Skocz do zawartości

Format. Problem z napędem DVD.


Recommended Posts

Witam,
zamierzam sformatować dysk i postawić system na nowo. Problem w tym, że nie mogę ustawić 'boot'owania' na napęd.

W zakładce 'Main" przy pozycjach SATA widzę tylko twardy dysk, reszta jest ustawiona na AUTO. Nie znam się ale czy tam w jednej pozycji nie powinien widnieć napęd DVD ? Chociaż jak próbowałem go dodać to tam są tylko opcję 'CD'.

W zakładce 'Boot' ==> Boot Device Priority -pozycje (do 'odczytywania' jak mniemam) to Floppy Drive, Hard Drive i chyba jedna z nich to owy napęd DVD, który wydaje mi się, że jest wyłączony.

Przez to nie mogę ruszyć z formatowaniem i instalacją nowego systemu. Bardzo proszę o pomoc. Ciężko znaleźć jakiś tutorial do tego BIOSa.


Płyta główna: Asus P5K/EPU
BIOS: v02.61 American Megatrends
Napęd DVD: ASUS DRW...

Link to post
Share on other sites

Hmmm

[GŁUPIE_PYTANIE]Czy płyta z systemem siedzi w napędzie? Może dlatego jest nieaktywny, bo nic w nim nie ma?[/GŁUPIE_PYTANIE]

EDIT: A czy z poziomu systemu (Windows) napęd działał? Jeśli tak, to na 99,9% jest podłączony OK.

Edytowane przez 030366
Link to post
Share on other sites

Hmmm

[GŁUPIE_PYTANIE]Czy płyta z systemem siedzi w napędzie? Może dlatego jest nieaktywny, bo nic w nim nie ma?[/GŁUPIE_PYTANIE]

EDIT: A czy z poziomu systemu (Windows) napęd działał? Jeśli tak, to na 99,9% jest podłączony OK.

 

Płyta w napędzie. Właśnie gdy wrzucam do napędu płytę to w windowsie nic nie wyskakuje. Mało tego czasem mam problem z wysunięciem 'szufladki'. Nie reaguje na przycisk choć dioda się świeci.

Link to post
Share on other sites

Jeśli w biosie nie widzi ci napędu DVD a powinno to może oznaczać że go po prostu ne ma. Coś się z nim spierniczylo, sam posiadam dvd LG i czasami odpiernicza mu to że go nie wykrywa. Jak przełożę kabelek sata na inny port wtedy go bios widzi i działa normalnie. Wiem że coś jest z nim nie tak i nie powino tak być. Dodam że mam płytę Asrocka P67...

Edytowane przez nad30