Skocz do zawartości

Komputer z peryferiami i monitorem do pracy architekta do 6.000-7.000 zł


Recommended Posts

  • Witam, potrzebuję pomocy w złożeniu komputera do pracy jak poniżej.

  • Nie znam się kompletnie na komputerach i potrzebuję pomocy. Prosiłabym bardzo o wytlumaczenie dlaczego to i co jest ważne przy wyborze sprzętu:) trochę wiedzy mi się na pewno przyda:)

Zastosowanie komputera : rysowanie/modelowanie/rendering/postprodukcja  w programach: autocad lt2015, sketchup pro 2015, vray 2.0, photoshop

Maksymalna kwota : 6.000-7.000 zł

Których części potrzebuję : wszystkich, łącznie z monitorem, myszką i klawiaturą

Czy będę podkręcać sprzęt? : nie (jeśli tak, to czym to grozi i co to jest dokładnie?)

Rozdzielczość mojego monitora i model:nie mam, ale chyba 27" jeśli wystarczy budżetu to w rozdzielczości 2k

Specjalne wymagania : żeby się zbytnio nie grzał i nie był strasznie głośny

Części z poprzedniego komputera (konkretne modele) : nie ma

Własna propozycja zestawu : nie ma

Inne : nie ma

Link to post
Share on other sites

Jest już bardzo dużo takich tematów na forum. Polacam najpiew zapoznanie się z nimi.

Dobrze też określić proporcje prac projektowych do renderingu i innych obliczeń. Bardzo pomocne są również przykłady prac, którymi się zajmujemy.

Takie stacje robocze zaczyna się składać od procesora. Możliwości są bardzo różne. Np. najnowszy i5k dobrze spisze sie przy projektowaniu, ale pod rendering jest niesamowicie cieńki. i7 S1150 dodaje więcej mocy dla renderingu i jest równie wydajny do prac projektowych. Może tez być np. 2x Xeon X5660 - 12 rdzenie / 24 wątki. Taki komputer jest bardzo dobry pod rendering, ale gorszy do projektowania i modelowania. Ewentualnie najnowszy i7 5820k.
Kupno używanej stacji roboczej na 2 procesory ma sporo zalet ze względu na to, że taki sprzęt kilka lat temu kosztował powyżej 20k zł i jest bardzo dobry jakościowo.

Link to post
Share on other sites