Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

tearing, stutter

tearing stutter stuttering rwanie zacięcia mikrozacięcia

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 alfabet

alfabet
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 28 marzec 2015 - 20:15

Witam, od razu na piszę, że nie jestem doświadczonym pecetowym, nie mam peceta do gier, ale zamierzam takiego kupić. Zaznaczam, że moje pytanie, kierowane do doświadczonych uzytkowników pc, to pytanie laika, więc proszę o wyrozumiałość.

Oto pytanie. Jak często gracz pecetowy spotyka się ze zjawiskiem zwanym z angielska tearingiem i stutteringiem? I jak bardzo są dokuczliwe? Oczywiście mam na myśli monitor bez G-Sync i Free Sync.

 

1) Czy rwanie obrazu lub zacięcia występują w każdej grze?

2) Z jaką częstotliwością (np. raz na 5 minut?)?

3) Czy są z czasem eliminowane przez nowe sterowniki, aktualizacje?

4) Czy mocna karta graficzna rozwiąże problem?

 

 

 


  • 0

#2 POSTMAN

POSTMAN
  • Bywalec

  • 90 postów

Napisano 28 marzec 2015 - 22:22

1. Tak

2. Ciężko powiedzieć co jaki czas ale szczególnie stuttering jest zauważalny przynajmniej dla mnie bo widać jakby nagle zaczęło klatkować chociaż ilość klatek nie spada.

3. Nie są eliminowane poprzez sterowniki chociaż niby przy freesync ma być udoskonalany i tam tylko o sterowniki chodzi. Tu masz porównanie działania obu rozwiązań http://pclab.pl/art62755-4.html. Freesync działa dobrze przy dużej ilości klatek i dużym odświerzaniu monitora. Im mniej tym gorzej to wygląda.

4. Nie


  • 0

#3 alfabet

alfabet
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 16:54

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze trzy pytania. 

 

1) Stuttering (jeśli dobrze zrozumiałem) wygląda pozornie jak spadek frameratu? Może mocne podzespoły choć trochę złagodzą ten efekt? (Ewentualnie inne metody zamaskowania stutteru, stosowane zanim pojawiły się FreeSync i G-Sync.)

2) Czy jest odrobina prawdy w twierdzeniach niektórych graczy, że 30 klatek na konsoli wydaje się płynniejsze od 30 klatek na pc (załóżmy, że chodzi o animację bez stutteringu i tearingu w obu przypadkach)? Ktoś pisał, że konsolowe 30fps=pecetowym 40fps. Jeśli tak, to dlaczego tak jest? Gorszy motion blur w pecetowych wersjach gier, inna przyczyna?

3)Stutter występuje także na telewizorach lcd i monitorach crt?


Użytkownik alfabet edytował ten post 29 marzec 2015 - 16:56

  • 0

#4 Lordani66

Lordani66
  • Gaduła

  • 434 postów

Napisano 30 marzec 2015 - 16:15

Daj sobie spokój, nie ma czegoś takiego jak PC do gier, do gier są konsole, chcesz miec przyjemnosc z rozgrywki czy same problemy? Podsyłam bloga, poczytaj sobie od samego dołu do góry arty i moze zmadrzejesz: http://suckmyjoystick.blogspot.com/


  • 0

Płyta główna: chipset Intel P67 | AsRock P67 PRO3 B3 | Procesor: Intel Core i5 2500K 3,3 GHz | OC@ 4,6 GHz, 1.385 V

Karta graficzna: AMD | Radeon Sapphire RX 590 Nitro+ Special Edition | Stock OC@ 1560 MHz Core, 2100 MHz Mem.

Pamięć: DDR-3 | Corsair 8 GB 1600 MHz | CL7 XMS3 | Zasilacz: OCZ ModXStream Pro 600W (OCZ600MXSP) | Cooler: Scythe Ninja 3

Dysk SSD: Kingston HyperX Savage 2,5" | SHSS37A240G 240 GB | Dysk HDD: Western Digital Green 5400 RPM | WD7500AADS 750 GB

System: Windows 10, 64bit | Obudowa: SilentiumPC Gladius GD8 TG ARGB Pure Black + 5x Wentylator 120 mm


#5 Badder

Badder
  • Doświadczony

  • 541 postów

Napisano 01 kwiecień 2015 - 20:26

Skończ trollować up. Skoro tak jest to na ***** siedzisz na du**e na tym forum zamiast na konsoli. Czyżby "bul" wiadomo czego? Takich to się powinno od razu banować. JA nie wiem dzieciaczki co daje wam takie trolowanie. Mam 23 lata i jak widzę takich ****** to mi się odechciewa czytać takich durnot. Więc jak się nie podoba to zabieraj wora ze dwora i sio.


