Skocz do zawartości

Problem podczas aktualizacji biosu


Recommended Posts

Witam mój problem dotyczy płyty głównej msi z77a-g43 a dokładniej chciałem zaktualizować bios poprzez program live update 6 wszystko przebiegało bez problemów aż do restartu komputera kiedy to przestał wykazywać jakiekolwiek oznaki życia. Nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji gdyż nie znam się zbytnio na tych sprawach więc proszę was o pomoc z góry dzięki za podpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Wcześniej działał bez problemu ponad 2 lata znajomy nawet podkrecal mi proca. Patrzyłem teraz pojedynczo kości ramu umieszczać też nic nie zmieniło a jak wyjalem całkowicie to były trzy długie sygnały co oznaczało brak pamięci ram chyba...

Link to post
Share on other sites

A uda mi się wgrać nowy bios mimo że na monitorze nie widać żadnego obrazu brak sygnału dodam jeszcze ze zaraz po aktualizacji komputer się uruchamial ale system się nie wczytywal i wlaczal się od nowa ja coś później namieszalem w biosie. ..

Link to post
Share on other sites

Instrukcje masz na stronie MSI.

 

A fotka wyżej to nie CMOS tylko Bateria podtrzymująca ustawienia Cmos.

 

Po co rozbierać kompa by dostać się do baterii kiedy można użyć zworki,  na płycie jest do tego specjalny PIN oznaczeniem CLR 

 

Szukaj JBAT1 jest koło gniazd sata

 

Jeżeli uwaliłeś biosa,  łatwo to sprawdzić. Wyciągnij grafikę i ram i odpal kompa jak będziesz miał sygnał dźwiękowy z POST (brak ramu) to płyta działa jak nie to kombinuj programator do wgrania biosa.

Edytowane przez rolandwally83
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Wyjalem ram i są trzy długie dźwięki to znaczy że nic poważnego się nie stalo? Kiepsko u mnie z oprogramowaniem i sprzętem więc przepraszam wszystkich za moje pytania i dziękuję za pomoc.

A ta zworke na jbat1 włożyć na włączonym kompie czy lepiej wyłączyć włożyć zworke i ponownie uruchomić?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji