Skocz do zawartości

Szybki Router o sporym zasięgu.


Recommended Posts

Cześć!

 

 

Mam problem, totalnie nie znam się na routerach, potrzebuje Waszej pomocy.

 

 

Zrobię to w bardziej przystępnej formie

 

 

Ilość urządzeń podłączonych do sieci: 2xiMac, 2xSmart Phone, iPad, Laptop z Windows, PS4, Xbox360, 2xSmart TV.

​Powierzchnia: 350m2 na 3 pietrach + Taras, Ogród.

Wymagania specjalne: Możliwość podłączenia dysku przez port USB, Współpraca z OSX/iMac

Dostawca internetu: Internet Radiowy 10mb/s

 

 

Wiem, ze mój dostawca internetu zaopatrzy mnie w router którego wartość rynkowa wynosi ok 60-80zl. Zakładam, ze to nie wystarczy.

Nie wiem czy wystarczy jeden router, nie wiem czy "przedłużacze" zasięgu to dobry pomysł.

 

Generalnie, nic nie wiem.

 

 

 

 

Co do budżetu, miałem nadzieje zamknąć ten "projekt" w 1 000zl 

Link to post
Share on other sites

 

 

pociągnąć kable

 

 

Wole tego nie robić.

 

 

Nie mam problemu z zakupem access point-ow, nie chce jednak aby jakosc połączenia na tym ucierpiała (tzn nie chce stracić np 40%, wiem ze na pewno ucierpi),

 

Nie wiem dokładnie jakie modele, nie znam się na tym zupełnie. 

 

Posiłkując się sugestia Biafry (pozdrawiam) wyszukałem coś takiego:

 

 

 

TP Link Archer C8 (model C9 ma procesor, nie wiem czy będzie jakaś różnica)

TP Link AC750 RE200

Link to post
Share on other sites

Gdy ja szukałem routera dla kuzyna chłopacy doradzili mi właśnie Asusa, ja również go i jestem w niego zadowolony (mam RT-AC68U). Zobacz na RT-AC66U. Ma 2 porty USB do których możesz podłączyć zarówno dysk jak i modem 3G/LTE w razie gdyby coś sie stało z głównym dostawcą.

Osobiście jednak polecałbym Ci kupno nawet najtańszego NASa i podpięcie go po kablu, wydajność będzie niebo a ziemia (wydajność dysku podpiętego pod USB3 w AC68U sięga 20-25MBps zarówno po FTP jak i SMB).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

wydajność będzie niebo a ziemia