  • 0

#6 KIciulek

KIciulek
  • Iä! Iä! Cthulhu Fhtagn!

  • 885 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 00:27

ak często gracz pecetowy spotyka się ze zjawiskiem zwanym z angielska tearingiem i stutteringiem?

 

Zjawisko tearingu występuje tylko, gdy ilość generowanych klatek przekracza częstotliwość odświeżania ekranu i to też rzadko. Jeśli miałbyś z ty problem - po prostu włączasz synchronizację pionową i problem z głowy.

 

Jeśli chodzi o stuttering to dotyczy on tylko układów multi-GPU. Chyba najwięcej zależy od sterowników.

 

 

 

Daj sobie spokój, nie ma czegoś takiego jak PC do gier, do gier są konsole

:facepalm: aż szkoda miejsca na ten fanboy'owy cytat... ale pozwolę sobie to skomentować tak - piekarnik może być użyty tylko do pieczenia ciasta/mięsa, śrubokręt płaski nie może być użyty do wkręcania śrub krzyżakowych, a do prasowania jako podkładkę można użyć tylko i wyłączenie deski do parsowania. Konsole są do grania, komputery do liczenia... Ograniczony umysł...


Użytkownik KIciulek edytował ten post 02 kwiecień 2015 - 00:29

  • 0

Kompuś

Worklog

 

Miłość jest jak RAID 0...


#7 Okawaru

Okawaru
  • Dyskutant

  • 223 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 11:26

Daj sobie spokój, nie ma czegoś takiego jak PC do gier, do gier są konsole, chcesz miec przyjemnosc z rozgrywki czy same problemy? Podsyłam bloga, poczytaj sobie od samego dołu do góry arty i moze zmadrzejesz: http://suckmyjoystick.blogspot.com/

 

Ahahahahahaha xD

 

powodzenia z niskimi detalami, niska rozdzielczoscia, "kinowym doznaniem" przy 24 kaltkowym pokazie slajdów, zcasualizowanymi ogłupionymi grami i paskudnie spieprzonymi controlsami na padzie xD

 

aha i byłbym zapomniał, gry za 500zł.

 

Jeśli ktoś ma "same problemy z PC" to znaczy że jest analfabetą lub nie ma matury.


  • 0

MOBO: Asrock z97 Extreme4; CPU: i5 4690k @ 4.5ghz

GPU: Asus GTX 970 @ 1500Mhz&4000Mhz

RAM: G.Skill RipJawsX CL7 @ 1600Mhz @ 16GB

AUDIO: Asus Phoebus Solo + Pioneer SE-A1000 + Edifier 2.1 C3

PSU: Chieftec 550W


#8 Lordani66

Lordani66
  • Gaduła

  • 434 postów

Napisano 02 kwiecień 2015 - 14:42

Skończ trollować up. Skoro tak jest to na ***** siedzisz na du**e na tym forum zamiast na konsoli. Czyżby "bul" wiadomo czego? Takich to się powinno od razu banować. JA nie wiem dzieciaczki co daje wam takie trolowanie. Mam 23 lata i jak widzę takich ****** to mi się odechciewa czytać takich durnot. Więc jak się nie podoba to zabieraj wora ze dwora i sio.

 

http://i.iplsc.com/m...543-C116-F4.jpg

 

Radzę używać, bo Ci się hemoroidy zrobią :D. Ps. tego komcia piszę z PS4 :*.


Ahahahahahaha xD

 

powodzenia z niskimi detalami, niska rozdzielczoscia, "kinowym doznaniem" przy 24 kaltkowym pokazie slajdów, zcasualizowanymi ogłupionymi grami i paskudnie spieprzonymi controlsami na padzie xD

 

aha i byłbym zapomniał, gry za 500zł.

 

Jeśli ktoś ma "same problemy z PC" to znaczy że jest analfabetą lub nie ma matury.

