora nie polecam obecnych modeli extreme. Wcześniejsze były warte swojej ceny ze względu na to, że były to najbardziej wyselekcjonowane układy, które bardzo dobrze się podkęcały, a jednocześnie były wybitnie podatne na undervolting, co czyliło je jednocześnie bardziej oszczędnymi. W jednym laptopie mialem intel X9000 i z 2,8GHz kręcił się na 3,6 - 4,2GHz, a przy 2,8GHz pracował stabilnie na napięciu obniżonym z 1,25V na 1,05V. 999$ całkowicie warte dopłaty.

Obecnie praktycznie żaden laptop nie umożliwia podkręcania z wyjątkiem najwiejkszych klocków alienware i niektórych kadłubków. Kontrola mnożnika procesora musi być udostępniona dla systemu w BIOSie, a praktycznie żaden producent nie dodaje w ogóle tej opcji. Undervolting'u też się nie przeprowadzi, ponieważ napięcie jest kontrolowane przez sam procesor.
Jedyna korzyść to 0,1GHz więcej niż w połowę tańszym i7 4900MQ, ale kosztem TDP wyższego o 10W.


Do pracy w 3dsMAX i Maya zdecydowanie warto wybrać Quadro. Wcześniej na to nie zwróciłem większej uwagi, ale przy ostatnich aktualizacjach sterowników zainstalowałem sobie do Quadro jakieś sterowniki prosto od nVidii i nagle 3dsMAX zaczął się wykładać w przypadkach operacji na geometrii, które nie są szczególnie problematyczne dla softu. Szczególnie przy UV unwrap potrafił się wykładać przy srednim stack'u. Przy takim, jak na dołączonym zrzucie ekranu, miałem gwarancję wykładki programu w ciągu kilku minut. Wiadomo, że jak się nie modeluje proceduralnie i nie męczy softu ciągłym wysokim obciążeniem, problemy pojawią się tylko kilka razy dziennie.

3ds_stack.jpg

Po powrocie do dedykowany sterowników ISV, certyfikowanych przez Autodesk, nie ma praktycznie nigdy żadnych problemów. Można pracować tygodniami bez jakichkolwiek problemów i soft nie traci stabilności bez ewidentnej winy projektanta. Warto mieć Quadro dla takiego komfortu, a praca to nie gierki. Tutaj nie potrzeba dużo shaderów, bo i tak większość czasu cieniuje się lekkim shaderem Phong'a lub Blinn'a. Overkill w przypadku mobilnego sprzętu tylko ogranicza czas pracy na baterii i źle wpływa na kulturę pracy.

Moja perspektywa może jest nieco inna, bo nawet do studia zawsze wolałem przynosić sobie laptopa do pomocy, lubię pracować poza domem i na zewnątrz, a na dodatek dużo podróżuję i na dłuższy czas wiec wydajność musi dobrze współgrać z mobilnością i komfortem pracy.


component_image_1.jpg


Samsunga 850pro raczej nie polecam. Jest ok i to na tyle. Dołączam swoje testy. MX100 256GB vs 850pro 256GB:
mx100850pro.jpg

Powyższy test był na platformie z Ivy i7 + 32GB RAM, a tutaj ten sam MX100 z haswell'em i7 ;)

mx100haswell.jpg

MX100 kosztuje 400zł, a 850pro 730zł. Oczywiście mozna wybrać inny model, ale chodzi mi o to, że 850pro niczym szczególnym nie wyróżnia się. Z wyjątkiem gwarancji oczywiście, ale to istotniejsze dla firm, a nie prywatnie do pracy.


  • 1

#7 Tołstoj

Tołstoj
  • Bywalec

  • 147 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 23:13

A zrobiłeś dla IOPS ?


  • 0

YouTube: Grzegorz Braun kandydat na prezydenta Częstochowie (11.03.2015r.) - poznaj  wszystkich kandydatów


#8 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 16 kwiecień 2015 - 23:22

Tylko na Ivy
mx100_iops.jpg


Kapci nie zrywa ten 850pro. Jest nieco bardziej żwawy i np. backup partycji szybciej się robi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: quadro, gtx, M6800, 3dsMax, Laptop do grafiki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych