Skocz do zawartości

Oryginalny tusz, a zamiennik


Recommended Posts

Witajcie. Jestem posiadaczem urządzenia wielofunkcyjnego Brother DCP-J132W. Po raz pierwszy w nim skończył mi się oryginalny czarny tusz. Przymierzam się do zakupu oryginału za ~ 70 zł. Tylko pytanie czy jest sens ? Jaka jest różnica w zamiennikach ? Słyszałem, że jeśli się często nie drukuje to tusz może zasknąć gdzieś w drukarce ? Jestem w tym kompletnie zielony, więc przychodzę o poradę do was. Nieraz jest tak, że dość często drukuje, a nieraz drukarka potrafi stać miesiąc nie używana. Prosiłbym o pomoc. :)

Link to post
Share on other sites

Zamienniki są tańsze ale jakoś wydruku jest gorsza. Co do zasychania tuszu to zasycha głowica którą trzeba wyczyścić specjalnym płynem np. http://allegro.pl/plyn-do-udrazniania-glowic-epson-brother-100ml-i4846484461.html. Na szczęście w brotherach tusz jest odprowadzany wężykami które można udrożnić np. strzykawką. Jeżeli wydruk jest niepełny wystarczy dać płyn w miejscu gdzie jest pobierany tusz w głowicy i w drukarce dać opcje czyszczenia.  Od Ciebie zależy czy wolisz  oryginalny czy zamiennik cena=jakość przy oryginalnych tuszach jakość wydruku jest lepsza. Na twoim miejscu wybrałbym zamiennik jest tańszy i zaoszczędzisz sporo kasy 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mój Brother DCP-375CW, też ma automatyczne czyszczenie. Zwykle włączało się w środku nocy a miałem drukarkę obok głowy :roll:
Teraz jest w drugim pokoju więc jest spokój. Też jadę na zamiennikach, tylko ja drukuję sporadycznie. Miałem problem z dopasowaniem czarnego, ale obecny zamiennik ActiveJet pasuje idealnie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

W takim razie moglibyście mi polecić jakiś dobry zamiennik tuszu czarnego do mojego Brothera ? Moj sprzet tez posiada samoczyszczenie. Czy jesli bede raz na jakis czas wlaczal recznie samoczyszczenie, to czy nie bedzie problemu z zasychaniem tuszu ?

Link to post
Share on other sites