Dziękuję bardzo za komcia :) z pewnością robię prt scn zaraz i zapisuję dla potomnych, takiego betonu nie spotyka się codziennie xD.


  • 0

Płyta główna: chipset Intel P67 | AsRock P67 PRO3 B3 | Procesor: Intel Core i5 2500K 3,3 GHz | OC@ 4,6 GHz, 1.385 V

Karta graficzna: AMD | Radeon Sapphire RX 590 Nitro+ Special Edition | Stock OC@ 1560 MHz Core, 2100 MHz Mem.

Pamięć: DDR-3 | Corsair 8 GB 1600 MHz | CL7 XMS3 | Zasilacz: OCZ ModXStream Pro 600W (OCZ600MXSP) | Cooler: Scythe Ninja 3

Dysk SSD: Kingston HyperX Savage 2,5" | SHSS37A240G 240 GB | Dysk HDD: Western Digital Green 5400 RPM | WD7500AADS 750 GB

System: Windows 10, 64bit | Obudowa: SilentiumPC Gladius GD8 TG ARGB Pure Black + 5x Wentylator 120 mm


#9 jarnuszkiewiczm

jarnuszkiewiczm
  • Maniak

  • 4516 postów

Napisano 03 kwiecień 2015 - 19:40

 

 

1) Czy rwanie obrazu lub zacięcia występują w każdej grze?

2) Z jaką częstotliwością (np. raz na 5 minut?)?

3) Czy są z czasem eliminowane przez nowe sterowniki, aktualizacje?

4) Czy mocna karta graficzna rozwiąże problem?

1. Jeżeli wyłączysz Vsync, Gsync lub Freesync, to tak, występuje tearing, a spadki fps, zacięcia i rwanie obrazu zależnie od twojego komputera i optymalizacji gry.

2. Zjawisko albo występuje ciągle przy wyłączonych powyższych technologiach, lub wcale jeśli są włączone

3. Sterowniki nie eliminują problemu tearingu, ponieważ eliminuje go włączenie synchronizacji pionowej.

4. Mocna karta graficzna zapewni stabilny framerate przy włączonym V-sync i wyższych detalach co oczywiście logiczne, poskutkuje w pełni komfortową rozgrywką przy co najmniej 60fps i wysokiej jakości obrazu


Daj sobie spokój, nie ma czegoś takiego jak PC do gier, do gier są konsole.

Nie zgodzę się, na PC ze stopki jestem w stanie grać w 1080p w stabilnych 60 fps i maksymalnych lub bardzo wysokich ustawieniach graficznych bez upscalowania rozdzielczości w 80% tytułów które w ogóle wyszły, w pozostałych 20% muszę zejść na medium/high. Jestem mega zadowolonym graczem, gram dużo, gram komfortowo, nie płacę abonamentów za multiplayer tylko łączę się ze steam i mam wszystkie gry pod ręką, gry kosztują nieraz grosze, ostatnio kupiłem sobie borderlands 2 goty za 30 zł i jedynkę goty za 15 zł więc za 45 zł mam 2 pełne wydania moich ulubionych gier i około 1000 godzin grania, a za 5 euro kupiłem paczkę od square enix zawierającą hitmana absolution pełne wydanie just cause 1 i 2, deus ex-a i life is strange ... Nie wiem dlaczego komputer wg ciebie nie jest do gier, bo ja jako gracz  jestem w 100% zadowolony i mam wspaniałe gry za pół darmo w pełnym HD, 60 fps i jakości, która jest poza zasięgiem konsol, ponadto mam sprzęt do programowania, obróbki grafiki, pracy itp w jednym :) 


Użytkownik jarnuszkiewiczm edytował ten post 03 kwiecień 2015 - 19:54

  • 1

CPU: i7 4790k@4,5ghz + Fera HE1224 pro GPU: ZOTAC GTX 1070 mini 8GB MB: MSI Z87-G43 RAM: G-Sklill Ripjaws DDR3 16 GB 2400 OC CL10 1,7V OBUDOWA: Zalman Z9 plus SSD: Crucial BX100 250GB/ RADEON R3 120GB PSU: Corsair CX600M 600W






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tearing, stutter, stuttering, rwanie, zacięcia, mikrozacięcia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych