Skocz do zawartości

Awarie ekranu dotykowego w Lenovo s210


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez mklabs,

Recommended Posts

Witam,

Kilka miesięcy temu kupiłam netbooka Lenovo ideapad s210 Touch. Ostatnio zaczęły się jednak pojawiać problemy z dotykowym ekranem.

Czasami podczas pracy (czytanie, surfowanie po internecie) monitor przestaje reagować na dotyk - nie da się przesuwać i klikać. U góru ekranu pojawiaja się mnóstwo wskaźników, (kiedy dotykam ekranu pojawia się jasno niebieskie kółko, nie wiem, jak się fachowo nazywa), tak jakbym nieustanie tam klikała, mimo, że tego nie robię.

Gdy w takiej sytuacji próbuję użyć touchpada, netbook albo w ogóle nie reaguje, albo na każde przsunięcie kursora (bez klikania) reaguje znmianą wielkości ekranu.

Zwykle kończy się na tym, że musze resetować netbooka. Tylko kilka razy, ta "awaria" ustała sama.

Nie wiem, czy te błdy wynikają z jakiś nieprawidłowych ustawień, złej kalibracji, etc., czy jest to oczywista wada mojego sprzętu. Nie wiem, czy iść z nim do reklamacji, czy może wystraczy zmiana jakiś ustawień.

 

Będę bardzo wdzięczna za wszelką pomoc i sugetie,

Kroops.

Link to post
Share on other sites

Rozumiem,że zacinanie się owego ekranu zaczęło występować niedawno ? Coś robiłaś/instalowałaś ? Może laptop gdzieś upadł ?

Tak, zaczeło się raczej niedawno, ale powtarza się dość często. Jeśli chodzi o instalacje, to ostanimi czasy ściągnęłam tylko AVG. Co do wypadków, to laptop nie zaliczył żadnego upadku, nadepnięcia, zalania - nic, co mogłoby uszkodzić ekran. Netbooka użwyam głównie do nauki, czytania i surfowania po internecie, a to nie sa raczej czynności, które mogłyby go baardzo nadwyrężyć.

Moja znajoma, ma takiego samego netbooka, ale nigdy nie miała z nim takich problemów.

Edytowane przez Kroops
Link to post
Share on other sites

To spróbuj całkowicie odinstalować tego AVG (antywirusy mają tendencję do zamulania słabszych komputerów) poprzez specjalne oprogramowanie (ja polecam Revo Uninstaller Pro + CCleaner). Oczywiście najpierw w opcjach odznacz wszystkie ,,zabezpieczenia" jak np: skanowanie - zamiast na wysokim to na najniższy itd.

Korzystasz z jakiegoś jeszcze oprogramowania co włącza się przy starcie systemu ?

 

Potem wejdź w menedżer zadań i zobacz użycie CPU (najlepiej jakbyś uchwyciła moment przez i po ,,ścinie") i pamięci (ram) z zakładki ,,wydajność" oraz w zakładce ,,procesy" zobacz co ma wykorzystuje ,,procesor CPU" i pamięć (tutaj będzie liczba i literka K).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To spróbuj całkowicie odinstalować tego AVG (antywirusy mają tendencję do zamulania słabszych komputerów) poprzez specjalne oprogramowanie (ja polecam Revo Uninstaller Pro + CCleaner). Oczywiście najpierw w opcjach odznacz wszystkie ,,zabezpieczenia" jak np: skanowanie - zamiast na wysokim to na najniższy itd.

Korzystasz z jakiegoś jeszcze oprogramowania co włącza się przy starcie systemu ?

 

Potem wejdź w menedżer zadań i zobacz użycie CPU (najlepiej jakbyś uchwyciła moment przez i po ,,ścinie") i pamięci (ram) z zakładki ,,wydajność" oraz w zakładce ,,procesy" zobacz co ma wykorzystuje ,,procesor CPU" i pamięć (tutaj będzie liczba i literka K).

Okej, więc jeśli chodzi o użycie CPU to wynosi ono około 5%-9% (o to chodziło?), a pamięci 1,9-3,9 GB (49%). z kolei w procesach CPU ma około 10%, a pamięć 48% nic z tego nie rozumiem].

http://driveragent.com/- podaj link po skanie 

a czemu to ma służyć i jak to działa?

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Kroops zdarza się że urządzenie może ulec awarii. Wnioskuję z twojego opisu że podczas normalnej pracy nagle ekran dotykowy dostaje świra i nie chce współpracować. Jeżeli awaria ta nie pojawia się w konkretnym momencie a losowo może oznaczać uszkodzenie fizyczne. Żadne voodooo tutaj nie pomoże, tym bardziej sfc /scannow czy skanowanie sterowników i inne zabiegi lub twierdzenia że procesor słaby lub coś nagle przymula. Moim zdaniem należy takie urządzenie odesłać do producenta na gwarancję lub zwrócić do sklepu powołując się na niezgodność towaru z umową. Niech tym problemem zajmie się serwis, zresztą nie musisz znać się na tym a z podanych do tej pory rad nic konkretnego nie wynika a dodatkowo kumuluje dodatkowe problemy. Nie twierdzę przy okazji że jesteś blondyna a fxjerzy i Kac2per1 nie starają się pomuc. Jedynie robią to jakoś nie udolnie a problem nie znika.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...